Raskaushormoni laskenut - ultrassa kaikki hyvin?
Hei. Tein aloituksen eilen mutta en saanut vastauksia.. epätoivoinen kuittaa!
Minulla seurattiin hCG hormonin määrää veressä, joka kolmen päin aikana oli laskenut eikä noussut niin kuin kuuluisi. Ultrassa kaikki oli hyvin, tänään viimeksi tarkistettiin. Lääkäri kuitenkin sanoi, että se ei ole normaalia, että lukema nousun sijasta laskee (yleensä merkki kohdun ulkoisesta/keskenmenosta) mutta kohdallani ei ole näin. Rakenneultraan ausoitteli menevän mahdollisimman aikasisilla viikoilla, jos siellä löytyisi vastaus.. nyt rv 11, rakenneultraan rv 18-20.
Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Mistä johtuu? Keskenmenoista tai sen alusta ei ole merkkejä..
Kommentit (4)
Onko mahdollista että olisi ollut kaksosraskaus josta toinen olisi mennyt kesken? Miksi hcg:ta yleensäkään mitattiin tuossa vaiheessa? Joku epäilys on varmaan ollut jo kun sitä on ruvettu mittaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista että olisi ollut kaksosraskaus josta toinen olisi mennyt kesken? Miksi hcg:ta yleensäkään mitattiin tuossa vaiheessa? Joku epäilys on varmaan ollut jo kun sitä on ruvettu mittaamaan.
Mietin itsekin samaa, mutta eikö se toinen olisi tullut jo ulos tai sitten näkynyt ultrassa? Sitä mitattiin sen takia, kun raskauden kestosta ei oltu täysin varmoja sekä kun oireet loppuivat kuin seinään, esikoisen saadessani olin niin huonovointinen 5kk, että pari kertaa olin sairaalassa tipassa rajusta oksentelusta - nyt pahoinvoinnin puuttuminen vähän huolestutti, vaikka toki voi ihan normaalia ollakin. :) Ap
Anyone?😇