Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

katkesi nimittäin molemmat suolen sulkijat ja ikuinen ulosteinkontinenssi

Vierailija
02.03.2006 |

...siis voiko näinkin käydä, tämä lainaus on eilisestä viestiketjusta. Eikö tähän ole mitään korjaavaa toimenpidettä olemassa?? Onpa kurjaa!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö pyysi olemaan ponnistamatta kunnes sai jotenkin " venyteltyä" paikkoja. Olin tosi iloinen ettei tarvinnut tehdä epparia. Ekan synnytyksessä piti käyttää imukuppia (ja tehtiin siis eppari) ja kyllä oli istuminen ja pissan pidätys pitkään vaikeaa!

Vierailija:

toppuuttelemalla ponnistamista.

Vierailija
2/10 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toppuuttelemalla ponnistamista.

Liittyykö noi pahat repeämät yleensä syöksysynnytyksiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä. Minulla vielä hoitovirhe jonka seurauksena vammojen toteaminen ja korjaaminen viivästyivät ja korjaustulos jäi erittäin puutteelliseksi. Silloin oli ikää 26, repikää siitä! Elämä joskus potkii ja rankasti.

Vierailija
4/10 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kukaan sanonut, että älä nyt ponnista, joten mahtavat repeämät sain ihan turhaan. Onneksi ei jäänyt vakavia vammoja, mutta arkuutta kyllä on vieläkin.

Vierailija
5/10 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat seurausta syöksysynnytyksestä, imukupin käytöstä, lapsen pään suuresta koosta tai tarjontavirheestä. Mun kohdallani mikään em. ei aiheuttanut repeämiä vaan syy jää ikuisesti hämärän peittoon. Ehkäpä syy oli rakenteellinen joten sitä ei voinut etukäteen tietää eikä sitä näin ollen voinut estää millään tavalla. On harvinaista että niin pahasti repeää mutta vielä harvinaisempaa taitaa olla ettei repeämiä huomata. Taidan olla ainoa laatuaan Suomessa. Se, mikä tekee tästä kaikesta erittäin tuskallista on tämä tappelu potilasvakuutuskeskuksen ja -lautakunnan kanssa. Yritän saada oikeutta ja korvauksia sattuneesta vahingosta mutta nyt on taisteltu jo 4 vuotta enkä enää usko oikeuden toteutuvan. Työkyvyttömäksi minua ei tulla toteamaan mutten kyllä työkykyinenkään ole. Siinä onkin mietittävää että miten pystyn elämääni elämään kun en voi käydä töissä enkä saa palkkaa mutta en myöskään saa mitään muitakaan korvauksia. Se siitä hienosta sosiaaliturvastamme.

Vierailija
6/10 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi.

Vierailija
7/10 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi kirurgi sai sulkijalihakset ommeltua ja olen kai aika hyvin parantunut. Enää en tosin suostu alakautta synnyttymään jottei vastaava enää tapahdu. Minulla oli syynä vain iso vauva.

Toivottavasti ko. henkilö saa sekä korvaukset että jonkinlaiset korjaavat toimenpiteet! Toivotan kovasti voimia!

Vierailija
8/10 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Työkyvyttömäksi minua ei tulla toteamaan mutten kyllä työkykyinenkään ole. Siinä onkin mietittävää että miten pystyn elämääni elämään kun en voi käydä töissä enkä saa palkkaa mutta en myöskään saa mitään muitakaan korvauksia. Se siitä hienosta sosiaaliturvastamme.

Vierailija
9/10 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tosin on korvaavia leikkauksia tai toimenpiteitä olemassa mutta ikinä ei ole takeita miten hyvin auttavat, valitettavasti...

eli mieluummin leikataan eppari kun annetaan revetä...

Vierailija
10/10 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

repeämistä. Vrt. kankaaseen, jonka reuna on ehjä kun yrittää repiä sitä kahtia kankaaseen, jonka reunoassa on jo halkeama. Toisekseen tutkimustulokset antavat näyttöä ainakin sille, että eppari ei estä isoja repeämiä, vaan III-IV asteen repeämät tulevat jos on tullakseen oli eppari tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän