Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri haukkui lapsen edesmenneen mummun kuvaa törkeästi

Vierailija
14.08.2016 |

Olivat selanneet valokuva-albumia. 13v tytöt. Yhdessä kuvassa lapseni on mummun vierellä käsi mummun olalla. Tuo tyttö oli sanonut " Hyi hitto miten sä kehtasit näyttäytyä sen kanssa"

Tyttöni on nyt luonnollisesti pahoittanut mielensä ja illalla tuli pieni itkukin. Onko liian "natsia" antaa ks. tytölle porttikielto kotiimme?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin tytölle, että on todella epähienotunteista ja loukkaavaa sanoa noin. 

Tai vielä parempi, jos oma tyttösi sanoo. Onhan hän siis jo 13-vuotias. On korkea aika oppia pitämään puolensa. 

Vierailija
2/6 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se riipu vähän siitä haluaako tyttö vielä olla kaverin kanssa tekemisissä. Jos haluaa, niin kaverille voisi kai sanoa asiasta tyyliiin "ei ole mukavaa nimitellä toisten lähimmäisiä ja meillä edellytetään toisenlaista käytöstä". Jos tyttö ei ymmärrä virhettään, niin ystävyyskään ei varmaan ole jatkamisen arvoinen?

-Mies 29v + 2v-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen siitä, että tytölläsi on ollut mummo. Itse en kyllä noin törkeästi olisi koskaan kommentointu, mutta olin todella kateellinen luokkakavereilleni ukeista, jollaistata itselläni ei ollut. Äitini oli avioton lapsi ja toinen ukkini oli kuollut jo vuosia ennen syntymääni. 

Vierailija
4/6 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä kaikilta pääsee joskus sammakoita suusta. Onko sulla kaiken suhteen yhtä ehdoton linja? Yksi moka ja porttikielto...

Kävisin tuon episodin läpi lapseni ja hänen kaverinsa kanssa mutta en alkaisi mitään porttikieltoja tuosta syystä jakelemaan tai rajoittamaan lapseni sosiaalista elämää. Eri asia sitten, jos kyseessä olisi joku laittomuus, tahallinen vahingonteko tmv.

Vierailija
5/6 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmissuhteita hoideta antamalla porttikieltoja lasten kavereille. 

Puhu tyttösi kanssa ja kannusta häntä sanomaan, että pahoitti mielensä kovasti kaverin sanomisesta. Jos hän on normaali, niin pahoittelee ja ymmärtää toimineensa törpösti. 

Tuonikäiset arvostelevat rankastikin toisten ulkonäköä, mutta se pitäisi ymmärtää, että sukulaiset ovat "pyhiä". Juuri omien lähes aikuisikäisten poikienkin kanssa juttelussa tuli esiin, että kukaan ei vahingossakaan arvostele kenenkään äitiä. Ei vaikka lapsi itse arvostelisi. Ollaan hiljaa vain, ei lähdetä edes yhtään myötäilemään. 

Vierailija
6/6 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön reaktio toi porttikielto. Ymmärrän kyllä että toi kommentti oli tökerö ja todella asiaton, mutta kuten tuossa yllä on kirjoitettu, jokainen mokaa joskus.

Mä olisin sanonut sille lapsen kaverille, että aika asiattomasti nyt puhui lapsen mummusta mutta en olisi pois häätänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi