Työkokeilu kiinnostaisi. Kokemuksia?
Olen siinä tilanteessa, että haen ensi keväänä opiskelemaan. Työkkärin työkokeilu voisi olla tässä tilanteessa ihan hyvä vaihtoehto. Millaisissa paikoissa olette olleet ja millainen kokemus se oli? Millainen työaika teillä oli?
Itse olen ajatellut esim. vanhainkotia (siellä varmasti tarvittaisiin lisäkäsiä) ja päiväkotia. Jostain kuitenkin luin, että päiväkodissa saattaa olla vähän tylsää siinä mielessä että töitä työkokeilijalla ei välttämättä kauheasti ole (esim. päikkäriaikoina). Tahtoisin kuitenkin sellaiseen paikkaan, jossa voisi ihan tehdäkin jotakin eikä vain pyöritellä peukaloita.
Miten muuten olette merkanneet työkokeilun ansioluetteloon? Ihan työkokeiluna vai työharjotteluna vai miten?
(En mielelläni kaipaa mitään moraalisaarnaa siitä kuinka työkokeilu on orjuuttamista jne. Tässä tilanteessa ensisijaisesti yritän keskittyä pääsykokeisiin ja se on helpompaa työkokeilun kanssa kuin jos olisin ihan palkkatöissä. Eikä niitä töitä niin helppo ole saadakaan varsinkaan ilman koulutusta.)