Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää ystävästäni että

Vierailija
15.08.2016 |

Hän on pilannut omat luottotietonsa. En voi käsittää, miten ihmeessä se on mahdollista. Mitä hänen päässään on liikkunut. Jotenkin vaikea ymmärtää. En tiedä, miten suhtautuisin häneen, pisteet tippuu minun silmissä aika paljon :( olen aina ajatellut että luottotietonsa menettää vain ihmiset jotka eivät muutenkaan pärjää yhteiskunnassa. Ystäväni kuitenkin pärjää elämässä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin seurustella ja olen mennyt jopa naimisiin ja kaikki on mennyt todella hyvin.

Velat maksettu vuosia sitten ja eletään normaalia onnellista elämää.

Vierailija
22/29 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella vähäinen ihmisyyden arvotus ap:lla ja ilmeisesti tietämättömyys systeemistä.

ei ole vaan joskus varaa maksaa laskua ja se on perintätoimistolla kasvamassa ja sit ulosotossa alta aikayksikön.

velkaneuvonnan kautta tuen saanti on kova prosessi ja saatetaan evätä. esim. käräjäoikeus tekee päätöksen ja se on usein kielteinen. takuusäätiöön pitää olla 25.000 e velkaa.

pääoma voi olla maksettu ajat sitten, mutta korot kasvaa korkoa. et voi tälle mitään.

mulla meni opintolaina ulosottoon, kun en saanut töitä vaikka yritin ihan hulluna. halusin palvella yhteiskuntaa siitä hyvästä, että köyhän perheen kakaralla oli kuitenkin mahdollista mennä yliopistoon.

myös minä en saanut alhaisesta alhaisemman sosiaaliluokan perheestä olevana mitään talouskasvatusta. 

tuloistani menee tonni ulosottoon kuussa. ilman tätä mulla olisi hyvä palkka, jonka laittaisin palveluihin ja suomen nostamiseen.

tämänkin systeemin vuoksi suomalaisilla ei ole ostovoimaa.

minä suosittelen meitä halvekisiville kirjaa Suomalainen velkakirja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

todella vähäinen ihmisyyden arvotus ap:lla ja ilmeisesti tietämättömyys systeemistä.

ei ole vaan joskus varaa maksaa laskua ja se on perintätoimistolla kasvamassa ja sit ulosotossa alta aikayksikön.

velkaneuvonnan kautta tuen saanti on kova prosessi ja saatetaan evätä. esim. käräjäoikeus tekee päätöksen ja se on usein kielteinen. takuusäätiöön pitää olla 25.000 e velkaa.

pääoma voi olla maksettu ajat sitten, mutta korot kasvaa korkoa. et voi tälle mitään.

mulla meni opintolaina ulosottoon, kun en saanut töitä vaikka yritin ihan hulluna. halusin palvella yhteiskuntaa siitä hyvästä, että köyhän perheen kakaralla oli kuitenkin mahdollista mennä yliopistoon.

myös minä en saanut alhaisesta alhaisemman sosiaaliluokan perheestä olevana mitään talouskasvatusta. 

tuloistani menee tonni ulosottoon kuussa. ilman tätä mulla olisi hyvä palkka, jonka laittaisin palveluihin ja suomen nostamiseen.

tämänkin systeemin vuoksi suomalaisilla ei ole ostovoimaa.

minä suosittelen meitä halvekisiville kirjaa Suomalainen velkakirja.

siis max.25.000 velkaa. unohtu sana tosta välistä. ja tiukka systeemi on heillä

Vierailija
24/29 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottohäiriöisellä ei aina edes tarvitse olla velkaa. Itse menetin luottotietoni 18vuotiaana kun sukulaiseni siirsi käytössäni olleen liittymän itseltään omiin nimiini. Se ei ollut vielä ongelma ja laskut olivat pieniä. Ongelma oli se, että väkivaltainen poikaystäväni hallinoi paitsi liikkumistani, myös pankkikorttiani ja rahojani, joten minulla ei ollut mahdollisuutta maksaa sillon kyllä sitä ainoaa pientä laskua asumiskustannusten lisäksi. Niinpä se parikymppiä meni korkoineen ulosottoon ja luottohäiriömerkintä jäi, vaikka sainkin laskun ja kulut maksettua heti kun sain tyypin poliisin avustuksella ulos elämästäni.

Vierailija
25/29 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ollut todella kova paikka luottotietojen menetys. Olen kasvanut perheessä jossa kaikki ovat menettäneet ne. Alaikäisenä lähipiiriin ei edes kuulunut ihmistä, joka olisi osannut hoitaa raha-asiansa. Yllätys yllätys, minäkin ne menetin melkein heti kun täytin 18v. ja muutin omilleni. En ollut valmis asumaan yksin, mutta ei ollut vaihtoehtoa. Alkoholisoituneista vanhemmista ei tukea herunut ( eivät opettaneet koskaan minulle mitään, mitä tarvitaan omillaan elämiseen tai aikuistumiseen. Esim. Pyykinpesua)

Luottotietojen menetys lisää omaa masennusta, enkä arvosta itseäni ollenkaan. Häpeän ihan hirveästi tätä. En ole kehdannut kertoa asiasta kenellekään (edes parhaille ystävilleni). En pysty päästämään ketään lähelle, koska en kehtaisi kertoa totuutta. Enkä usko ansaitsevani ketään. Olen muita huonompi ihminen.

Typeriä tässä on se, että minulla on ihan ok tulot ja näytän ulospäin kaikinpuolin pärjäävältä. Päivät iloisen näköisenä hymyilen kaikille ja illat itken itseni uneen. Toivon, että tämä painajainen loppuisi.

N23

Terapiassa voisi olla sinulle hyötyä. Oppisi olemaan armollisempi itsellesi. Sinulla on vielä elämä edessä, ei kannata pilata sitä itseinholla. Paistaa se aurinko risukasaankin :)

Vierailija
26/29 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin seurustella ja olen mennyt jopa naimisiin ja kaikki on mennyt todella hyvin.

Velat maksettu vuosia sitten ja eletään normaalia onnellista elämää.

Sama täällä, nykyisin raha-asiat paremmin kuin hyvin.

Vierailija
27/29 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyykö masentuneena kulutuksen tarve? Tätä yhteyttä en ymmärrä, kun moni käyttää tekosyynä luottotietonsa menettämiselle.

Vierailija
28/29 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyykö masentuneena kulutuksen tarve? Tätä yhteyttä en ymmärrä, kun moni käyttää tekosyynä luottotietonsa menettämiselle.

Ei lisäänny. Laskujen maksu vaikeutuu.

Vierailija
29/29 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, onko ystävällä luottotiedot tallella vai ei? Millä lailla se sinuun vaikuttaa? Minä en pysty ymmärtämään tätä arvostelun ja tuomitsemisen ilmapiiriä, en millään. Rahastako se ihmisarvo on kiinni?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi