Inhoan itseäni. Ei ole rahaa ruokaan eikä yhtää mihinkään.
Olen itse aiheuttanut tilanteeni.
Olen parikymppinen ja nuorena hölmöilin huonossa seurassa.
Otin pikavippejä ja törsäilin. En hallinnut alkoholinkäyttöä tai juuri muutakaan.
Nyt olen poissa koko piiristä, lopettanut alkoholin käytön ja käyn töissä ja vaikka teen pitkiä päiviä niin velkaa on ja ulosotto vie palkasta paljon. Sen lisäksi pakollisten menojen ja velkojen jälkeen jää alle satanen rahaa.
Sitten kun stressaan yritän saada rahaa pelaamalla lisää.
Ja pilaan kaiken taas ja itseinho palaa.
Pistin pelitilit jäihin ja yritän jotenkin elää itseni kanssa.
Saldona kaikesta on 10€ rahaa jäljellä ja kaksi viikkoa seuraavaan tiliin.
Laskupino kasvaa ja saan helvetti paniikkikohtauksen.
Jospa aikaa voisi siirtää ajassa taaksepäin..
Oikeasti asiat olisivat hyvin jos en olisi näin idiootti. Miksi pelaan viimeisistä rahoista, kuinka tyhmä ihminen voi olla.
20 minuutissa meni 30€ kun olin suunnitellut tuntia aikasemmin miten hyvin pärjäisin sillä pari viikkoa mutta halusin lisää kun mietin millä saisin bussikortin ladattua.
No olisin saanut tuolla summalla sen minkä pelasin mutta nyt en saa mitään.
En ruokaa tai mitään.
Mielessä on käynyt jo huoraaminen sekä huonekalujen myynti..
Luulin olevani jo viisastunut kaikesta vanhasta mutta ei..
Ahdistaa.
Kommentit (48)
Kerää pulloja ja myy turhia tavaroitasi tori.fi:ssä. Tarpeeksi alhaisen hinnan kun laittaa, niin ihmiset ostavat. Onko sulla esim. Muumimukeja? Kalevala-koruja?
Velkaneuvontaan on sitten pitkät jonot eli laitaan itsesi oitis jonoon.
Voimahali täältä! Ota hetki kerrallaan, sitten päivä kerrallaan. Täällä on tullut hyviä neuvoja miten selviät nämä pari viikkoa jonkinlaisissa ruuissa, sitten kirjaat nämä fiilikset ja jos pelihimo yrittää päästä valloilleen niin palaa näihin tunnelmiin ja pidä järki päässä.
Kyllä sä selviät 💚
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tässä yhteiskunnassa on auttaa edes itseään kun jotkut kermaperseet saavat mammalta ja papalta kaiken, samaan aikaan kun toiset eivät tule palkallaan edes toimeen. Vittuun tällainen yhteiskunta.
Ah niinpä niin, muiden vikahan se tietenkin on, että vanhemmat ovat aikoinaan olleet ahkeria ja tehneet töitä!
Mikäs kermaperse siellä ulisee? Ei ne sinun vanhemmat mitään ahkeria olleet, kunhan vain osuivat oikeaan paikkaan oikeaan aikaan.
Ap, millä paikkakunnalla asut? Joku voisi varmaan auttaa sinua. Ruoan muodossa.
Sinulla on hyvä alku, kun tiedostat tarpeen tehdä muutos. Alkuun voi tulla takapakkia, mutta se on osa sitä prosessia.
Tsemppiä uuden elämän alkuun :)
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa lapset. Tässä kouluesimerkki häviäjästä.
Unohdit sitten sen kuvan.
Kiitos kaikille asiallisille vastaajille!
Ehkä voisin käydä siellä diakonitoimistossa..
Jotenkin tuntuu että pää on aivan sumussa näiden asioiden takia. Ei siis vain talous vaan olen hyvin yksinäinen kun lähdin parantamaan itseäni kaikesta vanhasta.
Haluan avautua enemmän jos saisi vaikka taas vähän painoa hartiolta.
