Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

syrjäytynyt 40 v oon huolissani

savusirpa
14.08.2016 |

Mitä mieltä olette miehestä, jolla ei ole vaimoa, ei koulutusta, työtön, 40 v, ei perhettä ja liikaa velkaa niin ettei tavallinen työ edes kannata... Tuota jatkunut jo yli 10 vuotta. Ryyppää vaan kavereidensa kanssa, joita onneks on ees.. No ryyppykavereita. Oon niin huolissaan siitä mut ei kuulu mulle silti mut vanha tuttu... Voiko tuollainen olla onnellinen? :D

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy, ilmeisesti häntä on kohdeltu epäoikeudenmukaisesti ja se sitten oireilee niin kuin tekee... Tuollaisia on maassa paljon.

Vierailija
2/9 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy, ilmeisesti häntä on kohdeltu epäoikeudenmukaisesti ja se sitten oireilee niin kuin tekee... Tuollaisia on maassa paljon.

Kohdeltu? Kohteeksi itsensä mieltäminen vie voimat pois. Oma vastuu itsestä on myös omaa valtaa omaan elämään.

P.S. En ole kokoomuslainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdeltu? Kohteeksi itsensä mieltäminen vie voimat pois. Oma vastuu itsestä on myös omaa valtaa omaan elämään.

Ihanko tosissaan väität että pitäisi vain hymyillä pystyssäpäin kun elämältä sataa kakkendaalia niskaan jatkuvalla syötöllä? Nyt en ihan jaksa uskoa.

Vierailija
4/9 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikille ole tässä elämässä paikkaa, esim. työpaikan, perheen, ystävien tai vakaan mielenterveyden muodossa. Tuskin hän on onnellinen ja pakenee siksi alkoholin pariin.

Vierailija
5/9 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi olla onnellinen? Tekee selkeästi sitä mistä pitää, ryyppää kavereiden kanssa ja ei luultavasti haaveile edes mistään 'kultaisista  eläkevuosista' vaimon kanssa :D Ei se vaimo, lapset, duunipaikka ja oma talo tee ihmistä onnelliseksi. Elää täysillä ja ehkä siinä 60v hujakoilla potkasee tyhjää kun vielä on järjissään.

Tuo kuulostaa oikeastaan aika tutulta koska noita ihmisiä on suomessa paljon (myös naisia) ja en edes tajua miksi joku tekee aloituksen aiheesta. Jos sua mietityttää se ihminen niin miksi et ota yhteyttä häneen ja pyydä vaikka kahville jos kerta tuttuja ootte ja voit kysyä häneltä itseltään onko tyytyväinen elämäänsä?

Itse tiedän 4 alle 30v henkilöä joilla tilanne on melkein sama. Yksi 29v mies jolla ulosotossa 160 000 kaikenlaisten rikosten takia ja ties minkä, en tiedä  tarkalleen mitä on tehnyt mutta kaikki tällä kylällä tietää että velkaa sillä on hemmetisti! Ja sillä on yksi lapsi, tekee satunnaisesti pimeitä hommia eikä ole edes hypännyt junan alle niinkuin moni palstalainen varmasti tekisi samassa tilanteessa. Sitten yksi pariskunta 25 ja 28 vuotiaat, elävät sosiaalituilla ja yksi lapsi. Naisella pikavippien takia 13 000 € velkaa eikä edes koulutusta saati työpaikkaa. No miehellä velkaa 120 000 koska takasi vanhemmillensa talolainan ja vanhemmat perseili ja pilasi lapsensa elämän! sit yks 22v jonka velan määrää en tiedä mutta sitä on kuulemma paljon ettei kannata töihin mennä.

Vierailija
6/9 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen itse ollut melkolailla samassa tilanteessa. Lopetin kuitenkin juomisen ja olen elämääni varsin tyytyväinen. Tyytyväisempi kuin työskennellessäni ja seurustellessani. Join aiemmin  pitkään, mutta en saa siitä enää iloa, joten se loppui. Juopottelussa on kuitenkin hyvät puolensa vaikka terveys ja mielialojen vaihtelut ja toimeentulo ovatkin haittapuolina. Juopoille tapahtuu paljon enemmän, kuin ihmisille jotka ramppaavat töistä kotiin ja mahdollisesti joihinkin harrastuksiin siinä välissä. Jos ei ole lapsia kasvatettavana, niin kuka sitäkään jaksaa? Osalle ihmisistä ei "normaali" elämä ole kiinnostava tapa elää. Mieluummin lauletaan ja juodaan itsensä hengiltä. Sekin tosin omalla kohdallani epäonnistui, mutta ehkä täällä vielä joskus löytyy töitä ja joudun osallistumaan yhteiskuntamme toimintaan.

Älkää siis turhaa säälikö ihmisiä. Säälistä ei muutenkaan ole kuin pelkkää haittaa kaikille osapuolille. Onnellisuus ei kuitenkaan ole kiinni menestyksestä. Keskittykää mielluumin miettimään omaa kuin muiden elämää ja pyrkikää saamaan siitä irti mitä haluatte.

Vierailija
7/9 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mielestäni tuollaiset on pilanneet elämänsä. Ei tarvitse olla mikään kulmapotkun mutta kunhan olet sinä nyt asiat on ees kunnossa..

Vierailija
8/9 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissaan väität että pitäisi vain hymyillä pystyssäpäin kun elämältä sataa kakkendaalia niskaan jatkuvalla syötöllä? Nyt en ihan jaksa uskoa.

Sitä en todellakaan väitä enkä kommentissa niin sanonut.

Vierailija
9/9 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa ennakoiva taas... Ei kulmapotkun vaan ei tarvitse olla nyt mikään kultapossu mutta olisi asiat nyt ees kunnossa.