Onks mul vaihdevuodet vai oonko raskaana?
Kierron 30 päivä ja kuukautisia ei näy. Ikää 42v. Keskeytetty yhdyntä ehkäisykeinona 17 vuotta, ei yhtään vahinkoa. 4 lasta, joista yhtä jouduttu tekemällä tekemään. Ei pms-oireita, joita normaalisti mulla on esim rintojen turvotus ja kipu, kiukkuisuus ym. Nyt koko ajan hiki, pientä ällöttävä, pään särkyä.
Ei ole ollut tarkoitus tehdä lasta.
Kommentit (11)
Vaihdevuositestejä ei tietääkseni ole olemassa, mutta raskaustestistä lähtisin liikkeelle. :)
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuositestejä ei tietääkseni ole olemassa, mutta raskaustestistä lähtisin liikkeelle. :)
Vaihdevuosi testejä on olemassa, mutta muuten olen kanssasi samaa mieltä.
Oon ajatellutkin viimeistään viikonloppuna pissiä tikkuun. Kuhan nyt spekuloin asiaa..
Toukokuusta asti kierto koko kesän ollut 25 pv. Normaalisti kierto 28 pv..
Samalla linjalla, raskaustestistä aloittaisin, mutta en poissulkisi iän tuomia muutoksiakaan. Ei välttämättä vielä vaihdevuosia, vaan ehkä niiden esioireita. Kierto kun saattaa lähteä heittelemään ennen vaihdevuosia.
Vierailija kirjoitti:
Oon ajatellutkin viimeistään viikonloppuna pissiä tikkuun. Kuhan nyt spekuloin asiaa..
Toukokuusta asti kierto koko kesän ollut 25 pv. Normaalisti kierto 28 pv..
Tällä tarkennuksella väittäisin vaihdevuosien esioireiksi. Kierto lyhenee ja epäsäännöllistyy iän myötä ennen vaihdevuosia. Itselläni on kierto lyhentynyt n. 31-35 päivän epäsäännöllisestä kierrosta 25-30 päivän epäsäännölliseksi kierroksi, välillä tulee sitten tosipitkiä kiertoja (ei edes kerran vuodessa). Näistä olen kärsinyt jo muutaman vuoden, vaikka tänä vuonna täytän vasta 41.
Pari vuotta vanhempi, ja vaihdevuosien esioireista huolimatta raskaana...
Kuin joku jaksaa 17 vuotta vetää kesken pois :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toukokuusta asti kierto koko kesän ollut 25 pv. Normaalisti kierto 28 pv..Tällä tarkennuksella väittäisin vaihdevuosien esioireiksi. Kierto lyhenee ja epäsäännöllistyy iän myötä ennen vaihdevuosia. Itselläni on kierto lyhentynyt n. 31-35 päivän epäsäännöllisestä kierrosta 25-30 päivän epäsäännölliseksi kierroksi, välillä tulee sitten tosipitkiä kiertoja (ei edes kerran vuodessa). Näistä olen kärsinyt jo muutaman vuoden, vaikka tänä vuonna täytän vasta 41.
Voi ap olla raskaanakin. Minulla on kierto ollut 8 vuotta 25 päivää, kun se ennen oli 28-30 päivää. Tulin 42-vuotiaana raskaaksi ja toisen kerran 43-vuotiaana. Molemmat meni kesken. Edelleen kiertoni on hyvin säännöllinen 25 päivää. Ikää 46 v.
Mutta tikkupissillähän se tilanne selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toukokuusta asti kierto koko kesän ollut 25 pv. Normaalisti kierto 28 pv..Tällä tarkennuksella väittäisin vaihdevuosien esioireiksi. Kierto lyhenee ja epäsäännöllistyy iän myötä ennen vaihdevuosia. Itselläni on kierto lyhentynyt n. 31-35 päivän epäsäännöllisestä kierrosta 25-30 päivän epäsäännölliseksi kierroksi, välillä tulee sitten tosipitkiä kiertoja (ei edes kerran vuodessa). Näistä olen kärsinyt jo muutaman vuoden, vaikka tänä vuonna täytän vasta 41.
Voi ap olla raskaanakin. Minulla on kierto ollut 8 vuotta 25 päivää, kun se ennen oli 28-30 päivää. Tulin 42-vuotiaana raskaaksi ja toisen kerran 43-vuotiaana. Molemmat meni kesken. Edelleen kiertoni on hyvin säännöllinen 25 päivää. Ikää 46 v.
Mutta tikkupissillähän se tilanne selviää.
Voi toki olla. Unohdin tuosta edellisestä vastauksesta edellisen vastauksen numeron, ja siinä itsekin totesin, että kannattaa aloittaa raskaustestistä.
-5/6
Mä oon 52 ja kaikki mahdolliset raskausoireet tällä hetkellä. Yhdynnästä vajaa 4 vkoa. Ehkäisynä ollut hormonikierukka jonka vimppa eräpäivä jo meni kk sitten... Lääkärin mukaan en voi olla raskaana... Raskaustesti näytti negaa vajaa viikko sitten. Mutta nää oireet senku jatkuu vaan...
Miten olisi jos pissaisit tikkuun?? Ei kai me voida tietää..