Siellä vanhassa elämässä minua kohtaan oltiin väkivaltaisia niin fyysisesti kuin henkisesti. Sekä omat vanhemmat, että oma miesystävä.
Alkoholisteja vain ympärillä ollut lapsuudesta saakka. ja siihen minäkin sairastuin.
Seksuaalisesti käytetty hyväksi ja kiusattu. Koko elämä on mennyt selviämisessä ja koko identiteetti on kadoksissa.
Kun pääsin alkoholista ja kaikesta draamasta eroon sekä pääsin hyvään duuniin olin todella onnellinen.
Koin oikeasti ansaitsevani sen kaiken hyvän ja kun tuli tili niin se tunne.
Raha tuo niin ihanaa turvallisuuden tunnetta, että haalin sitä aina lisää.
Jotenkin kaikki törsääminen ja muu saa tuntemaan itseni eläväksi.
Inhoan sitä etten ajattele järkevästi kun raha tulee tilille. Se on ainut asia jota elämässä tahdon siis rahaa.
Kun ihmisiin en pysty luottamaan todellakaan eikä itseasiassa se huoraaminenkaan onnistuisi (:D) koska en pysty olemaan alasti toisten nähden saatika pidä seksistä.
Joten rakkaus ja läheisyys tuntuu kaukaiselta.
Toki perhettäni kaikesta huolimatta rakastan vaikka eivät pystyneet olemaan tasapainoisia vanhempia mutta heilläkin elämä on ollut hankalaa.
Olen ollut yli puolivuotta yksin. Lukittaudun kotiin ja käyn töissä.
Silloin tällöin olen nähnyt vanhoja ystäviä mutta mitään innostusta eikä minkäänlaista kiinnostusta ole harrastaa tai saatika välittää itsestä sen kummemmin.
Kaikki on sellaista tasapaksua paskaa mutta töitäni rakastan ja työkavereita. Tuovat arkeeni valoa eivätkä varmasti uskoisi kuinka kujalla oikeasti olen.
Tuossa lyhyesti. Tuntuu, että jatkuvasti yritän paikata jotain.
Aina sairastun johonkin kausittain, oli se sitten alkoholismi( tosin ei enää juomista), peliriippuvuus, syömishäiriö.
Ihan mitä vain.
Inhottaa. Olen selvinnyt aina kaikesta itse ja häpeillyt itseäni sekä tekemisiäni, joten apua en osaa/uskalla/kehtaa hakea.
Ap
Kuule moni ihminen ehtii hölmöilemään elämänsä aikana, harvan elämä siihen kuitenkaan kaatuu vaan asioista otetaan yleensä opiksi. Kun heräät aamulla, niin sinulla on taas 24 tuntia, joista ilmeisesti kuitenkin terveenä pystyt nauttimaan. Yritä ymmärtää mikä onni se jo yksistään on, eikä ollenkaan itsestäänselvyys. Tilanne voisi olla huonomminkin, ja on monia ihmisiä joilla onkin. Ehdit vielä parantamaan elämänlaatuasi kun lähdet määrätietoisesti tekemään niin. Muista, että mitä teet tänään, vaikuttaa siihen millaiselta elämäsi näyttää huomenna tai tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuollainen käytös vastuutonta ja epäkypsää, mutta edelleen ihmettelen, miksi täytyy lyödä lyötyä milloin missäkin ketjussa.
Kysymykseni kuuluukin, ettekö te ilkeästi vastailijat todellakaan osaa asettautua toisen ihmisen asemaan, vai helpottaako ilkeily omaa pahaa oloa? Eikö tule ikävä olo näistä vastauksista?
Vierailija kirjoitti:
Inhoan itseäni. Ei ole rahaa ruokaan eikä yhtää mihinkään.
