Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-luokkalainen uudessa koulussa

Vierailija
16.08.2016 |

Miten kysyn kaveriasioista painostamatta...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan kuule normaalisti: Kuinka on mennyt uudessa koulussa, oletko saanut uusia kavereita.

Vierailija
2/5 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin nyt ihan hatusta näitä mut

"Mitäs te teitte tänään?"

"Onks sul tulos ketään kavereit tällä viikol kylään? Meille on ehkä vieraita tulos yks ilta, niin ei menis sit päällekkäin."

Ei mulla kyl pentuja ole, niin en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Odotat että itse kertoo kun haluaa.

Vierailija
4/5 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki muutkin lapset siellä toisilleen uusia tuttavuuksia vai menikö lapsi sinne ainoana uutena oppilaana?

Minä kun menin kolmasluokkalaisena kouluun, jossa kukaan muukaan ei tuntenut toisiaan ennestään, niin minulla meni varmaan pari kuukautta ennen kuin aloin saada kavereita. Olin hiljainen ja ujo. Mutta lopulta ottivat (säälistä?) leikkeihin mukaan ja siitä se sitten lähti.

Kai tunnet lapsesi ennestään, saiko kavereita päiväkodissa ja ekalla luokalla? Kun oma lapsi meni kolmannelle uuteen kouluun, minua ei jännittänyt tuon suhteen ollenkaan. Tunsin lapseni ja luotin siihen, että löytää kyllä kavereita. Samalla koulunvaihdos mahdollisti sen, että sai ravistettua pois ne kaverit joista ei niinkään piitannut, muttei kehdannut sanoa, ettei välitä olla heidän kanssaan. 

Vierailija
5/5 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä ongelma on?

Minulla on ainakin tapana jutella lasten kanssa kouluasioista ja kyllä siinä sivussa tulee myös kyseltyä kavereista. Eivätkä nuo ole koskaan ahdistuneet.

En siis tenttaamalla tenttaa, vaan normaalin keskustelun lomassa tulee kyllä käytyä asiat läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi