Mitkä koirarodut sopisivat luonteensa puolesta parhaiten meille?
Muutamme maalle, metsää ja peltoa ympärillä, ok -talo. Kaksi lasta 11 ja 15v.
Myös kissoja löytyy.
Uintimahdollisuus löytyy ihan vierestä.
Meillä oli muutamia vuosia sitten pitkään hoidossa pari koiraa. Toinen oli saksanpaimenkoira ja silloin ostin myös reen millä koira veti nuorinta lasta.
Ehkä siksi tämä nyt 11v onkin ihastunut saksanpaimenkoiriin.
Toki jos jollain olisi suht rauhallinen ja tervepäinen niin voisin harkita myös tätä rotua. Kivoja ovat kyllä.
Mutta metsästysviettiä ei saisi olla, koska haluaisin voida pitää myös vapaana pihalla ja metsässä kun käydään. Peuroja tuolla alueella on paljon.
Haluaisin suht helpon koiran, tottelevaisen. Ei kovin pientä eikä varsinkaan räkyttäjää.
Mitä suosittelisit joka tunnet eri rotuja hyvin?
Kommentit (65)
Tutustu rescue koiriin,sieltä löydätte varmasti sopivan.
No juurihan sen itse sanoit, saksanpaimenkoira. Kokemusta jo on, ihanneympäristö isolle koiralle, ei riistaviettiä.
Pieni Amerikan paimenkoira. Ehana!
Vierailija kirjoitti:
Pitbull tai rottweiler
Ei kiitos. En pidä koirien ulkonäöstä ja pelkään että tappaisivat vielä jonkun. Koira saisi mieluusti olla pehmeäturkkinen. Niinku joku nöffi, karvainen ja pehmeä 😁
Vierailija kirjoitti:
Tutustu rescue koiriin,sieltä löydätte varmasti sopivan.
Ei ei ei.
Naapurissa on espanjanvesikoira. Ei minkäänlaista viettiä ainakaan metsästysmielessä. Leppoisa kaveri, ei liian iso eikä pieni. Kannattaa ottaa selvää muualtakin kuin täältä, missä heitellään mitä tahansa soopaa.
Vierailija kirjoitti:
On söpön näköinen. Pitää tutustua rotuun paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Pieniamerikanpaimenkoira | Hankikoira https://share.google/2ogQLy7RvpdEjInmt
Chow Chow on itsenäinen vahtikoira mikä viihtyy pihalla ja melko laiska luonteeltaan, ei pahemmin räksytä eikä metsästä.
Eurasier. Pehmeä, eikä metsästysviettiä. Ennen kaikkea ei louskuta jatkuvasti kuten se saksanpaimenkoira.
Vierailija kirjoitti:
No juurihan sen itse sanoit, saksanpaimenkoira. Kokemusta jo on, ihanneympäristö isolle koiralle, ei riistaviettiä.
Tiedän. En silti ole varma. Onhan ne hienoja. Tuokaan ei karannut pihasta. Jotenkin en silti täysin luota saksanpaimenkoiriin.
Sheltti, villakoira, eurasier, islanninlammaskoira, pk ja lk collie.
Vierailija kirjoitti:
On kuitenkin sopivan iso eli pelotevaikutusta pihavahtinakin.
Vierailija kirjoitti:
Eurasier. Pehmeä, eikä metsästysviettiä. Ennen kaikkea ei louskuta jatkuvasti kuten se saksanpaimenkoira.
Kaunis koira. En tätäkään rotua tunne ollenkaan. Tämän näköisistä kyllä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Berninpaimenkoira 💖
Tykkään! Olen haaveillut joskus berninpaimenkoirista.
Vierailija kirjoitti:
Sheltti, villakoira, eurasier, islanninlammaskoira, pk ja lk collie.
Näistä olen haaveillut pk colliesta. Se kyllä kiinnostaisi.
Landser, on iso ja rauhallinen, tykkää uimisesta. voi kilpailla vesipelastuksessa. Ei metsästysviettiä.
Omani ioli laiskan sorttinen, puolen kilometrin lenkki riitti, pitemmälle mentäessä ensin istui ja sitten lähti kotiinpäin koko 60 kg voimalla, tosin kävelyvauhtia.
Karvaa kohtalaisesti ja kuoraa runsaasti, kuten benhardilaisellakin
Vierailija kirjoitti:
Chow Chow on itsenäinen vahtikoira mikä viihtyy pihalla ja melko laiska luonteeltaan, ei pahemmin räksytä eikä metsästä.
En halua laiskaa koiraa koska haluan itselleni lenkkiseuraa, varsinkin metsissä rämpiminen on hauskaa ja toivon että se on mhös koirasta hauskaa.
Pitbull tai rottweiler