Hei! Vaikea tilanteesi on saanut sinut henkisestikin synkkään tilaan,se on täysin ymmärrettävää. Mutta olen samaa mieltä kuin moni muukin sinulle vastannut: on saatavilla sellaista tukea ja apua, joka voi nostaa sinut tuosta jamasta! Omasta kokemuksesta suosittelen diakoniatyöntekijöiden apua: saat sekä konkreettista apua raha-asioissa, että myös henkistä tukea :) Diakonien palvelut ovat täysin ilmaisia, niiden saamiselle ei ole mitään ehtoja - ota toki yhteyttä oman paikkakuntasi diakoneihin/diakonissoihin, tässä yhteystiedot:
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/C871691F974613C2C2257480003C5857?Open…
VOIMIA JA TOIVOA SINULLE :)
Dyykkaaminen on yksi varteenotettava vaihtoehto. Kauppojen roskikset on täynnä aarteita! ;)
t. toinen köyhä
Ala meditoimaan (sitä voi tehdä kotona) ja löydä rauha ja eheys sisältäsi.
Vierailija kirjoitti:
Voittajahan Ap on. Hän on omin neuvoineen selvinnyt paljosta ja elämänsä menee varmasti vielä parempaan suuntaan. Hänellä on jo esim. työ, jonka hän luultavasti itse on hankkinut, ja se on paljon se. Ole Ap oman elämäsi herra jatkossakin, sinussa on potentiaalia ja ansaitset kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille asiallisille vastaajille!
Ehkä voisin käydä siellä diakonitoimistossa..
Jotenkin tuntuu että pää on aivan sumussa näiden asioiden takia. Ei siis vain talous vaan olen hyvin yksinäinen kun lähdin parantamaan itseäni kaikesta vanhasta.
Haluan avautua enemmän jos saisi vaikka taas vähän painoa hartiolta.Siellä vanhassa elämässä minua kohtaan oltiin väkivaltaisia niin fyysisesti kuin henkisesti. Sekä omat vanhemmat, että oma miesystävä.
Alkoholisteja vain ympärillä ollut lapsuudesta saakka. ja siihen minäkin sairastuin.
Seksuaalisesti käytetty hyväksi ja kiusattu. Koko elämä on mennyt selviämisessä ja koko identiteetti on kadoksissa.
Kun pääsin alkoholista ja kaikesta draamasta eroon sekä pääsin hyvään duuniin olin todella onnellinen.
Koin oikeasti ansaitsevani sen kaiken hyvän ja kun tuli tili niin se tunne.
Raha tuo niin ihanaa turvallisuuden tunnetta, että haalin sitä aina lisää.
Jotenkin kaikki törsääminen ja muu saa tuntemaan itseni eläväksi.
Inhoan sitä etten ajattele järkevästi kun raha tulee tilille. Se on ainut asia jota elämässä tahdon siis rahaa.
Kun ihmisiin en pysty luottamaan todellakaan eikä itseasiassa se huoraaminenkaan onnistuisi (:D) koska en pysty olemaan alasti toisten nähden saatika pidä seksistä.
Joten rakkaus ja läheisyys tuntuu kaukaiselta.
Toki perhettäni kaikesta huolimatta rakastan vaikka eivät pystyneet olemaan tasapainoisia vanhempia mutta heilläkin elämä on ollut hankalaa.Olen ollut yli puolivuotta yksin. Lukittaudun kotiin ja käyn töissä.
Silloin tällöin olen nähnyt vanhoja ystäviä mutta mitään innostusta eikä minkäänlaista kiinnostusta ole harrastaa tai saatika välittää itsestä sen kummemmin.
Kaikki on sellaista tasapaksua paskaa mutta töitäni rakastan ja työkavereita. Tuovat arkeeni valoa eivätkä varmasti uskoisi kuinka kujalla oikeasti olen.Tuossa lyhyesti. Tuntuu, että jatkuvasti yritän paikata jotain.
Aina sairastun johonkin kausittain, oli se sitten alkoholismi( tosin ei enää juomista), peliriippuvuus, syömishäiriö.
Ihan mitä vain.Inhottaa. Olen selvinnyt aina kaikesta itse ja häpeillyt itseäni sekä tekemisiäni, joten apua en osaa/uskalla/kehtaa hakea.
