Mikä on pisin yhtäjaksoinen työttömyysaika mistä olet kuullut?
Joko katkeamaton tai on katkennut muusta kun siitä että on päässyt työhön.
Kommentit (13)
25v täällä palstalla eräs jo nyt kadonnut ikivalittaja sanoi olleensa noin kauan työttömänä kunnes pääsi pariksi päiväksi puhelinmyyntiin mutta sai potkut
Arvoylpön poika, ei oo tietääkseni ikinä eläessään tehnyt töitä. Elänyt vaan isänsä rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
25v täällä palstalla eräs jo nyt kadonnut ikivalittaja sanoi olleensa noin kauan työttömänä kunnes pääsi pariksi päiväksi puhelinmyyntiin mutta sai potkut
Sai potkut vai lopetti itse kun ei saanut myyntiä?
Tarkoitetaanko ihmisiä, jotka elävät ilman palkkatyötä? Joko vapaaehtoisesti tai tietyistä rajoitteista johtuen.
Totta kai näitä on jokaisen tuttavapiirissä.
Mutta ehkä ap tarkoittaa työtä aktiivisesti etsivää työtöntä? Näissä puitteissa jokainen on parin vuoden sisään saanut töitä minun lähipiirissäni.
Ollut työttömänä vuodesta 2011, koko ajan etsinyt, mutta ei änkytyksen vuoksi onnistu antamaan vakuuttavaa kuvaa itsestään haastattelussa. Ikääkin on liikaa.
Jos työllistämistöitä ei oteta lukuun, niin eräs tietämäni henkilö on ollut työttömänä valmistumisestaan lähtien vuodesta 1982. Tekee 34 vuotta, joten aika hyvä "suoritus". Siis ihan ehdoin tahdoin on lusmuillut ja taustalla mt- ynnä päihdeongelmat. Jäänee vanhuseläkkeelle parin vuoden kuluttua.
Mä oon ollu lähes 8v työtön, jos ei lasketa muutamia muutaman päivän tuurauksia. Lisäks leikkauksien ym. takia oon ollut myös sairaslomalla enkä siis virallisesti työtön. Onneks vajaan parin kuukauden päästä pääsen vihdoin töihin.
Eräs tuttava ei ole koskaan ollut töissä, ikää nyt muistaakseni 58 vuotta. Koulutkin jäi peruskouluun. Ei ole koskaan edes hakenut töitä. Asuu edelleen vanhempiensa kanssa. Eikä kyseessä siis ole rikkaat vanhemmat.
Suvussa on koko ikänsä työttömänä ollut mieshenkilö, ikää on yli 50v. Asuu maaseudulla, peruskoulu jäi kesken aikoinaan, asunut koko ikänsä vanhempiensa nurkissa. Nykyisin elossa enää vanha äitinsä, jota hoitelee kotona. Koskaan ei ole seurustellut, ei ole käynyt muualla kuin omassa pitäjässään. On ystävällinen, vähän "heikkolahjainen" tapaus.
24 vuotta. Välissä on ollut 2-3 pakollista palkkatuettua osa-aikatyötä. Kyseinen henkilö on jo ajat sitten pudonnut toimeentulotuelle ja siinäkin sen pienemmän tuen varaan. Työkkäri ei enää kiusaa.
En oikein tiedä yhtäjaksoista aikaa, kun en tiedä onko henkilö työtön vai jotain muuta. Mutta itse jäin työttömäksi äitiyslomaan vuonna 1993 lokakuussa, lapsi täytti 1996 kesällä kolme. Sain vakituisen työpaikan marraskuussa 2011. Tuohon väliin mahtuu ainostaan tvp-koulutuksia, joista yksi ammattiin valmistava, työllistämistukitöitä ja harjoitteluja. Ei minussa mitään vikaa ole. Huono tuuri vain. Monta kertaa jäänyt toiselle varasijalle monesta hakijasta.
24 vuotta ilman kokopäivätyötä. Välissä lapsen saanti ja kodinhoidontuella.
Noin 20 vuotta. Henkilö jäi sitten eläkkeelle.