Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikka muuttui savuttomaksi hoitovapaani aikana. Mistä uusi työ?

Vierailija
14.08.2016 |

Hoitoalalla olen siis työskennellyt 15 vuotta. Nyt kun työpaikka muuttui savuttomaksi en aio enää palata sinne. Raskas työ, kiukuttelevat omaiset, huono työilmapiiri ja kiusaamista, jatkuva kiire ja riittämättömyys, kokemattomat sijaiset... Ei hyvää päivää, enää ei saa käyttää ruokatauosta sitä 2min omaan jaksamiseen. Alan vaihto on siis edessä, mielellään säännöllinen arkityö johon ei liity eritteitä ja tauollaan työntekijä saa polttaa jos on tupakoitsija.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista tupakoi enää 17 prosenttia. Ei ole olemassa yhteisöä, jonka "valtaosa" polttaisi.

Olen töissä pienen kaupunkilehden toimituksessa, ja meillä seitsemän hengen toimituksessa tupakoi viisi. Innokkaita kessuttelijoita löytynee myös mm. raksoilta ja muista hommista, missä on paljon duunarimiehiä töissä. Myös meissä toimittajissa, taiteilijoissa ja muissa luovan alan vetelehtijöissä on paljon röökaajia.

Minulla kokemusta asianajotoimistoista. Noin sadasta työntekijästä poltti tasan 3, ja nekin taitavat olla nykyään jo eläkkeellä.

Vierailija
22/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa vielä tupakoida, onneksi. Sitten kun kielletään, vaihdan maisemaa minäkin.

Mitä olen pistänyt merkille, on se, että tupakoitsijat ovat huolellisempia ja tarkempia työssä, rennompia työkavereita ja muutenkin reippaampia. Ehkä juuri siksi, ettei tupakoinnista napistaisi ja jottei sitä kiellettäisi.

meillä on ihan sama. Muutama huipputekijä polttaa kuin korsteeni, 2 astia menee päiväss.

Itse lopetin yli 10 v sitten, en ole huipputekijä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa oikein älyn jättiläinen.

Vierailija
24/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savuton sairaala ei merkitse yhtään mitään. Näkisitpä vaikka OYS:n edustan, siellä tupakoivat niiin potilaat, omaiset kuin henkilökuntakin. Potilaat ja omaiset näyttävästi sisäänkulkujen edustalla, henkilökunta vähän piilotetummin.

Sama HUS:saa. Kaikilla ovilla vähintään sellainen tupakan lemu ja usein sankka savupilvi... Eikä asialle tehdä mitään, vaikka se lemu tulee sisälle asti

Vierailija
25/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla olen siis työskennellyt 15 vuotta. Nyt kun työpaikka muuttui savuttomaksi en aio enää palata sinne. Raskas työ, kiukuttelevat omaiset, huono työilmapiiri ja kiusaamista, jatkuva kiire ja riittämättömyys, kokemattomat sijaiset... Ei hyvää päivää, enää ei saa käyttää ruokatauosta sitä 2min omaan jaksamiseen. Alan vaihto on siis edessä, mielellään säännöllinen arkityö johon ei liity eritteitä ja tauollaan työntekijä saa polttaa jos on tupakoitsija.

Yksityisyrittäjänä saat sauhutella vapaasti kaikki tauot ja jos teet työsi yksin omassa kodissasi (okt), vaikka siinä töiden lomassakin. Muuten ei oikein enää onnistu ja hyvä niin, koska ei muiden kuulu altistua töissään toisten tyhmyyden vuoksi.

Vierailija
26/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "menee vaan kaksi minuuttia" on aivan paskapuhetta! Riippuu tietenkin miten kaukana se "tupakkapaikka" on, mutta aikaa menee kokonaisuudesaan aina 5-15 minuuttia ja tupakalla käydään monta kertaa vuoron aikana. Muut kuitenkin senkin ajan tekevät töitä.

Poltin itsekin vuosia, mutta nyt lopettamisen jälkeen olen tajunnut miten hölmöä touhua se oli. Itsensä huijaamista parhaimmillaan!

Vierailija
27/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "menee vaan kaksi minuuttia" on aivan paskapuhetta! Riippuu tietenkin miten kaukana se "tupakkapaikka" on, mutta aikaa menee kokonaisuudesaan aina 5-15 minuuttia ja tupakalla käydään monta kertaa vuoron aikana. Muut kuitenkin senkin ajan tekevät töitä.

Poltin itsekin vuosia, mutta nyt lopettamisen jälkeen olen tajunnut miten hölmöä touhua se oli. Itsensä huijaamista parhaimmillaan!

Niinpä. Meilläkin osa tupakoitsijoista ottaa mukaan myös mukillisen kahvia ja hesarin. Varmaan meneekin vain 2 minuuttia.

Vierailija
28/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi ihmeessä aloitit raskauden jälkeen uudelleen polttamaan? vai ootko sanakirjaesimerkki yh lähäristä joka polttaa raskaana? Mustaa ja punaista "rokkitukassa" ja iso tatuointi?

Ei ole kouvolatukkaa eikä tatuointeja. Vauva sen sijaan oli koliikkivauva jonka kanssa välillä tarvitsin sen oman 2min hermolepoa. En myöskään ole yh vaan naimisissa. Ap

Että koliikkivauva..juu. oisikohan yhtään tupakoinnissa syytä siihen..? Ai niin, eihän tupakoitsijoiden lasten allergiat,koliikit, pienikasvuisuudet, oppimisvaikeudet ym ym koskaan johdu tupakoinnista, koska muidenkin lapsilla on noita myös. Itse olen töissä seurannut tupakoitsijoiden touhuja. Samat ihmiset ovat vähän väliä tupakalla, vähintään kerran tunnin aikana. Mitähän tuumattaisiin; jos raittiit työntekijät joka tunti nojailisivat seinään 5-10min tekemättä mitään. Minusta ihmiset voivat poltella töissä, mutta tämä tulisi huomioida palkassa. Ja hoitohenkilökunta, joka polttaa, ei saisi olla potilaiden lähellä tämän jälkeen. Esikoinen kun syntyi, muistan elävästi, kun hoitaja tuli auttamaan vauvaa rinnalle..järkyttävä tupakan haju hengityksessä ja käsissä, hyi yöäk..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme