Voiko narsisti piilottaa suuttumuksen ja kostaa muuta kautta?
Eli voiko narsisti toimia niin, että ei varsinaisesti kiellä olemasta ystävien kanssa, mutta jos toinen on viihteellä tai muuten narsistia "uhkaavissa" tilanteissa, niin tekee jotain muuta, mikä pahoittaa toisen mielen. Esim. alkaa flirttailla muiden kanssa, kieltäytyy seksistä ym. Olen ihmetellyt miehen käytöstä. Olen alkanut luopua ystävieni kanssa olemisesta ja ulkona käymisestä, koska hän tekee sen jälkeen aina jotain vähän pahempaa tai sellaista, josta tietää minun loukkaantuvan.
Kommentit (27)
Mantelin puuroon, mantelin puuroon, mentelin puuron piilottaa...
Vierailija kirjoitti:
Annoin vain vaihtoehtoja. Toki voi vaihtaa myös naisiin tai alkaa a-seksuaaliksi selibaattiin. Fiksuinta varmaan erota ja olla kk tai pari yksikseen ja katella josko toista sopivampaa löytyisi.
Mistä ihmeestä jotkut uuvatit saavat päähänsä että heteroihminen voisi vaihtaa saman sukupuolen edustajiin? Ei seksuaalinen suuntautuminen ole asia jonka voi halutessaan muuttaa.
ks. passiivis aggressiivinen pers.häiriö!
Ap, sinun ei pidä jäädä suhteeseen, jotta voisit "selvittää asian" tai saada hänen mahdollisesta diagnoosista jonkin "varmuuden".
Sillä vaikka jaksaisit kuukaudesta toiseen miettiä tuota asiaa ja samalla antaa asioiden luisua vieläkin pahemmiksi, niin minkä voiton saisit siitä, että tietäisit varmasti hänen olevan esimerkiksi narsisti? Jos hän ei sitä ole, niin sitten hän on vain k...pää. Vaihtoehtoja on nämä kaksi. Kummallakaan ei ole tapana muuttua pätkääkään, vaan vain pahentua jos käytöksen annetaan jatkua.
Jos oikeasti välittää toisesta saati kunnioittaa pätkääkään, ei todellakaan käyttäydy noin kuin mitä hänen käytöstään kuvailit.
Kyllä mulle on iso merkitys oman irtipääsemisen kannalta sillä, onko mies vain vähän hankala, mutta jos ymmärtää oman käytöksensä, voi halutessaan muuttaa sitä. Narsistihan ei voi muuttua, koska ei näe ikinä itsessään vikaa.
Ja hassua kyllä, näistä teidän kommenteista saan tosi paljon voimaa irtautua. Kiitos. <3
Poikaystäväsi on kontrolloiva ja omistushaluinen, ne ovat merkkejä tulevasta vakavammasta parisuhdeväkivallasta. Tuo mökötys ja sinun eristämisesi on jo vakavaa henkistä väkivaltaa.
Lue tämä:
http://lonerwolf.com/possessive-boyfriend-girlfriend-partner/
Googlaa lisää vaikka suomeksi 'omistushaluinen kontrolloiva poikaystävä'.
Kyllä. Ovela manipulointi on melkein selittämätöntä ja näkymätöntä. Vain kohde tuntee sen ja näyttää usein vainoharhaiselta