Mitä töitä olet tehnyt tänään, lepopäivänä?
Sunnuntaiko muka lepoa ja palautumista työviikosta?! Pah. Itse olen tänään pessyt pyykkiä, imuroinut, putsannut 7 litraa marjoja, laittanut ruokaa, vaihtanut lakanat, käynyt katsomassa vanhaa isääni, suunnitellut huomisen oppitunnit ja hakannut isälleni halkoja.
Nyt otin punkkulasin, nostin jalat ylös ja mietin että ihanaa kun huomenna pääsee töihin.
Yh+2
Kommentit (55)
Pessyt pyykkiä, käynyt sienimetsällä ja extempore- vaihtanut olohuoneessa huonekalujen järjestystä :D
Sunnuntait on työpäiviä! Lähes joka sunnuntaina vuorossa, kauppa auki ja hommiin.
-imuroin
-vaihdoin lakanat
-pesin kolme koneellista pyykkiä
-tein ruokaa ison satsin, josta riittää evääksi töihin ensi viikoksi
-kävin lenkillä
-värjäsin hiukset ja kulmat
-loppuillan katselen netflixiä
Ihana, rento sunnuntai :)
Olen siivonnut, ja pessyt kolme koneellista pyykkiä. Purkanut matkalaukuista viimeiset tavarat, ja vienyt matkalaukut x 3 varastoon. Pessyt astioita, järjestellyt keittiötä, ja tehnyt ruokaa. Lounaaksi sienirisottoa ja illalliseksi leivoin leivän ja tein äyriäiskalakeiton. Päivällä kävimme etsimässä miehelle uutta puhelinta, löytyi mieleinen, mutta sitä ei ollut varastossa. Kövin viemässä tuliaisia sukulaistytön lapselle. Leikkasin myös mieheni hiukset.
Sattumalta tää on oikeestaan ollutkin mulle lepäilypäivä, jaksanut tänään touhuilla oikein mitään. Koko päivä satanutkin vaan.
Heräin joskus klo 11, mentiin koirien kanssa lyhyt aamulenkki. Kaupassa sain sentään käytyä iltapäivällä. ja alkuillasta käytiin tunnin lenkki koirien kanssa tuolla metikössä, maalla on kivaa kun on helppo motivoitua liikkumaan, kun voi mennä suoraan mettään.
Äsken hain takkapuita varastosta. Ja pientä perussiivoilua ollut. Muuten ihan lagausta vaan :)
Sunnuntai oli joskus yhtenäiskulttuurin aikaan lepopäivä.
Käytännössä ei enään pitkään, pitkään aikaan. Ja se on vaan hyvä juttu.
Ensin ajattelin, että en ole tehnyt tänään mitään, mutta tässä tekemisiäni:
pessyt ja viikannut pyykkiä,
pakannut matkaa varten,
lämmittänyt ruoaksi eilisiä ruokia +tehnyt ruokaa,
kyydittänyt teiniä edestakaisin,
imuroinut,
tiskikoneen tyhjennystä ja täyttöä +keitiön siivousta,
pyyhkinyt kuopuksen pyllyä,
ottanut pienet päiväunet ( =karannut makuuhuoneeseen aviomiehen kanssa;-),
roikkunut netissä,
maannut sohvalla,
käynyt kaupassa hakemassa maitoa huomiseksi.
Ja meinasin unohtaa: pakastanut ämpärillisen marjoja.
Ja nyt otan lasin punaviiniä.
Soittanut 3 messua ja hoitanut isovanhempia :)
Siivonnut kämppääni, kun tulevat alkuviikosta nuohoamaan hormeja ja säätämään ilmaventtileitä. On päässyt kämppä siivottomaan kuntoon, kun ei ole siivottu (tietysti). Ja tavaraa on kaikki paikat täynnä. Ärsyttävää, vaikka omahan on vikani.
Minä olen pitänyt kotonani soittotunnin oppilaalle, mutta muutoin meillä kyllä ollaan rennommin sunnuntaisin. Lepopäivä on raamatun mukaan lauantai, mutta kunhan sen pitää, niin kai se riittää. Kyllä lepoa tarvitsee välillä.
Yleensä meillä tehdään yhdessä parempi ateria kuin arkena ja sen jälkeen vain yhdessä löhöillään. Pikkulapsia meilläkin on, mutra en ala mihinkään suurempaan työhön vaikka sitten tapahtuisi mitä.
Eilen...
- tein aamupalan (heräsin 3h ennen muita)
- pesin 2. kerroksen lattiat (mies imuroi)
- kävin altaassa dippaamassa
- pesin 3 koneellista pyykkiä
- tein pihahommia pari tuntia
- paistoin ison herukka-murupiiraan
- tein välipalan
- tein miehen kanssa yhdessä aikaisen päivällisen
- luin yhden kirjan loppuun
Varsinainen lepopäivä:)
Eilen lepäilin aika paljon. Mutta tein seuraavaa:
- tunnin verran puutarhatöitä, poistin perunanvarret ja siivosin perunamaan, keräsin pudonneet kypsymättömät omenat omenapuiden alta ym.
- nikkaroin yläkerran oviaukkoon smyygit ja listat, maalasin smyygit kertaalleen
- pesin pyykit ja laitoin kuivumaan
- auttelin ruuanlaitossa ja tavaroiden järjestelyissä ym.
- tein vaimoni tyytyväiseksi
Laiska töitänsä luettelee. Minä vein lehdet ja poikani vei roskapussin matkalla autollemme. Aamulla pesin vessan.
Ei nuo mitään töitä ole. Ihan tavallisia asioita, jotka kuuluvat elämään.:)
Terveisin Äiti, joka vietti rennon ja onnellisen päivän poikansa kanssa Haaparannan reissulla.:)