Nuoren lievän aknen hoito - vinkkejä tuotteisiin
16-vuotiaalla pojallamme on muutama näppy naamassa, mutta selän ja rinnan alueella niitä on hieman enemmän. Nuori pesee ihoaan usein, urheilua kun harrastaa. Mitä tuotteita omat vastaavassa tilanteessa olevat nuorenne käyttävät?
Itse, kun olin teini-iässä 90-luvun puolivälissä, niin suurin piirtein kaikki käyttivät Clearasilia, minä muiden mukana. Omalle iholleni se kuitenkin oli aivan liian kuivattavaa, ihoni oli kireä kuin mikä. Mietinkin tässä, mitä kaikkia muita vaihtoehtoja nykyään jo on. Niistä siis vinkkejä, kiitos! Kiinnostaisi myös, onko jollain käytössä jotain luonnonkosmetiikan tuotteita?
Ruokavalioon nuori on jo kiinnittänyt huomiota ja riittävään veden juomiseen.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkosmetiikkamerkit Lavera ja Cattier käytössä. Nettikauppa esim. Biodelly, on suomalainen kauppa. Meillä teinillä keliakia ja silti on aine, joten ei tarvitse kokeilla viljatonta.
Viljaton ja gluteeniton on eri juttu...
Lumenen sarja, kasvojenpuhdidtusgeeli, kasvovesi ja kasvovoide, tarkoitettu nuorille. Tämä on auttanut meillä hormonaalisiin muutoksiin liittyviin näppyihin, ei siis varsinainen akne.
La Roche Posay:n Effaclar Duo + paransi mun kammottavan kesäaknen niin että kehtas mennä takaisin töihin. Apteekista saa.
Turha liika hoitaminen saattaa vain pahentaa ja pitkittää ongelmaa. Siinä puhtaudessakaan ei pidä mennä liiallisuuksiin. Muutaman näpyn takia ei kannata mennä lääkäriin. Paras hoito on se, kun jättää niiden näppylöiden näpelöimisen kokonaan, sillä sormet eivät ole koskaan niin puhtaat, ettei rikkinäiseen ihoon pääsisi bakteereita, jotka taas levittävät tulehdusta.