Suosittele älypuhelinta! Keskihintaista (250-450e), hyvä kamera, isohko näyttö; kertokaa kokemuksianne eri merkeistä :)
Kommentit (45)
Itsellä Lumia ja aivan tyytyväinen olen ollut, vaikka moni kaveri alkuun puhelimen paskaksi haukkuikin. Heillä ei ikinä ole Lumiaa ollut, niin en tiedä miksi sitä piti haukkua. Minulla jo yli 2v vanha malli, viimeisiä Nokioita siis, ei vielä tarvetta eikä halua vaihtaa uuteen :).
Kamera on aivan loistava! Lapsestakin saa hyviä kuvia, vaikkei hetkeäkään pysy paikallaan. Äitini uudella Samsungilla ei saa, kaikki ovat tärähtäneitä.
Toinen vaihtoehto mitä mietin ostavani, oli Oneplusone. Minulla kamera oli ensisijainen valintakriteeri, seuraavana muistin määrä. Tuosta on tullut jo uusi malli, Oneplustwo ja tuskin on edeltäjäänsä yhtään huonompi. Hintaa en tosin tiedä, sopiikohan budjettiisi?
Itse kun ostin puhelimeni vuosi sitten kriteerillä mahdollisimman kestävä näyttö ja hyvä kamera, sovelluksia ja pelejä en suuremmin käytä. Hinta n. 300e luokkaa. Näillä verkkokauppa.comin myyjä sanoi et ehdottomasti joko lumia tai Sony. Otin Lumia 830 ja oon tykännyt tosi paljon! Sovelluksista on lopulta puuttunut muutama mitä haluisin mut eipä oo haitannut elämää. Ja silläkin valitsin kun oon tykännyt lumian windowsista paljon enemmän ku androideista.
Kannattaa kans kysyä siellä kaupassa myös myyjiltä ja kertoa mitä arvostaa ja millä ei mitään väliä. Omassa puhelimessa ehkä tärkeintä et kun putoo asfaltille, kivilattialle tms niin tiedän kestävän varsinkin suojakuoren kanssa.
Itseasiassa jostain netistä löytyy puhelimien kameroiden vertailua, kaikilla otettu sama värikuva ja mustavalkoinen valöörikuva. Oli aika mielenkiintoista nähtävää, joissain kuvissa kaikki värit olivat tosi kirkkaat, joissain ihan haaleat. Joissain ei ollut keltaista ollenkaan ja joissakin muut värit olivat vähän mitä sattuu. Esimerkiksi se Lumian 1020(?), jossa oli jotain 20mpix kamera, oli väreiltään kuitenkin aivan paska. Ei siis kannata tuudittautua hyvästä kamerasta jos vertailee pelkkiä pikseleitä.
Tästä syystä päädyin omaan Lumiaani, jonka mallia en tietenkään muista. Eipä tätä tosin enää myynnissä olekaan
-nro 22
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaveri sanoi, että esim. Huaweilla / Honorilla on ehkä hiukan halpisbrändin maine
Jos muiden mielipide on tärkein asia elämässäsi niin osta iphone niin kuulut massaan ja elämälläsi on sisältöä.
Jos haluat parhaan ja hinta/laatu suhteeltaankin parhaan puhelimen osta jokin Android esim. Honor.
Vielä yksi (oikeastaan kaksi) suositusta Honor seiskalle.
Meillä tyttö sai viime talvena Honor seiskan, nyt viime viikolla poikakin samanlaisen. Lapset ovat olleet tosi tyytyväisiä niihin. Hintaa Powerissa nyt 295 €.
Ehdottomastu huawei honor 7 tai huawei honor 5x. Aika samankaltaisia, mutta 5x halvempi ja parempi akunkesto.
Selkeästi Oneplus 3. Tämän hetken ylivoimaisesti paras hinta-laatu suhde!
Alcatel Onetouch Idol 3.5 on itsellä ollut vuoden ajan käytössä. Hinta alle 300e, kamera tosi hyvä ja puhelin toiminut ihan ok:sti. Iso näyttö. Pieni miinus, ettei akua saa itse irti. Olen ollut suht tyytyväinen, etenkin kun pienellä riskillä otin itselle täysin tuntemattoman merkin. Elisan sivuilla chattailin myyjän kanssa ja kyselin vähän puhelimista ylipäätään. Sieltä voisi myös saada aika hyviä neuvoja ja jos sieltä haluaa tilata puhelimen, niin onnistuu myös siinä chatin yhteydessä. Osamaksu myös ilman lisäkuluja. Eikä tarvitse olla Elisan/Saunalahden liittymä :)
Ehdottomasti mikä tahansa iPhone, vaikka käytettynä jos rahat ei riitä uuteen. Täysin ylivoimainen kaikilta ominaisuuksiltaan esim. halpa iPhone SE voisi olla sinulle sopiva.
Allekirjoitan edellisen. Mitään muuta ei edes kannata harkita kuin Omppua. Ei kai kukaan juuri muita puhelimia ostakaan?
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan edellisen. Mitään muuta ei edes kannata harkita kuin Omppua. Ei kai kukaan juuri muita puhelimia ostakaan?
Njaa. Itse vaihdoin juuri Samsung s7:an. Väsyin siihen että akku loppui aina kesken ja kamerakin on parempi.
MIllaisia kokemuksia teillä on
-yleensä Sonystä
-Samsung A5:stä tai
-Honor 7 Premiumista?
Täältä ääni Sonylle, pitkän harkinnan jälkeen päädyin ostamaan Sonyn, enkä päivääkään ole katunut.
Huawei P9. Erinomainen kamera, paljon muistia, todella nopea, 3v takuu.
Vierailija kirjoitti:
Joo honor 7. Mulla ollut nyt ~puoli vuotta ja todella tyytyväinen olen. Helppo käyttää, hyvä kamera ja näyttö...
Se on ruma, voi olla hyvä, mutta on ruma.
Kannattaa katsoa youtubesta testivideoita, niistä saa hyvin tuntumaa mikä itseä miellyttää. Arvostelu on rehellistä, eikä myyntipuhetta ja yleensä vielä on +/- yhteenveto
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on talvella pakkasta, ei siis oksettavaa omppua, eihän siinä pysy akun lataus, jos on pari astetta pakkasta. Minulla on noin nelivuotias Samsung Galaxy S 3, ei pura akkua kylmässä, hyvä kamera jne.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti mikä tahansa iPhone, vaikka käytettynä jos rahat ei riitä uuteen. Täysin ylivoimainen kaikilta ominaisuuksiltaan esim. halpa iPhone SE voisi olla sinulle sopiva.
Juu niin on, ylivoimaisesti huonoin akku, ei kestä talvea laisinkaan. Siinähän ähellätte paskan phonenne kanssa. Meillä laitettiin firmassa kaikki paskat phonet mäkeen ja ostettiin Samsungit. Kaikki ovat nyt tyytyväisiä.
Mitä olettaisit honor 8:n hintaluokaksi?