Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko järjetöntä aloittaa siivoaminen ja tavaroiden karsiminen näin?

Vierailija
16.08.2016 |

Pakkaisin lähes kaiken pois. Jättäisin vaan välttämättömät. Jos joskus tarvitsisin jotain, niin sitten hakisin vain sen tavaran. Näin jatkaisin jonkun aikaa ja lopulta myisin tai lahjoittaisin pois tavarat mitä en ole tarvinnut.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin varastoisit ne tavarat, jotka eivät ole välttämättömiä?

Vierailija
2/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut ihmisten harrastavan tätä. Varsinkin esim. astioiden tai vaatteiden osalta, tai muuten tavarakategoria kerrallaan. Yleensä kenelläkään ei ole mitään paikkaa, minne pakata kerralla koko omaisuus pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin ihan vain kaappi kerrallaan purkamaan tavaroita. Kyllä nyt suunnilleen tietää, että tarviiko jotain vai ei, jos se on ollut kaapissa vuosia niin eikun roskiin.

Meillä on eteisessä kaappi jossa narut, patterit, kynttilät, lahjapaperit, liimat jne.. tiedän heti jos näen jonkun tavaran mitä voi joskus tarvita, että se kuuluu "eteisen kaappiin", siiouskaappi tuo taitaa oikeasti olla.

Vierailija
4/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan tuo toimiakin. 

Itse en ole tavaran karsija. Olen kuitenkin miettinyt, että asunnossa voisi olla jokin seesteinen huone, jonne voisi sijoittaa ihania istuimia ja hyvät musiikinkuuntelulaitteet. 

Vierailija
5/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah voispa tehdä noin! Meillä vaan suurin osa tavarasta on avokin...

Vierailija
6/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tostahan on tehty elokuvakin, "tavarataivas" tai jotain vastaavaa.

Vierailija
7/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi huone tyhjillään, laitan ne sinne. Jos vien kellariin muovilaatikoissa niin niitä ei tule ikinä lopullisesti hävitettyä vaan ne jää sinne kummittelemaan. Aika pian kuitenkin koitan alkaa päättämään mikä jää ja mikä lähtee. Samalla saan järjestettyä jäljelle jäävät tavarat uudestaan. ap

Vierailija
8/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on OIKEIN paljon tavaraa, niin hylly kerrallaan, muuten seuraa jumalaton sekasotku.

Vierailija
9/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokravarastot on aika edullisia, eihän tässä tavaran vähennyksessä ole tarkoitus pitää ylimääräisiä tavaroita vuosia makaamassa varastossa. Vuosi riittää, jos sinä aikana ei tarvitse jotakin vaatetta, urheiluvälinettä jne., silloin ei tarvitse myöhemminkään. Sitten voikin luopua varastosta kokonaan.

Ap:n tilanne on tietysti parempi, kun on yksi vapaa huone. Turhien tavaroiden karsiminen onnistuu varmasti helposti, kun tavarat ovat asunnon sisällä.

Vierailija
10/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä noinkin voi tehdä. Itse valitsin tosin heti heittää ylimääräisen pois, ja ostaa uuden tilalle jos myöhemmin käy ilmi että tarvisinkin jotain, koska tiesin että mun luonteella tuommoinen muka tilapäinen varastointi olisi vain luopumisen lykkäämistä käytännössä ikuisesti. Parempi oli raivata heti ja kerralla.

Vierailija
11/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasta luovunkin nyt heti. Kun kaikki tavarat on pakattu pois niin teen kunnon siivouksen. Sekin onnistuu helpommin kun ei ole tavaraa tiellä. ap

Vierailija
12/12 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiö ja vessat valmiina. Vähän jäi tavaraa kaappeihin, vain ne joita käytetään aina. Kaapit pesin ja järjestelin. Paljon jäi hyllyjä tyhjilleen. Vielä olohuone, makuuhuone, lastenhuoneet ja kylppäri. Olohuoneessa, kylppärissä ja makuuhuoneessa on hyvin vähän tavaraa, joten ne on nopeita. Lastenhuoneet on raivattu pari viikkoa sitten. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän