Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä oli lihonut ihan muodottomaksi

Vierailija
14.08.2016 |

Ei oltu hetkeen nähty ja näky oli aika hurja. Olisi edes kantanut kilonsa kunnialla, mutta ilta meni itsesäälissä rypemistä kuunnellen. Lihavat on lepposia taitaa olla vaan sanonta. Vai onko?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan tästä nyt tuli outo keskustelu. Olin ystävälle ihan tukena ja yritin tsempata kohti elämänhallintaa. Mutta eihän sieltä suosta nousta ilman, että oppii rakastaan ja hyväksyyn itsensä. T:Ap

Ja sitten sä tulit tänne ilkkumaan.

Vierailija
22/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallintaa? Mistä sinä tiedät että siinä se ongelma on? Provo....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallintaa? Mistä sinä tiedät että siinä se ongelma on? Provo....

Kuuntelin illan sitä vuodatusta. Sairaudesta ei ole kyse, ellei itsesääli ole sairaus. T:Ap

Vierailija
24/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus-av-mammahan ei usko mitään perusteluja, olivat ne miten pitäviä tahansa. Ainoat tavat suhtautua esim. tuttavan ja miksei vieraankin ulkonäkömuutoksiin on iva ja syyllistys. Itsehän mammat ovat niin täydellisiä, ettei heille tuli koskaan mitään päälle päin näkyvää vikaa, jota toiset voisivat ilkkua ja syyllistää ... siis ennen kuin lasahtaa. Sitten tullaan palstalle anelemaan hyväksyntää ja ymmärrystä sekä esittämään syitä, miksi näin on päässyt käymään. Itsessä ei ole vieläkään mitään vikaa, vaan syynä on mies, lapset, anoppi tai jopa omat vanhemmat jne.

Vierailija
25/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti kaikkien ihmisten tolkuton lihominen ei aina liity siihen, että syö liikaa ja liikkuu liian vähän.

Vaikkapa nivelreuma tai nivelpsoriasis lääkityksineen tuottavat sen, että ihmisen aineenvaihdunta menee ihan kokonaan sekaisin. Vaikka kuinka eläisi liikkuvaa elämää ja söisi terveellisesti ilman viinaa ja tupakkaa. Se on oikeasti surullista katsottavaa, tunnen pari, ja molemmat miettivät, että paskaaks tässä. Mitä väliä terveellisellä elämällä, kun lopputulos tautien takia on pahempi kuin monella umpijuopolla.

Vähän armoa ja asian tutkimista ennen kuin käydään suoralta kädeltä haukkumaan.

No ku ei mene.... Ihan sama kuin auto ei yhtäkkiä ala sekoileemaan sillä tavalla että käyttää vaikka 50%  vähemmän polttoainetta. Miten tää voi olla näin vaikea asia käsittää. Ne aineenvaihdunnan erot ovat hyvin pieniä. 

Vierailija
26/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan tästä nyt tuli outo keskustelu. Olin ystävälle ihan tukena ja yritin tsempata kohti elämänhallintaa. Mutta eihän sieltä suosta nousta ilman, että oppii rakastaan ja hyväksyyn itsensä. T:Ap

Uskon, että teit parhaasi. Kukaan ei voi vaatia, että korvaisimme ystävillemme ammattiauttajan tiedot/taidot.  Kuuntelu ja aito huoli siitä mistä ystävän pahoinvointi voisi johtua, ja edelleen kuuntelua eikä mitään neuvojen tai syiden analysointia.  Mikäli haluaa todella auttaa ystävää hädässä on tärkeää, että kuuntelet, kuuntelet ja vieläkin kuuntelet. On selvää, ettei meistä aina ole antaa ystävälle tarpeeksi tukevaa olkapäätä, jotta hän pääsisi jälleen tasapainoiseen elämänhallintaan.

On monia muitakin sisäelinten vajaatoimintoja jotka luetaan aineenvaihduntaan liittyväksi sairaudeksi, mutta ne kaiketi kuuluukin sitten lääkärin tehtäväksi selvittää.  

Vierailija
27/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset joilla ei ole mitään muuta itsekorostuksen tapaa kuin lihavien ihmisten alentaminen, ovat jo aika surkeaa ainesta.

Siis lihavat ovat ainoita ketä halveksimalla voi kokea olevansa edes jotakin parempi.

Pitäisikö näille surkimuksille painattaa mitaleja tyyliin, jokainen läpipasko on sankari, koska on vahvempi, viisaampi, kauniimpi, ahkerampi ja sitkeämpi kuin lihava.

Vierailija
28/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muitakin aineenvaihduntaan liittyviä sairauksia, kuin jo edellä useamminkin mainittu kilpparin vajaatoiminta.

T. 26

Vierailija
29/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ystäväsi vetänyt jonkun kovemman dieetin viime vuosina ja siinä on sitten kilpirauhanen kärsinyt tai tullut jotain muuta hämminkiä kroppaan.

Vierailija
30/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis ole tavannut ystävääsi pitkään aikasn, joten et voi tietää, mitä kaikkea hänelle on tapahtunut ja mitä hän on kokenut. Hänellä on voinut olla vaikka miten rankkaa, ja sinä vain paheksut, miten huonosti hän kantaa itsensä!

Olen itse järkyttänyt harvoin tapaamiani tuttavia ja ystäviä kertomalla, mikä minua on kohdannut viimeisen parin vuoden aikana. Vaikeudut ja tragediat näkyvät minussa myös päällepäin. Aika moni eik ole osannut suhtautua kertomaani kuin kauhistellen, mutta pettyneenä olen todennut myös tuollaista halveksuntaa ja sairauksien aliarviointia.

Vierailija
31/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että teit parhaasi. Kukaan ei voi vaatia, että korvaisimme ystävillemme ammattiauttajan tiedot/taidot.  Kuuntelu ja aito huoli siitä mistä ystävän pahoinvointi voisi johtua, ja edelleen kuuntelua eikä mitään neuvojen tai syiden analysointia.  Mikäli haluaa todella auttaa ystävää hädässä on tärkeää, että kuuntelet, kuuntelet ja vieläkin kuuntelet. On selvää, ettei meistä aina ole antaa ystävälle tarpeeksi tukevaa olkapäätä, jotta hän pääsisi jälleen tasapainoiseen elämänhallintaan.

On monia muitakin sisäelinten vajaatoimintoja jotka luetaan aineenvaihduntaan liittyväksi sairaudeksi, mutta ne kaiketi kuuluukin sitten lääkärin tehtäväksi selvittää.  

Kiitos, että joku edes ymmärsi sekopäisen avautumiseni. En mollaa pulskia, mutta huoli ystävän mielenterveydestä tuntuu pahalta. T:Ap

Vierailija
32/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lihonut muodottomaksi vuodessa yhtäkkiä. Kilppariarvot olivat normaalit, mutta silti kaikki oireet. En tiedä, mistä johtuu. Mitään lääkkeitä en käytä.

Vierailija
33/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaa ja kebabia, paljon lepoa , ei liikuntaa 👍

Vierailija
34/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian rankat dieetit saattavat tehdä tuhoa enemmän kuin moni arvaakaan. Monelle tv-ohjelmissa rajusti painoa pudottaneelle on käynyt niin ja ne oireet voivat tulla vasta vuosien päästä dieetin lopettamisesta.

Vierailija
35/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor tai Seroquel?

Kuinka nopeasti ketipinor lihottaa? Olen syönyt 3 kk ajan ja paino noussut 3kg. Toisaalta olen syönyt järkyttävän määrän herkkuja ja käyttänyt alkoholia kesällä, joten en tiedä liittyykö ketipinor siihen. Ylipainoa ei sentään ole.

Vierailija
36/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö tullutkin? Hämmästyttävää!!!! :D On kyllä todella outoa, että vaikka ihan rakkaudella ystäväänsä haluaa auttaa ja palstalle asti tulee asiasta kertomaan, niin jotkut näin harvinaislaatuisesti alkavat ilkkua ja pilkata? Ei tosiaan mitenkään voisi kuvitella, että asiattomia ilmaantuu paikalle, eihän? Olet sä sitten niin jalomielinen ystävä. Voi kunpa kaltaisiasi olisi enemmän!

Vierailija
37/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lihonut muodottomaksi vuodessa yhtäkkiä. Kilppariarvot olivat normaalit, mutta silti kaikki oireet. En tiedä, mistä johtuu. Mitään lääkkeitä en käytä.

Suomen viiterajat ovat laajemmat kuin muualla. Lisäksi kilpirauhasen ongelmat voivat johtua useista asioista eli jos lääkäri ei osaa tulkita, vaivat jäävät hoitamatta. Mikäli TSH nousee yli 2:n, se merkitsee sitä, että kilpirauhasessa voi hyvinkin silti olla jotakin vikaa. 

T. TSH 3.3 ja T4v 10 ja yksityiselle menossa, kun julkinen terveydenhuolto tuijottelee viitteitä. Mulla on ollu nuo arvot "rajamailla" ainakin jo 10 vuotta. Olo mennyt vain huomattavasti pahemmaksi ja painoa tullut lisää. Kaikki harrastukset olen joutunut lopettamaan, kun oloni vain paheni. Tällä hetkellä painoa 95 kg. On se aika paljon alle 160 senttiselle naiselle. 

Vierailija
38/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian rankat dieetit saattavat tehdä tuhoa enemmän kuin moni arvaakaan. Monelle tv-ohjelmissa rajusti painoa pudottaneelle on käynyt niin ja ne oireet voivat tulla vasta vuosien päästä dieetin lopettamisesta.

Tämä on juuri sitä kun geenit ohjelmoituvat väärin säästämään energiaa. Tilaa on vaikea korjata mitenkään.

Vierailija
39/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri sitä kun geenit ohjelmoituvat väärin säästämään energiaa. Tilaa on vaikea korjata mitenkään.

Tämä on varmasti aivan totta. Kun geenit ovat "ohjelmoituneet väärin", niin ihan turhahan sitä on koettaa syödä terveellisemmin tai liikkua enemmän. :( Eihän se auta kuin tyytyä kohtaloonsa, eli lisätä sitä pizzaa ja sidukkaa ruokavalioon ja levätä vielä entistäkin enemmän.

Vierailija
40/43 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor tai Seroquel?

Kuinka nopeasti ketipinor lihottaa? Olen syönyt 3 kk ajan ja paino noussut 3kg. Toisaalta olen syönyt järkyttävän määrän herkkuja ja käyttänyt alkoholia kesällä, joten en tiedä liittyykö ketipinor siihen. Ylipainoa ei sentään ole.

Mun henk.koht. kokemukseni mukaan ei missään ajassa. Päinvastoin, pari kiloa tippui. Ihmiset on erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan