Espoolaiset ja vantaalaiset! Kun menette "keskustaan", minne menette?
Kumpikin kaupunki on läjä lähiöitä, ilman aitoa keskustaa.
T: espoolainen, joka käy keskustassa Helsingissä
Kommentit (30)
Käyn stadissa/ytimessä tai Tiksissä. En käytä sanaa keskusta ollenkaan. En edes Helsingissä asuessa, silloinkin mentiin stadiin Kalliosta ja Punavuoresta.
Nyt vantaalainen
Vierailija kirjoitti:
Helsingin keskustaan
T. Espoolaine
joo ja ei todellakaa oo sello mikää keskusta
Helsingin keskustaan.
T: Espoolainen, joka käy töissä ja viettää nukkumista lukuunottamatta vapaa-ajankin Helsingin puolella.
Mitä sieltä "keskusta" hakee? Riippuu ihan siitä! Myyrmanni... jumbo... todella harvoin sello... sit on stadi!
En käytä ollenkaan sanaa "keskusta". Jos menen Hgin keskustaan, sanon meneväni "Helsinkiin". Jos menen hoitamaan päivittäisasioita, menen yleensä Selloon ja sanon niin. t. espoolainen
Olen asunut Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla, nykyisin Vihdissä, ja edelleenkin jos puhun keskustasta tarkoitan nimen omaa Helsingin keskustaa. Ehkä mun elämä edelleenkin on jotenkin Helsinkikeskeinen, vaikka en nykyisellään ajele siellä edes joka kuukausi...
Kampin, rautatietorin tai Kauppatorin hujakoille Espoosta.
En oikein koskaan sano meneväni keskustaan. Eli menen Jumboon tai Tikkurilaan tai sitten Helsinkiin. Vantaalta olen.
Mä meen stadiin. Kun menen Tikkurilaan menen Tikkurilaan. En puhu keskustasta muuten kuin politiikasta puhuttaessa. Terveiset Kuusikosta.