Suomi 0, tupakkayhtiöt 1
Suomi on erikoinen maa.
Suomi väittää aktiivisesti vastustavansa tupakointia, ja väittää haluavansa tehdä maasta savuttoman 2040 mennessä. Nämä itsekseen eivät ole huonoja aatteita, mutta jälkimmäinen erittäin epärealistinen, etenkin kun katsoo miten tämän Suomi yrittää saavuttaa.
Maalaisjärjellä ajatellen... Tuotteesta X halutaan päästä ajallaan eroon sen kansanterveydelle haitallisten ja valtiolle kalliiden sairaalamenojen vuoksi.
Maahan tulee tuote Y, joka toimii kuin tuote X, mutta on todistetusti 95% turvallisempi terveydelle, jollei enemmän. Mitä teemme? Kannustamme tuotteen X käyttäjiä vaihtamaan Y:hyn ja ajallaan X ongelma on poissa.
MUTTA SUOMESSA... tuote Y demonisoidaan median ja valviran kautta, koska se on todistetusti parempi tapa lopettaa X:n käyttö kuin apteekkien kalliit korvaustuotteet. Ja koska tuote X tuo paljon verorahoja.
Tuotteen Y käyttöä ja saatavuutta rajoitetaan. X käyttäjät pysyvät X:ssä.
SUOMI TOIMII OMAA SAVUTTOMUUSIDEOLOGIAANSA VASTAAN KUN SE RAJOITTAA JA DEMONISOI TURVALLISEMPAA JA TOIMIVAA VAIHTOEHTOA LOPETTAA TUPAKOINTI.
Niin, ja me kaikki tiedämme miten kieltolait toimivat. Eivät kovin hyvin.
Terveisin 10v polttaneelta, nyt 1v ollut polttamatta höyrystimen avulla.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion pitäisi yksinkertaisesti lopettaa tupakan myyminen. Sitä mitä ei ole, ei pysty polttamaan. Ihan joutava tuote. Jos aikuinen ihminen ei kestä olla ilman karkkia, tupakkaa tai alkoholia niin sellaisessa aikuisessa on jotakin vikaa, eikä se ole aikuinen alkuunkaan.
Tämä saattaa kuulostaa hyvältä idealta peruskansalaiselle joka ei tupakoi, mutta ei ymmärrä kieltolakien toimivuutta.
Kukaan ei ala Suomessa viljelemään tupakkaa jos sen myynti loppuu. Kyllä te nyt saatana pystytte pidättäytymaan mielihaluistanne, jos sitä ei ole saatavilla.
Ei, kyllä tupakkaa alettaisiin viljelemään suomessa jos se täysin kiellettäisiin. Unohtamatta mustaa markkinaa mitä syöttävät venäjän ja viron usein kävijät.
Eikä ruvettaisi älä nyt vänkää. Jos aikuisella ihmisellä ei ole jotain asiaa saatavilla niin kyllä se siihen sopeutuu. Lapsenmieliset eivät sopeudu ja korvaavat addiktionsa sitten jollain muulla.
Tupakoivat ja höyryttelijät ovat kyllä niin säälittävää porukkaa.
Mä oon aina miettiny, miksi tässä maassa kannustetaan alkoholinkäyttöön. Kännipäissään riehuva isä ajaa perheen kirveellä hankeen, mutta ei saa tupakkia polttaa, jolla rauhoittaisi ehkä vähän hermojaan. Tupakka laitetaan kaikkien kieltojen taakse, mutta väkevämpää juotavaa halutaan kauppoihin.
Mun mielestä töissä kessutauolla hyppäävä työkaveri on aika paljon pienempi riesa kuin kännissä tai krapulassa töihin saapuva tuurijuoppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion pitäisi yksinkertaisesti lopettaa tupakan myyminen. Sitä mitä ei ole, ei pysty polttamaan. Ihan joutava tuote. Jos aikuinen ihminen ei kestä olla ilman karkkia, tupakkaa tai alkoholia niin sellaisessa aikuisessa on jotakin vikaa, eikä se ole aikuinen alkuunkaan.
Tämä saattaa kuulostaa hyvältä idealta peruskansalaiselle joka ei tupakoi, mutta ei ymmärrä kieltolakien toimivuutta.
Kukaan ei ala Suomessa viljelemään tupakkaa jos sen myynti loppuu. Kyllä te nyt saatana pystytte pidättäytymaan mielihaluistanne, jos sitä ei ole saatavilla.
ja lisään vielä edelliseen, että tottakai maahantuonti olisi kiellettyä.
Juu eihän kukaan käytä kannabista kun se on kiellettyä. Eiku hetkinen käyttääpäs aika monikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, ap, oot vieläkin tupakoiva roskasakin edustaja. "Höyryttäminen" on tupakoimista. No, harva nikotininisti oikeasti pääsee siitä eroon, vaikka te kuvittelettekin että vapettajat on ihmisiä. Ei, tupakoitsijoita olette vieläkin.
Ei, minä en sytytä savuketta tuleen. En hengitä keuhkoihini vaarallista savua. Minä höyrystän nikotiinipitoista nestettä. Savu ja höyry ovat kaksi hyvin erilaista asiaa, jonka jokainen joka on käynyt ylä-asteen kemiatunneilla ymmärtää.
Sinulta jäi ainakin ilmiselvästi äikäntunnit väliin. Tai sitten höyryt ovat tehneet tehtävänsä. Todennäköisesti sekä että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kuten kävi kieltolain aikaan aiemmin? Kukaan ei alkanut itse valmistaa alkoholia kun sen myynti loppui, kyllä kaikki pystyivät pidättäytymään mielihaluistaan kun alkoholia ei ollut saatavilla.
Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina miettiny, miksi tässä maassa kannustetaan alkoholinkäyttöön. Kännipäissään riehuva isä ajaa perheen kirveellä hankeen, mutta ei saa tupakkia polttaa, jolla rauhoittaisi ehkä vähän hermojaan. Tupakka laitetaan kaikkien kieltojen taakse, mutta väkevämpää juotavaa halutaan kauppoihin.
Mun mielestä töissä kessutauolla hyppäävä työkaveri on aika paljon pienempi riesa kuin kännissä tai krapulassa töihin saapuva tuurijuoppo.
Suurin osa ihmisistä ei tupakoi, ja suurin osa ihmisistä käyttää alkoholia erittäin maltillisesti. Tai ei ollenkaan. Sitten on roskasakki, tupakkamuijat ja -äijät sekä alkoholilla enemmän läträävät. Te sotkette paikkoja, aiheutatte vaaratilanteita, saastutatte ilmaa ja haisette pahalta. Minusta kaikki esteet ryyppäämiselle ja itsensä savustamiselle tulisi heti poistaa, luonnonvalinta on luonnon oma keino siivota heikot yksilöt vahvempien tieltä. Antaa sen siis toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, ap, oot vieläkin tupakoiva roskasakin edustaja. "Höyryttäminen" on tupakoimista. No, harva nikotininisti oikeasti pääsee siitä eroon, vaikka te kuvittelettekin että vapettajat on ihmisiä. Ei, tupakoitsijoita olette vieläkin.
Ei, minä en sytytä savuketta tuleen. En hengitä keuhkoihini vaarallista savua. Minä höyrystän nikotiinipitoista nestettä. Savu ja höyry ovat kaksi hyvin erilaista asiaa, jonka jokainen joka on käynyt ylä-asteen kemiatunneilla ymmärtää.
Sinulta jäi ainakin ilmiselvästi äikäntunnit väliin. Tai sitten höyryt ovat tehneet tehtävänsä. Todennäköisesti sekä että.
Sinun "Sinultä jäi ainakin ilmiselvästi äikäntunnit väkiin." ad hominem-argumentit eivät ole kunnollinen vastaus siihen, että savu ei ole sama asia kuin höyry, minkä jokainen joka on käynyt ylä-asteen kemiantunneilla ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabissavu on ainoastaan terveellistä, raikasta ja ravitsevaa keuhkoille.
Ei. Kannabissavu on todistetusti haitallisempaa keuhkoille kuin tupakansavu. Tämän takia kannabista kannattaisikin käyttää höyrystäen tai syötäen.
AP
Kannabiksen savu on todistetusti nimenomaan paljon haitattomampaa kuin tupakansavu. Sitä paitsi jointteja ei polteta 10-15 päivässä, joten pajauttelijat vetävät savua keuhkoihinsa paljon vähemmän kuin tupakoijat.
Luuserit täällä puolustelevat oikeuttaan myrkyttää kehojaan. Se on ihan ok, mutta pysykää pois terveydenhuoltoa rasittamasta kun keuhkoahtaumatauti tai syöpä iskevät. Ja siivotkaa ne keuhkonriekaleet joita räitte maahan muutaman kymmenen metrin välein, mukaanne. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Luuserit täällä puolustelevat oikeuttaan myrkyttää kehojaan. Se on ihan ok, mutta pysykää pois terveydenhuoltoa rasittamasta kun keuhkoahtaumatauti tai syöpä iskevät. Ja siivotkaa ne keuhkonriekaleet joita räitte maahan muutaman kymmenen metrin välein, mukaanne. Kiitos.
Tupakoitsijat maksavat vero siinä muutkin, joten tupakoitsijoilla on sama oikeus terveydenhuoltoon kuin muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun "Sinultä jäi ainakin ilmiselvästi äikäntunnit väkiin." ad hominem-argumentit eivät ole kunnollinen vastaus siihen, että savu ei ole sama asia kuin höyry, minkä jokainen joka on käynyt ylä-asteen kemiantunneilla ymmärtää.
Sinä kirjoitat todella heikosti, ihan siitä päättelin. Miten voi opiskella kemiaa, jos ei edes äidinkieltään osaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat maksavat vero siinä muutkin, joten tupakoitsijoilla on sama oikeus terveydenhuoltoon kuin muillakin.
Se riippuu ihan siitä, että miten ne tupakkaan käytetyt rahat on tienattu, että maksaako faktisesti veroa vai ei. Mutta ei siitä sen enempää, aihe on sinulle liian monimutkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu ihan siitä, että miten ne tupakkaan käytetyt rahat on tienattu, että maksaako faktisesti veroa vai ei. Mutta ei siitä sen enempää, aihe on sinulle liian monimutkainen.
Argumentit loppuivatkin sulta odotetun nopeasti ja vähintään yhtä odotetusti turvauduit naurettaviin olkiukkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on höyryttelystä, ei tupakoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä kirjoitat todella heikosti, ihan siitä päättelin. Miten voi opiskella kemiaa, jos ei edes äidinkieltään osaa?
Lisää ad hominemia tulemaan vaan. Se on tyypillistä väittelyissä niiltä osapuolilta, ketkä eivät osaa enää sanoa mitään aiheeseen liittyen, vaan keskittyvät piikittelemään vastustajaansa.
Vierailija kirjoitti:
Otapa oikeesti selvää höyryttelystä ja tule sitten huutelemaan tänne.
Vierailija kirjoitti:
Tupakka laitetaan kaikkien kieltojen taakse, mutta väkevämpää juotavaa halutaan kauppoihin..
Tarvitsee aika on ison viinapullon, että siihen mahtuu kaikki varoitukset juomisen haitoista niin isolla tekstillä, että siitä saa selvää ilman suurennuslasia.