Oli pakko luoda nimimerkki, asunnossani tapahtuu outoja. Heräsin...
äsken venähtäneiltä iltaunilta ja huomasin, että asuntoni etuovi oli auki. Jähmetyin, sillä tulin kotiin jo aiemmin päivällä ja olen kulkenut oven ohi monta kertaa, tiedän että se oli kiinni. Ovi oli myös sepposen selällään, auki rappuun aivan kokonaan. Suljin oven ja tarkistin asunnon. Mihinkään ei ole koskettu, eikä täällä ole lisäkseni ketään muuta.
Tekeekö joku kiusaa vai mitä tässä pitäisi ajatella! En pysty nukkumaan.
Kommentit (13)
Sulla on jotain töhnää joko kynnyksen tai ovitiivisteen ympärillä, tai sitten lukkopesä on niin paskainen että ovi ei vaan mene lukkoon kunnolla.
ei olis tarttenu tehä nimimerkkiä, tänne voi kirjoittaa ihan vaan vierailijana...
Asun aika uudessa talossa ja pari kertaa olen nähnyt aikaisin aamulla töihin lähtiessä että naapurin ulko-ovi on auki rappukäytävään. Taloyhtiöön kutsuttiin sitten lukkoseppä ja ovien lukitukset tarkastettiin ja säädettiin ilmeisesti napakammiksi. Joskus ulko-ovea pitää painaa voimakkaammin ja varmistaa, että naksahtaa kunnolla kiinni.
Mutta kieltämättä pelottava tilanne sulla ap, etenkin ilta-aikaan.
Mitenköhän tuossa tilanteessa pitäisi naapurina toimia, siis jos näkee toisen oven olevan auki. Pitäiskö soittaa keskellä yötä ovikelloa vai painaa ovi hiljaa kiinni?
perse kirjoitti:
ei olis tarttenu tehä nimimerkkiä, tänne voi kirjoittaa ihan vaan vierailijana...
Klo 0:32 onnistuu vain kirjautuneena.
Vierailija kirjoitti:
Asun aika uudessa talossa ja pari kertaa olen nähnyt aikaisin aamulla töihin lähtiessä että naapurin ulko-ovi on auki rappukäytävään. Taloyhtiöön kutsuttiin sitten lukkoseppä ja ovien lukitukset tarkastettiin ja säädettiin ilmeisesti napakammiksi. Joskus ulko-ovea pitää painaa voimakkaammin ja varmistaa, että naksahtaa kunnolla kiinni.
Mutta kieltämättä pelottava tilanne sulla ap, etenkin ilta-aikaan.
Mitenköhän tuossa tilanteessa pitäisi naapurina toimia, siis jos näkee toisen oven olevan auki. Pitäiskö soittaa keskellä yötä ovikelloa vai painaa ovi hiljaa kiinni?
Ei ainakaan laittaa ovea kiinni, siellähän voi olla ties mikä murtovaras ja sä nakittaisit sen sinne asuntoon nukkuvan naapuris kanssa. Mä soittaisin ovikelloa/ koputtelisin ja varmistsisin, että kaikki on varmasti kunnossa.
kun muutin ensimmäiseen asuntoon, ovi ei mennyt kunnolla kiinni ellei joku painanut sitä ulkoapäin! oli kiva isäni pyöräillä 2km iltakahville JA SULKEA OVI LÄHTIESSÄÄN. jos vedin sen sisältä kiinni, se sulkeutui "pehmeästi" eikä lukkitunut vaan saattoi jopa aueta itsestään! ehdin asua asunnossa 2kk, ennenkuin asia selvisi ja sitten odotin viikon että asialle tullaan tekemään jotain..
Asenna ketju oveen. Toinen hyvä on liiketunnistimellinen hälytin, jonka suuntaat ovelle.
Tarkista lukkopesä. Mun pojalla on sellainen ovi, että aina käytyäni hän tarkistaa, onko ovi kiinni. Sitä pitää painaa kunnolla, että menee lukkoon. Kerran oli vuokranantajalla jäänyt auki jopa muutamaksi päiväksi, mutta asunto oli silloin ollut täysin tyhjänä.
Hyi, tuli epämukava olo kun eilen vietiin ensimmäinen muuttokuorma kerrostaloasuntoon. Mitä jos ovi ei mennytkään lukkoon?? :(
Lisään vielä, ettei ovessa siis ollut mitään murtojälkiä. Lukko ehjä ja ovi jengoillaan.