Raskaus ja pissatulehdus?
Mulla ei ole koskaan ollut tulehdusta. Pissassa on saattanut näkyä jotain mutta viljelyssä on selvinnyt että ei ole kyse tulehduksesta.
Tänään vein näytteen ja nyt siitä löytyi jotain..hmmm...ylimääräistä taas. Viljelyn tuloksen saan huomenna tai viimeistään lauantaina.
Olen raskaana 37.viikolla ja alamahaan on sattunut muutaman päivän ajan. Tuntuu painetta, raskasolo ym. Alapäässä tuntuu kuin puukkoa työntäisi sisältä päin. Voisiko kyse nyt olla pissatulehduksesta? Mitään kirvelyä tmv ei kyllä ole....
Jos on pissatulehdus niin entäs sitten? Lääkettä varmaan... Miten vaikuttaa kun olen raskaana...ilmeisesti lisää suppareita,vai? Entäs jos ei hoida sisi ei oltas huomattu niin onko vaikutusta esim.synnyttäessä? Siis aiheuttaako vauvalle jotain?
Paljon kysymyksiä mutta toivottavasti joku jaksaisi vastata :)
Kommentit (3)
streptokokki infektio????
Googlettamalla löysin tietoa siitä mitä aiheuttaa lapsellle mutta mitkä ovat äidin oireet? Kokemusta?
mutta käsittääkseni sillä ei ollut mitään tekemistä ainakaan tuon virtsatietulehduksen kanssa. Ja minulla itselläni ei ollut mitään vaivoja ennen synnytystä. Vasta synnytyksen yhteydessä noussut kova kuume paljasti, ettei kaikki ole ehkä ihan hyvin.
lähinnä kirvelynä tai sitten on ollut täysin oireeton. Ensimmäistä odottaessani mulla oli raskauden puolessa välissä virtsatientulehdus ja se hoidettiin antibiootilla. Tottakai tulehdus kannattaa hoitaa heti pois, jos sellainen diagnosoidaan! Ei antibioottihoidosta ole vauvalle mitään vaaraa.