Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiukutteleeko ja mököttääkö muiden miehet nälissään?

Vierailija
14.08.2016 |

Ai että menee hermot, oltiin sovittu että tänä iltana jokainen syö mitä kaapista löytyy mutta yhteistä ruokaa ei tehdä.

Mies valitti nälkää jo matkalla kotiin, ehdotin eri noutoruokia tai nopeaa haettavaa lähikaupasta. Mikään ei kelvannut. Nyt se mököttää sohvalla, kun sain itseni ja lapset ruokittua mutta se ei vieläkään halua syödä mitään. Ehdotin laittavani jotain jääkaapista, tilaavani pitsaa tai muuta kotiinkuljetettavaa, mutta mikään ei käy.

Eniten ärsyttää se, että mies on näitä tyyppejä jotka kuvittelee aina pärjäävänsä päivän pelkällä kahvilla ja syömällä illalla paljon, eikä siksi koskaan syö esim. viikonloppuisin ennen kotoa lähtemistä tai varaa eväitä mukaan.
Siinä sitten ihmetellään, kun muut on tyytyväisiä (myös lapset) mutta aikuinen mies alkaa valittaa nälkää ja epämukavaa oloa kesken puistoreissun.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mutta miehellä on myös 1 tyypin db, joka pahentaa oireita. Superrrrraivostuttavaa, mutta minkäs teet.

Vierailija
2/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää asuu myös meillä. Tekee myös niin, että syö jotain ja ilmoittaa, että ei teekään ruokaa, koska hänellä ei ole nälkä. On siis aiemmin sanonut tekevänsä ruuan koko perheelle. Mutta aikuisen miehen nälkäkiukuttelu on ärsyttävää. On kuin yksi lapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut lähinnä ulkomaalaisten miesten kanssa ja kyllä ne on olleet kaikki sen verran fiksuja, että ovat tajunneet syödä. En tajuu tota sun miestä. Mikä sen ongelma on?

Vierailija
4/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää asuu myös meillä. Tekee myös niin, että syö jotain ja ilmoittaa, että ei teekään ruokaa, koska hänellä ei ole nälkä. On siis aiemmin sanonut tekevänsä ruuan koko perheelle. Mutta aikuisen miehen nälkäkiukuttelu on ärsyttävää. On kuin yksi lapsista.

Argh joo tämäkin.

Mä en tajua, miten aikuinen ihminen ei voi sen verran joustaa, että ei-nälkäisenä jaksaisi miettiä tulevia aterioita ja valmistella niitä. Ja vastaavasti sitten KUN SE NÄLKÄ TULEE JOKA HEMMETIN PÄIVÄ (luulisi 35-vuotiaan ihmisen tietävän!!) olisi jo vähän miettinyt, mitä aikoo syödä.

AP

P.S. Ja siis syödään enimmäkseen samaa ruokaa koko perheellä, mutta välipalat ym. jää aina miehen osalta kauppaan koska "emmätiiä/eiteemielimitään".

Vierailija
5/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurustellut lähinnä ulkomaalaisten miesten kanssa ja kyllä ne on olleet kaikki sen verran fiksuja, että ovat tajunneet syödä. En tajuu tota sun miestä. Mikä sen ongelma on?

Jos ei ole nälkä - ei ennakoi yhtään esim. eväitä eikä tee mieli mitään ruokaa

Jos on nälkä - ruokaa pitäisi saada heti, mikään tarkolla oleva ei kuitenkaan kuulosta hyvältä

AP

Vierailija
6/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Osaa tehdä ruokaa. Tosin se onkin MIES eikä mikään passattu pullahiiri.

Vierailija
7/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toi, että ei halua kaupassa mitään. Päästään kotiin ja sanoo, että miksei mulle ole mitään....

t. Kakkonen

Vierailija
8/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo toi, että ei halua kaupassa mitään. Päästään kotiin ja sanoo, että miksei mulle ole mitään....

t. Kakkonen

Niin tuttua! Oudointa on, että mies ehti elellä 10v. omillaan ennen meidän seurustelua, eikä silloinkaan kuollut nälkään. Mistähän tämä ruokaan kohdistuva mies-lapsuus oikein johtuu? Tulee tapaus vanukasmies mieleen...

AP

Vierailija
9/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Osaa tehdä ruokaa. Tosin se onkin MIES eikä mikään passattu pullahiiri.

Osaa tämäkin kokata mutta ei huolehdi ruokarytmistä eikä ennakoi.

En yleensä passaa miestä, mutta tänään olin valmis itsekin joustamaan kun ärsytti se mökötys! AP

Vierailija
10/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies syö normaalisti ruoka-aikoihin. Tekee useimmiten ateriat perheelle siinä samalla kun itselleen. Joskus jättää lounaan syömättä mutta ei se nyt sentään silti kiukuttelemaan ala. En ymmärrä miten se jaksaa, mulle itselleni iskee kyllä nälkäkiukku jos en syö säännöllisesti.

Vierailija
11/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin miesystävä ja teini joista huomaa helposti siitä ragettamisesta että nyt on nälkä. Itse voin olla syömättä vaikka 5 päivää, ja väitän etten ole sen vaikeampi.

Vierailija
12/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotityöt on jaettu niin, että kiukutteleminen on minun hommiani, miehellä on rautaiset hermot, ei rähjää, ei kiukuttele.

Vierailija
13/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäkiukuttelijoita on molemmissa sukupuolissa. Verensokeri varmaan pomppii eri tavalla kuin muilla.

