Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikka muuttui savuttomaksi hoitovapaani aikana. Mistä uusi työ?

Vierailija
14.08.2016 |

Hoitoalalla olen siis työskennellyt 15 vuotta. Nyt kun työpaikka muuttui savuttomaksi en aio enää palata sinne. Raskas työ, kiukuttelevat omaiset, huono työilmapiiri ja kiusaamista, jatkuva kiire ja riittämättömyys, kokemattomat sijaiset... Ei hyvää päivää, enää ei saa käyttää ruokatauosta sitä 2min omaan jaksamiseen. Alan vaihto on siis edessä, mielellään säännöllinen arkityö johon ei liity eritteitä ja tauollaan työntekijä saa polttaa jos on tupakoitsija.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo onhan noista palvelutaloista ym. suurin osa savuttomia, mutta hoitajat tallustelevat pihalle roskisten taakse salaa röökille. Etköhän sä pärjää :)

Vierailija
2/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savuton sairaala ei merkitse yhtään mitään. Näkisitpä vaikka OYS:n edustan, siellä tupakoivat niiin potilaat, omaiset kuin henkilökuntakin. Potilaat ja omaiset näyttävästi sisäänkulkujen edustalla, henkilökunta vähän piilotetummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa kortistoon. Valtaosa hoitoalan paikoista on jo savuttomia, meidän sairaala on ollut jo vuosia. Lopeta tupakointi niin saat vielä työtä alalta.

Vierailija
4/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa vielä tupakoida, onneksi. Sitten kun kielletään, vaihdan maisemaa minäkin.

Mitä olen pistänyt merkille, on se, että tupakoitsijat ovat huolellisempia ja tarkempia työssä, rennompia työkavereita ja muutenkin reippaampia. Ehkä juuri siksi, ettei tupakoinnista napistaisi ja jottei sitä kiellettäisi.

Vierailija
5/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervemenoa kortistoon. Valtaosa hoitoalan paikoista on jo savuttomia, meidän sairaala on ollut jo vuosia. Lopeta tupakointi niin saat vielä työtä alalta.

En halua palata alalle useasta syystä mutta tuo oli viimeinen pisara. Ap

Vierailija
6/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis pienten lasten äiti, ja "oma jaksaminen" tarkoittaa sulle satojen myrkyllisten yhdisteiden tarkoituksellista imemistä elimistöösi?

Vierailija
7/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa vielä tupakoida, onneksi. Sitten kun kielletään, vaihdan maisemaa minäkin.

Mitä olen pistänyt merkille, on se, että tupakoitsijat ovat huolellisempia ja tarkempia työssä, rennompia työkavereita ja muutenkin reippaampia. Ehkä juuri siksi, ettei tupakoinnista napistaisi ja jottei sitä kiellettäisi.

No just! Varmaan terveempiäkin huolimatta lääketieteellisistä aiheeseen liittyvistä tutkimustuloksista. Tupakoiva terveydenhuollon ammattilainen on yhtä vakuuttava kuin kasvatusalan ammattilainen, jonka lapset on huostaanotettu.

Vierailija
8/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just! Varmaan terveempiäkin huolimatta lääketieteellisistä aiheeseen liittyvistä tutkimustuloksista. Tupakoiva terveydenhuollon ammattilainen on yhtä vakuuttava kuin kasvatusalan ammattilainen, jonka lapset on huostaanotettu.

Juu, mutta tasa-arvo on tässäkin viturallaan. Nimittäin samassa savuttomassa työpaikassa tupakoi lähihoitaja ja lääkäri. Arvaa kumpi jää ilman varoitusta?

Vierailija
9/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on ihan laillista ja ok. Sen sijaan ihmisen elämänhallinnassa on pahoja puutteita ja ihmisellä ongelmia jos lapset otetaan huostaan. Tätäkö et oikeasti pysty käsittämään ja siksi tuo ontuva vertaus? Ap

Vierailija
10/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä aloitit raskauden jälkeen uudelleen polttamaan? vai ootko sanakirjaesimerkki yh lähäristä joka polttaa raskaana? Mustaa ja punaista "rokkitukassa" ja iso tatuointi?

Vierailija
11/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ihmeessä aloitit raskauden jälkeen uudelleen polttamaan? vai ootko sanakirjaesimerkki yh lähäristä joka polttaa raskaana? Mustaa ja punaista "rokkitukassa" ja iso tatuointi?

Ei ole kouvolatukkaa eikä tatuointeja. Vauva sen sijaan oli koliikkivauva jonka kanssa välillä tarvitsin sen oman 2min hermolepoa. En myöskään ole yh vaan naimisissa. Ap

Vierailija
12/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä oli tupakoiva lastenhoitaja. Haisi tupakalle ja köhi sitä tupakkayskäänsä, kun nosteli vauvaa. Epämiellyttävä kokemus.

Vierailija
13/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnärillä oli tupakoiva lastenhoitaja. Haisi tupakalle ja köhi sitä tupakkayskäänsä, kun nosteli vauvaa. Epämiellyttävä kokemus.

Varmasti. Itse olen työpaikassa, jossa valtaosa asiakkaista tupakoi. Ap

Vierailija
14/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista tupakoi enää 17 prosenttia. Ei ole olemassa yhteisöä, jonka "valtaosa" polttaisi.

Vierailija
15/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen pistänyt merkille, on se, että tupakoitsijat ovat huolellisempia ja tarkempia työssä, rennompia työkavereita ja muutenkin reippaampia.

Ihan varmasti juu. Rööki kaikille työikäisille poskeen ja Suomi nousuun.

Vierailija
16/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli psykiatrisella :D

Vierailija
17/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidat keuhkosyöpäpotilaita?

Vierailija
18/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Tupakoitsijat häipyy tupakalle tuosta vaan vaikka olisi kiireellinen työtehtävä. Se jätetään sitten toisten tehtäväksi. Lisäksi tupakoitsijan pinna on tiukalla kun nikotiinin tarve iskee eikä pääse sitä riippuvuutta aiheuttavaa vetämään keuhkoihinsa. Ja kun eivät just sinne tupakalle pääse kun haluaisi niin vi........levat työtovereille minkä kerkiävät.

Tupakoitsijat ovat lisäksi jatkuvasti kipeänä eli töistä pois.

Tupakoitsijat ovat marttyyrejä kun aletaan puhumaan siitä miten he kuluttavat työaikaa tupakalla. En osaa kuvitella että tupakoimaton voisi mennä syömään esim karkkeja pukuhuoneeseen siksi ajaksi kum tupakoitsijat on tupakalla. Eli monta kertaa työvuoron aikana.

Tupakoitsijoista on rentous ja reiluus sekä työtehokkuus ja tarkkuus kaukana.

Vierailija
19/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista tupakoi enää 17 prosenttia. Ei ole olemassa yhteisöä, jonka "valtaosa" polttaisi.

Olen töissä pienen kaupunkilehden toimituksessa, ja meillä seitsemän hengen toimituksessa tupakoi viisi. Innokkaita kessuttelijoita löytynee myös mm. raksoilta ja muista hommista, missä on paljon duunarimiehiä töissä. Myös meissä toimittajissa, taiteilijoissa ja muissa luovan alan vetelehtijöissä on paljon röökaajia.

Vierailija
20/28 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 17% ei todellakaan jakaudu maassa tasaisesti koko väestön kesken. On aloja ja työpaikkoja jossa käytännössä kukaan ei tupakoi, ja vastaavasti jos vaikka lampsit lähimpään vankilaan niin voin taata että n.3/4 siellä tupakoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän