Kaksosten yksinhuoltajaksi (olen vielä raskaana), kaikki vinkit pärjäämiseen?!
Tilanne on siis se, että odotan kaksosia ja todennäköisesti minun on pärjättävä heidän kanssaan yksin. Mies lähti omille teilleen eikä ainakaan tähän mennessä ole osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa, että haluaisi lastensa elämään osallistua. Miehellä on edellisestä liitostaan yksi lapsi (tämän lapsen äiti kuollut) ja tämän lapsensa mies on eromme jälkeen käytännössä jättänyt omien vanhempiensa hoitoon.
Mulla on jonkin verran ystäviä, jotka ovat luvanneet mahdollisuuksien mukaan auttaa, myös miehen vanhemmat ovat luvanneet olla apuna, sen minkä terveytensä ym. puolesta pystyvät. Omat vanhempani ovat kuolleet, mutta siskoni on luvannut auttaa, joskin hän asuu pitkän matkan päässä.
Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä, että miten selvitä kaksosten kanssa yksin? Mistä muualta kun neuvolasta voi kysyä neuvoja tämän asian suhteen?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Oliko lapsi yhteinen päätös?
Oli kyllä
ap
Olet paisunut maanpuolikkaaks, en mäkään sellasta kattelis!
Vierailija kirjoitti:
Olet paisunut maanpuolikkaaks, en mäkään sellasta kattelis!
No en kyllä ihan näinkään sanois, raskaus on kyllä tuonut tähän mennessä 10kg painoa lisää, mutta ennen raskautta mittani olivat 170cm ja 60kg, nyt siis painan 70kg.
ap
Minä en kyllä usko, että kukaan mies toimii noin, ja sitä ennen muka malli mies ja isä. Jotain ongelmia hänellä on ollut jo lapsuuskodissaan ehkäpä. Ja sinä olet orpo. Sinä olet hakenut ehkäpä turvaa miehestä kun sitä ei ole saanut vanhemmilta jotka olisivat elossa. Ei ihminen muutu yhtäkkiä erilaiselsi täysin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette?
Minä 36v, mies 42v
ap
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä usko, että kukaan mies toimii noin, ja sitä ennen muka malli mies ja isä. Jotain ongelmia hänellä on ollut jo lapsuuskodissaan ehkäpä. Ja sinä olet orpo. Sinä olet hakenut ehkäpä turvaa miehestä kun sitä ei ole saanut vanhemmilta jotka olisivat elossa. Ei ihminen muutu yhtäkkiä erilaiselsi täysin.
Ei mies ole täysin muuttunut, en missään näin mielestäni edes väittänyt. Mies on muuten käyttäytynyt ihan normaalisti (käynyt töissä ja harrastuksissaan), mutta jostain syystä ei enää kiinnosta olemassa oleva lapsensa saati vielä syntymättömät kaksoset. Miehellä ei ole ollut lapsuudessaan mitään muita ongelmia, paitsi se, että äitinsä on ollut masentunut jokaisen lapsen syntymän jälkeen. Äitinsä masennus on aina kyllä parantunut, mutta aikansa se on vienyt.
Minä en kyllä ole orpo. Vanhempani olivat elossa vielä sillon, kun miehen kanssa aloin seurustelemaan, kuolivat muutama vuosi sitten noin vuosi väliä heidän kuolemillaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ihanan naiivia. Toivottavasti elämä ei koskaan opeta sua. Ohis.
Mikset sä vois ottaa luokses sitä miehesi lasta? Eikö se ois kaikille parempi?
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä usko, että näin ajattelevia ihmisiä on oikeesti olemassa. Ihan oikeesti ihminen voi muuttua syystä tai toisesta.
Mun mies muuttui täysin yllättäen väkivaltaiseksi, syyksi paljastui aivokasvain. Elämä ei ole aina niin mustavalkoista kun kirjoituksellasi oletat.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin on miehen vanhempien kanssa harkittu yhtenä vaihtoehtona. Olen nämä viimeiset työviikot paljon poissa kotoa, niin miehen lapsi joutuisi joka tapauksessa olemaan esim. miehen vanhemmilla.
Tilanne on nyt sen verran muuttunut, että mies oli ns. romahtanut ja kertonut vanhemmilleen, miksi halusi erota ym. Mies oli saanut huonoja uutisia terveyteensä liittyen ja sen takia jostain syystä päätti yksinään eron olevan paras vaihtoehto. Tämä ei kyllä täysin selitä sitä, miksi on lapsensa käytännössä hylännyt
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin on miehen vanhempien kanssa harkittu yhtenä vaihtoehtona. Olen nämä viimeiset työviikot paljon poissa kotoa, niin miehen lapsi joutuisi joka tapauksessa olemaan esim. miehen vanhemmilla.
Tilanne on nyt sen verran muuttunut, että mies oli ns. romahtanut ja kertonut vanhemmilleen, miksi halusi erota ym. Mies oli saanut huonoja uutisia terveyteensä liittyen ja sen takia jostain syystä päätti yksinään eron olevan paras vaihtoehto. Tämä ei kyllä täysin selitä sitä, miksi on lapsensa käytännössä hylännyt
ap
Huh :/ Edelleen paljon voimia ap!
Voimia! Usko Jumalaan auttaa jaksamaan!
No niin kyllä yhteiskunta huolehtii. Ei jatkoon. Surullista tätä typeryyden määrä. Mut hei kyl se lupas hoitaa...
Itselläni ei kaksosia, mutta hyvä apu vauva-arkea helpottamaan on kantoliina/kantoreppu. Saa kädet vapaaksi, moni vauva myös rauhoittuu kannettaessa, mikäli on muuten itkuinen. Youtubesta esim. löytyy hyviä ohjeita liinan sitomiseen, myös kaksosten kantaminen yhtäaikaa on mahdollista :)
Varmasti tulet pärjäämään vauvojen kanssa. Kuten moni muukin on sanonut, älä stressaa kodin siisteydestä tms. vaan keskityt pitämään teidät kaikki hengissä ja kylläisinä. Loppuviimein vauva-aika menee toooodella nopeasti!
Vierailija kirjoitti:
Voimia! Usko Jumalaan auttaa jaksamaan!
Sori mutta huijaus ja aivopesu ei todellisuudessa auta.
Vierailija kirjoitti:
No niin kyllä yhteiskunta huolehtii. Ei jatkoon. Surullista tätä typeryyden määrä. Mut hei kyl se lupas hoitaa...
Jos vaikka lukisit koko ketjun ennen kun tulet päätäsi aukomaan ja vetämään herneen nenuun. Ei aloittaja ole missään viestissä olettanut yhteiskunnan huolehtivan, monessa viestissä kertonut taloustilanteensa olevan hyvä ja olevansa varautunut MAKSAMAAN ulkopuolisesta avusta, jos sellaiselle on tarvetta.
Lisäksi jos olisit koko ketjun vaivautunut lukemaan olisit myös tietoinen, että on selvinnyt syy, miksi mies yhtäkkiä halusi erota ja hylkäsi myös sen lapsensa.
Ei aloittaja, mutta ketjua seurannut
Vierailija kirjoitti:
Eka vuosi ensikodissa?
Miksi? Miten se edes käytännössä onnistuisi, kun ap kertoi asuvansa ok-talossa, joka ilmeisesti oma?
Mies oli kyllä kunnollinen isä ja puoliso ennen kun yhtäkkiä ilmotti, että haluaa erota ja sen jälkeen käytöksensä ollut siinä mielessä outoa, että lapsensa on vanhempiensa hoidossa ja mies käy noin kerran viikossa lastaan katsomassa.
ap