Vierailija
14/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuttua hommaa. Välillä myös kippaa iltapuurot lattialle, jos se tarjotaan väärästä lautasesta. Aamuisin saattaa myös saada raivareita, jos suosikkipaita onkin pesemättä. Tällöin makaa eteisen lattialla ja sätkii, tai sitten vetäytyy nurkkaan möksöttämään. Ai eiku nää teijän olikin miehiä.

Vierailija
15/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko ulkomaalaisilla niitä kalanruotoa muistuttavia maahanmuuttajia? Jos kyllä niin ei mikään ihme. Nehän on tottuneet pärjäämään riisikupilla ja kahvilla pari viikkoa. Suomalainen mies tarvitsee energiaa lihaksilleen kun juoksee lasten perässä. Jos menisit ulkkiksen kanssa naimisiin niin se olisit sinä joka juoksee.

Joo. Tunnustan. Tulen ärtyneeksi nälkäisenä...ottaa päähän jos nainen ei älyä oma-aloitteisesti varata miehelleen ruokaa mukaan.

Vierailija
16/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu kanssa yksi!

Säännölliset ruoka-ajat on akkojen ja sylivauvojen juttu. MIES pärjää vaikka päivän halkometsässä pelkällä tahdonvoimalla.

Ärsyttävintä on kun ollaan jossain matkoilla ja nälkä menee yli niin sitten kaikissa, siis aivan kaikissa, ravintoloissa on jotain vikaa : ei tähän nyt mitään pizzaa ruveta enää - toi on varmasti tosi kallis - kato nyt minkäänlaiset pöytäliinat - noi paellaa pn varmasti jotain eineksiä- Mä mitään salaattia halua - toi näyttää hitaalta -siis eikö kukaan ole voinu selvittää missä täällä on jotain hyviä ruokapaikkoja, täytyykö kaikki aina tehdä itse? De facto se on aivan sama olenko katsonut suosituksia tripadvisorista kun nälkäkiukku tyrmää kaikki vaihtoehdot.

Enkä Mä tät vaan siedä, tästä on puhuttu moneen otteeseen, mutta ilmeisesti se verensokeri heittelee toisilla todellakin lujaa

Vierailija
17/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiukuttele. Mieheni on aikuinen ja osaa syödä nälkäisenä kuten myös ostaa ruokaa kaupasta ja kokata.

Anna miehen kiukutella, ehkä se sitten oivaltaa nälän ja syömisen syy-seuraussuhteet aikanaan. Älä rupea hänelle äidiksi.

Vierailija
18/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies, vaan MINÄ! Epäilen, että mulla on oikeasti joku sokeriaineenvaihdunnan häiriö, jota ei ns. perinteisistä oppikirjoista löydy. Kun verensokerini laskee, niin minusta kuoriutuu hirviö. Ihan oikeasti hävettää, kuinka saatan nälissään taantua uhmaikään... 

Että tämä nyt miesten puolustukseksi, kyllä me naisetkin osataan. Kuulemma muuten diabeetikot on myös tosi ärtyisiä ennen hoitotasapainoa, joten ihan tuulesta temmattua sekään ei ole että sokeriaineenvaihdunta vaikuttaa mieleen.

Vierailija
19/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mies kiukuttele mutta itse huomaan kiukuttelevani,jos ruokailuväli menee liian pitkäksi.Pyrin pitämään säännöllisen ateriarytmin mutta joskus se ei vaan onnistu.Ja itellä ainakin on et jos menee liian nälkäiseksi tuntuu et ei pysty syömään.Sit vaan pitää pakottaa ittesä jotain laittaa suuhun ja sit helpottaa.Ja ei ole diabetestä vaan sokeri arvot täysin normaalit.

Vierailija
20/21 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä asuu kanssa yksi!

Säännölliset ruoka-ajat on akkojen ja sylivauvojen juttu. MIES pärjää vaikka päivän halkometsässä pelkällä tahdonvoimalla.

Ärsyttävintä on kun ollaan jossain matkoilla ja nälkä menee yli niin sitten kaikissa, siis aivan kaikissa, ravintoloissa on jotain vikaa : ei tähän nyt mitään pizzaa ruveta enää - toi on varmasti tosi kallis - kato nyt minkäänlaiset pöytäliinat - noi paellaa pn varmasti jotain eineksiä- Mä mitään salaattia halua - toi näyttää hitaalta -siis eikö kukaan ole voinu selvittää missä täällä on jotain hyviä ruokapaikkoja, täytyykö kaikki aina tehdä itse? De facto se on aivan sama olenko katsonut suosituksia tripadvisorista kun nälkäkiukku tyrmää kaikki vaihtoehdot.

Enkä Mä tät vaan siedä, tästä on puhuttu moneen otteeseen, mutta ilmeisesti se verensokeri heittelee toisilla todellakin lujaa

Huh tämäkin on kuin ihan puhdas kuvaus meidän matkustelusta. Mun varmaan pitäisi vinkata miehelleni tämä ketju, jotta sa vertaistukea. Nyt hyvin syöneenä voin lohduttaa teitä, että en kerta kaikkiaan ymmärrä itsekään omaa käytöstäni kun verensokeri tippuu. Tahallista se ei siinä mielessä ainakaan ole, että jälkikäteen tulee todellakin sellainen olo että mikä hetkellinen mielenhäiriö mulla oikein oli.

18