Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua synnyttää alateitse, miten toimia?

Vierailija
13.08.2016 |

En vain halua. Haluan sektion. Emme ole vielä alkaneet lapsentekohommiin, koska en halua ottaa mitään riskiä siitä, että mut kuitenkin pakotetaan synnyttämään alakautta.

Miten mä voin varmistaa että saan sektion, kun mitään terveydellistä syytä sen saamiseksi ei ole?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin: Älä hankkiudu raskaaksi.

Vierailija
2/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptoit. Mutta saat kullä pelkosektionkin kun sellaista läpi raskauden vaadit ja jaksat kiltisti kuunnella pelkopolikäynnit. Muta leikkauspäivää et saa kuin vasta ihan loppuraskaudessa, viimeiseen asti toivotaan että mielesi muuttuisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hankkiudu raskaaksi tai sitten adoptoit. Siinä ne parhaat vaihtoehdot.

Vierailija
4/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut asiasta lääkärin ja hoitsujen kanssa raskauden alusta alkaen, ja mieluiten käyt pelkopolilla ennen raskauden yrittämistä. Tai yksityisellä puhumassa asiasta.  Vaikket olisi varsinaisesti "peloissasi", voi tilasi silti hyvin täyttää pelkosektion vaatimukset. 

Sektio on iso, riskialtis leikkaus sekä lapselle että äidille. Siksi alatiesynnytystä tuetaan niin voimakkaasti, se on turvallisempi ja helpompi ratkaisu molemmille. Poikkeuksia on tottakai paljon, ja usein kuuleekin nimenomaan noista pahoja vaurioita aiheuttaneista kauhusynnytyksistä, vaikka tosiasiassa alasynnytys on se turvallisin tapa saada lapsi. 

Pelkopolilla ja muutenkin asiantuntijoiden kanssa jutellessa saa paljon asiatietoa, niin ettei tarvitse tehdä päätöstä pelkän mutun ja kuulopuheiden perusteella, vaan voi todella miettiä asiaa kunnolla. 

Vierailija
5/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkopolikäynnit edessä täällä. Olen vitkutellut raskautumisen kanssa synnytyspelon vuoksi, ja nyt vihdoin uskaltauduin hankkiutumaan edes raskaaksi. Terveydenhoitaja ei ottanut sektiota edes puheeksi ensimmäisellä käynnillä kun otin asian puheeksi, oli vaan sitä mieltä että pelko on normaalia. Ei olisi halunnut varata aikaa edes pelkopolille. 

En aio kuitenkaan antaa periksi vaan vaadin sektiota loppuun asti. Väsyttää tosin edessä oleva taistelu jo nyt...

Vierailija
6/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa alapää umpeen ja oksenna lapsi.

M

Vierailija
7/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptoit. Mutta saat kullä pelkosektionkin kun sellaista läpi raskauden vaadit ja jaksat kiltisti kuunnella pelkopolikäynnit. Muta leikkauspäivää et saa kuin vasta ihan loppuraskaudessa, viimeiseen asti toivotaan että mielesi muuttuisi

Juuri näin. Sanoisin kuitenkin, että itsekkin pelkäsin ennen raskautta synnytystä ja ajattelin samoin kuin sinä.

Sitten tulin raskaaksi ja alatiesynnytys tuntui ainoalta oikealta vaihtoehdolta ja se tuntui myös tosi luonnolliselta :)

Vierailija
8/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyspelko-diagnoosilla. Itse sain sektion kun vaan sanoin pelkopolilla, että missään nimessä ei alatiesynnytys ole vaihtoehto. Ei ollut ongelmia.

Vierailija
9/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten 2x kalliimpaa synnyttää sektiolla, että kiitos vain niistäkin veroeuroista.

Vierailija
10/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyspelko-diagnoosilla. Itse sain sektion kun vaan sanoin pelkopolilla, että missään nimessä ei alatiesynnytys ole vaihtoehto. Ei ollut ongelmia.

Monta kertaa jouduit käymään polilla? Missä päin Suomea?

Vierailija
11/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran, pk-seudulla.

Maksetaan kyllä puolison kanssa kumpikin reilusti "keskiarvoa" enemmän veroja, että ole hyvä vaan sinä joka siitä olit huolissasi.

Vierailija
12/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran, pk-seudulla.

Maksetaan kyllä puolison kanssa kumpikin reilusti "keskiarvoa" enemmän veroja, että ole hyvä vaan sinä joka siitä olit huolissasi.

Toivottavasti itsekin selviän yhdellä käynnillä. Pääkaupunkiseudulla täälläkin asustellaan. 

Näistäkin on vaan saanut lukea niin erilaisia tarinoita. Jotkut eivät ole meinanneet saada sektiota millään, ja jotkut taas saavat sen todella helposti. 

Vierailija
13/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin että synnytän sitten sektiolla ja asia on loppuunkäsitelty. Sektion sain.

Vierailija
14/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla käydään kyllä kahdesti pelkopolilla, ensin juttelemassa kätilön kanssa ja sitten lääkärin luona, joka tekee sektiopäätöksen aiemman keskustelun perusteella. Lääkärikäynnillä sektion kulku ja muut käytännön asiat käydään läpi kätilön kanssa.

Vierailija
15/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda terkkaa tai lääkäriä jos et sektiota saa. Meinaa sen kyllä saa Suomessa!

Vierailija
16/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle mieslääkäri selosti alatiesynnytyksestä, kysyin sitten onko paljonkin omaa kokemusta. Sektiolla mentiin :D

Vierailija
17/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnnä sormet kurkkuun ja yökkää.

Vierailija
18/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen minkä nautinnolla saat! Sen kivulla synnytät!

Vierailija
19/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkosektio- diagnoosilla saa Suomessa sektion. Ketään täällä pakoteta alakautta synnyttämään.

Vierailija
20/73 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sen minkä nautinnolla saat! Sen kivulla synnytät!

Minä nautin seksistä mutta synnytykset on sektioita. Puserra sinä jalkapalloja pimpistä kaikessa rauhassa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi