sokerin vieroitusoireet
Olen määrittänyt herkkuja liikaa. Päivittäin. Eilen päätin aloittaa karkkilakon. Koko päivän olin hermostunut. Söin koko ajan jotain. Jarkko vaan mielessä. Illalla en enää kestänyt. Livahdin kauppaan, ostin Fazerin makuupussin ja söin sen vartissa. Hermostuneisuus lähti, mutta huono olo tuli, kun en vaan pystynyt olla karkitta . Miten tästä kierteestä pääsee irti?
Kommentit (19)
Mene Jarkon kanssa sinne makuupussiin, unohtuu makeiset kun nauttii lihallisista iloista! Muistakaa ehkäisy, ellette halua Pikku-Jaekkoja!
Näköjään kannattaa lukea teksti ennen kun sen lähettää... voi luoja... ! Automaattinen tekstinsyöttö...Ap
Mielenkiintoista; määrittämistä, Jarkko ja makuupussi.
Mutta ihan vakavasti ottaen: alkuun tarvitset tahdonvoimaa. Älä ajattele, ettet syö sokeria enää ikinä tai pitkään aikaan vaan että tänään et syö sokeria. Eikä mitään lakkoja vaan elämäntapojen muutos.
Hanki terveellisiä välipaloja, esim. pähkinöitä (mutta kohtuudella, max pieni kourallinen päivässä!). Syö ravitsevaa ruokaa, jotta kehosi ei huuda nälkäänsä jotain mättöä. Siis itse tehtyjä ruokia, joissa on paljon kasviksia.
Ja myös piilosokeri pois. Niin kauan kuin syöt piilosokeria, kehosi ylläpitää sokeririippuvuutta. Ei enää ketsuppia, salaatinkastikkeita, eineksiä, hampurilaisaterioita yms. vaan itse tehtyä sokeritonta ruokaa. Kun olet päässyt yli karkinhimosta niin ei ole enää niin vakavaa, vaikka välillä haluaisit syödä ulkona.
Hahahahaha. Mahtava aloitus, kiitos nauruista. Päättäväisyyttä vaan, niin pääset lakossasi alkuun. Puhu vaikka joku kaveri tai puoliso lakkoon kanssasi, niin sortuminen on vaikeampaa ulkoisesta paineesta johtuen.
Sellaisia asioita ei olekaan kuin itsekuri tai tahdonvoima. Muuten tuossa viestissä 5 on paljon hyvää asiaa. Lisäisin vielä itselle sopivan ruokailurytmin. Ei ole olennaista syötkö 3, 4 vai 5 tunnin välein, kunhan syöt säännöllisesti ja riittävästi. Mikä itsestä parhaalta tuntuu. Se selviää vain kokeilemalla!
Lisäksi kannattaa varautua vieroitusoireisiin. Mulla ainakin on pää kipeä, pinna kireällä ja hikoiluttaa sekä väsyttää, kun sokerit jättää pois. Pari ensimmäistä päivää ovat hankalia, parissa viikossa häviävät kokonaan! Tsemppiä!! Itsekin pitäisi taas tehdä sama homna, motivaatio vain hukassa!
7 jatkaa...
Itsellä vähentäminen ei ole ikinä onnistunut, vaan tylysti kaikki kerralla pois.
Mies ei syö herkkuja lainkaan, ja hänelle kerroinkin karkkilakosta. Siksi kävinkin eilen salaa ostamassa pussin.
Syön ihan normaalia kotiruokaa. Ja pyrin säännöllisyyteen. Ruuan jälkeen kroppa vaan huutaa karkkia. Karkin jälkeen suklaata, kahvin kanssa pullaa. Ja nuo ajatukset huutaa pääni sisällä koko ajan. Ap
Vierailija kirjoitti:
On varmaan paha olla jos on syönyt makuupussin. Ehkä se Jarkon ajattelu helpottaa.
"REPS" KUSET TULI HOUSUUN :DDDDD
Sokeririippuvuus ja ruokariippuvuus ovat oikeita riippuvuuksia, siis sairauksia. Netistä löytyy muun muassa vertaistukiryhmiä ja AA-tyylisiä interventioita. Googlaile!
Sokeri koukuttaa pahemmin kuin heroiini ja oireet ovat sen mukaiset. Ei narkomaanillekaan sanota että itsekuria hei.
Mulla ei ole koskaan tullut sokerin pois jättämisestä mitään oireita, ellei nyt sitten jätä kaikkia hiilareita niin vähiin että menee ketoosiin. Ehkä sitten en vaan ole järin riippuvainen ,vaikka onkin ollut aikoja jolloin olen elänyt lähinnä karkilla ja keskikaljalla syömättä tavallista ruokaa säännöllisesti. Mutta jos olen laihduttamaan alkanut ja jättänyt vaan tahdonvoimalla sokerit pois, niin ei se ole mikään ongelma ollut. Joskus on tehnyt mieli, mutta sille on helposti voinut sanoa sisäisesit että EI, sinä nyt et syö niitä kun kerran pitää laihtua.
Voisko ajatella korvaavansa sokerihimot hedelmillä? Ei olis niin paha kuin karkki. Omenoita, viinirypäleitä, pensasmustikoita, melooneja...
Vierailija kirjoitti:
Voisko ajatella korvaavansa sokerihimot hedelmillä? Ei olis niin paha kuin karkki. Omenoita, viinirypäleitä, pensasmustikoita, melooneja...
Toki olen koittanut hedelmiä, marjoja, pähkinöitä. Ei vaan vie karkin himoa. Ajattelen, että nollalinja on ainoa mikä voisi auttaa. Kunhan vain pääsisi alkuun. Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, sokerinhimosta eroon sokeria syömällä? Missä sun aivot on??
Eikä auta purkat eikä sokerittomat pastillitkaan.
Mulla nousi kuume ja jouduin saikulle ja lopulta sorruin takaisin sokeriin.
On varmaan paha olla jos on syönyt makuupussin. Ehkä se Jarkon ajattelu helpottaa.