YÖVUOROA TEKEVÄT
Hei help. Sain just kutsun yövuoroon, alkaa klo 21. Olen herännyt aamulla jo seitsemältä lasten kanssa. Työssä ei saa nukkua, joten miten ihmeessä mun kannattaa nyt levätä?
Ja joo, tää on mun ensimmäinen yövuoro ikinä. Huomenna sama.
Kommentit (14)
Ota parin-kolmen tunnin päiväunet iltapäivällä, niillä jaksaa eka yön valvoa. Huomenna nukut niin paljon kuin unta riittää.
Yrität saada iltapäivästä tai illansuusta otetuksi torkut. Jos ei onnistu, kyllä yksi yö menee aina ilman untakin. Huomenna sitten nukut niin kauan kuin pystyt/saat nukutuksi.
Toinen yö sitten helpompi valvoa.
Mä nukun ennen ekaa yötä yleensä klo 15-19, aina ei tule uni mutta lepääminenkin auttaa. Eka yö pääsääntöisesti menee vaikka samoilla silmillä, toka on sitten tosi paha jos et saa nukuttua velkoja pois.
Kiitos sinulle. Sitten vielä idarikysymys. Perjantaina alkaa yövuorosta vapaat, joten kannattaako silloin valvoa/nukkua, että pääsen takaisin rytmiin.
Vierailija kirjoitti:
Hei help. Sain just kutsun yövuoroon, alkaa klo 21. Olen herännyt aamulla jo seitsemältä lasten kanssa. Työssä ei saa nukkua, joten miten ihmeessä mun kannattaa nyt levätä?
Ja joo, tää on mun ensimmäinen yövuoro ikinä. Huomenna sama.
No et voi varmaan nukkua ennen kuin mies on kotona jos on pieniä lapsia? Jos vain pystyt niin kukut kun pystyt. Parin tunnin päiväunetkin helpottaa paljon seuraavan yön valvomista.
avaaja kirjoitti:
Kiitos sinulle. Sitten vielä idarikysymys. Perjantaina alkaa yövuorosta vapaat, joten kannattaako silloin valvoa/nukkua, että pääsen takaisin rytmiin.
Itse nukun viimeisen yön jälkeen vain vähän aikaa että saan nukuttua seuraavan yön.
aper kirjoitti:
Ovat koululaisia jo, onneksi.
Jep jep...jotain amerikantiedettä älytä, että käytät tämän ajan lepäämiseen kun lapset koulussa?! :D
Palstailen sen ajan niin voin huomenna pahinpana marttyyrinä sitten jeesuksen täällä valittaa väsymystä?
avaaja kirjoitti:
Kannattaa nukkua ainakin muutama tunti aamusta ja sitten illalla normisti nukkumaan.
Itse nukun yövuorojen jälkeen niin pitkään kuin nukuttaa ja silti saan nukutuksi seuraavan yönkin. Tämä on aika yksilöllistä.
Mene jossain vaiheessa muutamaksi tunniksi nukkumaan.
Itse en yleensä herää noin aikaisin, mutta ensimmäinen yö menee, joko "samoilla silmillä" tai lyhyillä päikkäreillä.
Huomenna sitten aamysta nukkumaan ja nukut niin pitkään kuin pystyt, tarvittaessa illalla ennen työhön menoa unet.
Etköhän oman rytmin löydä aika pian, jos yövuorot sopii ja pystyt vaihtamaan rytmiä, kaikille ei sovi koskaan.
Ensimmäiset vuorot menee väsymyksen puolesta hyvin pelkällä uutuuden jännityksellä.
Mies ottaa vastuun lapsista ja sinä menet lepäämään. Korvatulpat tai mies pihalle lasten kanssa.