Ap
Turha häpeillä, et ole yksin. Ehkä voisit mennä mukaan vertaistukiryhmään (peliongelma tms). Käy toki siellä seurakunnalla, saat ruokakassin ensihätään, kananmunia, kaurahiutaleita ym perussettiä. Missä asut? Kympillä sitten täytyy vaan yrittää koostaa esim tällainen setti (jos et ruokakassiakaan hae):
Kananmunat 1 eur / 10 kpl halvimmillaan
Kalapuikot 1 eur
Kaurahiutaleet alle euron
Jugurtti 1L (Arkijugurtti noin euro)
Banaanit (kilohinta reilun euron)
Perunat, porkkanat
Hernekeittoa 70-80 snt
Sekavihanneksia (esim. 3 pss eurolla -tarjous)
Tee röstiä siten että sekoitat raastettua perunaa, kananmunan ja suolaa (ja halutessasi porkkanaraastetta) ja paista öljyssä pannulla.
Sekoita kaurahiutaleita ja banaaniviipaleita jugurttiin, siitä saa monta aamupalaa (jos et puurosta tykkää).
Kananmunista, kalapuikoista ja hernekeitosta saa proteiinia joka täyttää.
Tee sekavihannesmunakas.
Saanet vielä paketin linssejä ja tomaattipyreetä pienen purkin, ehkä makaroonia.
Linssikeitto esim: linssit, öljy, mausteita, tomaattipyree, sekavihanneksia (voit lisätä vaikka ne makaronitkin)
Vähän yksipuolista mutta saat mahan täyteen ainakin enimmäksi aikaa. Erilaiset sopat ovat hyviä. Jos saat vielä jauhelihaa (kerää vaikka pulloja) niin tee jauhelihakeittoa iso satsi (perunat, sekavihannekset, jauheliha)
Soita äidille ja pyydä kuittaamaan velat.
T. Martina
Vierailija kirjoitti:
Olen itse aiheuttanut tilanteeni.
Olen parikymppinen ja nuorena hölmöilin huonossa seurassa.
Otin pikavippejä ja törsäilin. En hallinnut alkoholinkäyttöä tai juuri muutakaan.Nyt olen poissa koko piiristä, lopettanut alkoholin käytön ja käyn töissä ja vaikka teen pitkiä päiviä niin velkaa on ja ulosotto vie palkasta paljon. Sen lisäksi pakollisten menojen ja velkojen jälkeen jää alle satanen rahaa.
Sitten kun stressaan yritän saada rahaa pelaamalla lisää.
Ja pilaan kaiken taas ja itseinho palaa.
Pistin pelitilit jäihin ja yritän jotenkin elää itseni kanssa.
Saldona kaikesta on 10€ rahaa jäljellä ja kaksi viikkoa seuraavaan tiliin.
Laskupino kasvaa ja saan helvetti paniikkikohtauksen.
Jospa aikaa voisi siirtää ajassa taaksepäin..
Oikeasti asiat olisivat hyvin jos en olisi näin idiootti. Miksi pelaan viimeisistä rahoista, kuinka tyhmä ihminen voi olla.
20 minuutissa meni 30€ kun olin suunnitellut tuntia aikasemmin miten hyvin pärjäisin sillä pari viikkoa mutta halusin lisää kun mietin millä saisin bussikortin ladattua.
No olisin saanut tuolla summalla sen minkä pelasin mutta nyt en saa mitään.
En ruokaa tai mitään.Mielessä on käynyt jo huoraaminen sekä huonekalujen myynti..
Luulin olevani jo viisastunut kaikesta vanhasta mutta ei..
Ahdistaa.
Rauhoitu ja keskity faktoihin.
Selviät kyllä kaikesta hyvin ilman kehosi myymistä. Et ole kuitenkaan mikään yhteiskunnalle hyödytön su-vakki/vihervasemmistolainen.
Olet parikymppinen vasta? sittenhän et ole vielä menettänyt mitään, ehdit saada asiasi kyl järjestymään.
Oonhan mä ihan soiva peli enkä edes ottaisi paljoakaan