Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup elatusmaksuista

02.03.2006 |

Itselläni ero tulossa ja mietitään elatusmaksun summaa. Paljonko ex-puolisonne maksaa elatusmaksua yhdestä lapsesta? Meillä on yksi alle 2v lapsi ja eron jälkeen poika asuu minun luonani ja isän luona tod.näk. joka toinen vkonloppu.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt 10-vuotias; summa pysynyt samana koko ajan.

Vierailija
22/30 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 125 ¿ per lapsi/kk

m_s ja tytöt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä myös kotikunta (molempien tulojen lisäksi) vaikuttaa elatusmaksun suuruuteen (tähän on tosin tulossa muutos, kunhan laki saadaan valmiiksi). Meillä mies maksaa ex:lle 113¿/kk. Ollaan kaikki kolme pienituloisia ja meillä on miehen kanssa 2 pientä lasta. Miehen esikoinen on meillä n joka toinen viikonloppu.

Vierailija
24/30 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen hoitovapaalla ja opiskelen, ilman opintotukea, joten kaikki raha on perin tervetullutta. Lisäksi ex osallistuu suurempiin hankintoihin, mutta tästä ei ole olemassa mitään varsinaista sopimusta.

Vierailija
25/30 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

annika.2:

Pidetään huoli, että sillä lapsella on hyvä olla, ei siitä että sillä isällä on huono :D

Lämmitti jotenkin tuo viimeinen lause :).

Meille tulee kans se 118 euroa, kaupungin kautta, isää maksaa kaupungille jonkun summan,kaupunki maksaa loput.

Vierailija
26/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi esikoisesta oma-alotteisesti 200e/kk ja nosti summan 300e/kk tytön synnyttyä. Ei osallistu harrastuksiin tms. Poika isällään joka toinen vkl, tyttö ei koskaan.

Vierailija
27/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huimia eroja summissa.

Meillä 2,9v tyttö, joka asuu minun luonani. Yhteishuoltajuus paperilla ja tapaamisoikeudet sovittu jokat.vkonloppu ja viikolla päivä. Kertaakaan ei tapaamiset ole menneet paperin mukaan. Kerran lapsi on ollut koko vkonlopun isällään.

Elareista sovittiin eron hetkellä, että maksaa 150e siihen saakka, kunnes lapsi täyttää vuoden ja siitä eteenpäin 180e/kk. Kerran taisi maksaa tuon pienemmän summan. Nyt opiskelee itse, eikä maksa mitään. Elarit tulevat kaupungilta, kun kyllästyin siihen, että ei maksa mitään. Oltiin jo sovittu, että hän maksaa 40e/kk ja loput tulevat kaupungilta. Ei saanut edes tuota pientä summaa maksetuksi. Ja käy töissä kuitenkin, eikä saa opintotukea. Että kovin on suhteellista näiden isien ja etä-äitienkin suhtautuminen lapsensa hyvinvointiin.

Exällä on suuret puheet lapsestaan ja kovin tuo julki kuinka hän on isä. Silloin pitäisi mielestäni kantaa koko vastuu, eikä valikoiden päättää koska sopii leikkiä isää.

Vierailija
28/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista lukea, vaihtelevia summia ja vaihtelevia elämäntilanteita...

Meillä uusperhe ja mies maksaa ex:lleen kahdesta lapsesta yht. 500¿ /kk, lapset meillä säännöllisesti joka toinen vkonloppu ja usein koulujen lomaviikoilla, lapset kuitenkin jatkuvasti ilman uusia vaatteita yms... isompiin hankintoihin pyydetään vielä lisää rahaa, joka kyllä mielestäni kohtuutonta?

Itse saan yhdestä lapsesta 200¿/kk ja olen tyytyväinen summaan, joka meneekin kokonaan lapsen hyödyksi, siitä myös hankitaan isommat hankinnat, maksetaan osa päivähoitoa, lapsi tosin isällään hyvin epäsäännöllisesti, joka on tietysti haitta ja sen perusteella elatus ei ole ollenkaan liikaa.

Vierailija
29/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusmaksu on määritelty aikanaan, silloin poika oli miehelläni silloin tällöin. Nykyään poika on meillä joka toisen viikon, eli vuoroviikkosysteemillä mennään. Elatusmaksu on pysynyt samana. Maksamme myöskin pojan vakuutukset ja muita tarvittavia juttuja kuten vaatteita (pääosan vaatteista ostaa kuitenkin äiti), harrastusvälineitä jne.

Ihan ok mielestäni näin.

-Minni+uusperhe (pojat 1,5-vee ja 5-vee ja masuvaavi) :o)

Vierailija
30/30 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on erittäin hyvät tulot mutta ei halua antaa penniäkään enempää. Enpä jaksa viedä oikeuteen tms kun riitahan siitä vaan syntyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän