Miten narsisti reagoi, jos "uhri" ei enää välitä?
Jättääkö rauhaan vai yltyykö kiusanteko?
Miesystäväni on alkanut koetella minua entistä enemmän, kun en enää reagoikaan mustasukkaisesti hänen vapaudenkaipuuseensa ja tuntemattomiin naisiin, joita hänen facekavereikseen ilmestyy. Aiemmin suuttui, jos kyselin hänen menemisistään, nykyään vain hymyilen ja myötäillen enkä kysy mitään. Tuntuu, että nostaa panoksia, jotta saisi edes jonkin reaktion minussa aikaiseksi.
Kommentit (37)
Varmasti tilanne pahee kun yrittää saada sut räjähtämään. Tekee pahempia juttuja. Kerää hymyillen kimpsus ja kampsus kun on reissullaan niin saat paremmin näpäytettyä.
Tylsääkö nyt on? Kyllä sä sen saat itsesi hakkaamaan kun jaksat kiltisti odottaa. Onnea valinnallesi.
Silloin kun meillä mies huomasi, että henkinen väkivalta ei enää purrut, hän aloitti fyysisen väkivallan.
Hyvin sai kyllä reagointia aikaan, vähän aikaa katselin sitäkin menoa kunnes muutin pois. Onneksi, en tiedä olisiko mennyt vielä vakavemmaksi siitä vielä. Luultavasti.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tilanne pahee kun yrittää saada sut räjähtämään. Tekee pahempia juttuja. Kerää hymyillen kimpsus ja kampsus kun on reissullaan niin saat paremmin näpäytettyä.
Minäkin suosittelen tätä, ero narsistista on elämän paras teko. Narsku joko koittaa voittaa sinut puolelleen antamalla sitä, mitä kaipaat. Tai hän alkaa pahentaa tekojaan, jotta saisi sinussa jotain aikaan. Joko tai, lopputulos on sinulle ikävä, koska sinä aina luovut omastasi ja narsku saa vedettyä sinusta elämäneliksiiriä.
Nyt kun olen tajunnut, että mies taitaa olla narsisti, hänen käytöksensä lähinnä huvittaa. Tähän asti olen ollut ihan hajalla, kun en ole ymmärtänyt, miksi hän käyttäytyy niin sydämettömästi minua kohtaan. Nyt kun olen antanut hänen elää niin kuin haluaa ja olen itsekin viimein alkanut elää, hän on systemaattisesti ruvennut rikkomaan sopimuksiamme, fb täyttyy uusista naistuttavuuksista ja hän postauksillaan oikein kalastelee tiettyjen naisten tykkäyksiä. Minä vain hymyilen ja olen ihana ja sekös häntä suututtaa.
Haluan näyttää, ettei hän pysty enää satuttamaan. Aiemmin luulin että syy on minussa, että olen jotenkin huono. Nyt olen tajunnut, mikä hän on. Hän saa nyt nähdä, että ei satu enää. Minä jatkan vahvana eteenpäin.
Entä, jos narsistit on sukulaisia? Olen yrittänyt "no contact", mutta lähettävät viestejä.
Narsisti nostaa panoksia, kunnes reaktio tulee. Narsistia et myöskään voi voittaa, joten LÄHDE ajoissa! Sinä kärsit ja hän senkun porskuttaa eteenpäin elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Entä, jos narsistit on sukulaisia? Olen yrittänyt "no contact", mutta lähettävät viestejä.
Ei auta muu kuin laittaa esto päälle omaan puhelimeen etteivät voi soittaa tai ottaa yhteyttä tekstiviestein, valitettavasti! Jos et halua hajota lopullisesti.
Mulle jäi epäselväksi, että kumpi on narsisti, aapee vai miesystävä?
Minun exäni yrittää saada multa reaktioita välillä uhkailemalla henkeäni, sitten seuraavaksi hyvällä tyyliin: "olisi mukava kuulla kuulumisiasi, onko kaikki hyvin 😊". Saa nähdä missä vaiheessa lopettaa,on itse jo kihloissa uuden naisen kanssa ja itse elän sinkkuna. Erosta 1,5 vuotta.
Ymmärrän, että on kiva tuolla lailla ikään kuin antaa takaisin. Narsisti ei nimittäin suosiolla luovuta, vaan tosiaan nostaa panoksia. Tyypistä riippuen se voi olla myös vaarallista tai muulla tavalla tuhoisaa.
Yksi vaihtoehto on fyysinen väkivalta jos narsisti ei ole kovin älykäs. Jos kyseessä on älykäs narsisti, voi hän pyrkiä tuhoamaan tulevaisuutesi jollain muulla konstilla, esim levittämällä sinusta negatiivisia valheita sinulle tärkeissä asioissa liittyen esim. työhösi, harrastuksiisi tai sukulaisiisi. Pahimmillaan jotkut narsistit ovat saaneet uhrinsa psykiatriseen hoitoon levittämillään valheilla ja niihin provosoimillaan reaktioilla. Ei ole myöskään kiva, jos hän saa työkaverisi uskomaan että sinulla on alkoholiongelma tai ystäväsi uskomaan että haukut heitä selän takana tms.
Ole siis varovainen ja häivy ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Haluan näyttää, ettei hän pysty enää satuttamaan. Aiemmin luulin että syy on minussa, että olen jotenkin huono. Nyt olen tajunnut, mikä hän on. Hän saa nyt nähdä, että ei satu enää. Minä jatkan vahvana eteenpäin.
Mitä saat tuosta suhteesta? Jännitystä?
Ottaa kovemmat keinot käyttöön.