Kuuluuko ihmisellä olla patit korvien takana??? Apua kokeilkaa iteltäne :0
Mulla tuntuu molemmilla puolilla korvoen takana kallosta lähtevän luun alla patit. Siis aivan, kuin olisivat luuta, mutta ovat selkeästi erillään kallosta. Siis alkavat vähän alempaa kuin korvan takana oleva luu.
Tuntuuko muilla??? Mulla on ollu nää jo yli 2 vuotta AINAKIN. niin tuskimpa syöpää on, mutta kokeilkaa tuntuuko teillä imusomukkeet korvien takana???
Kommentit (22)
No onhan siellä tietämillä imusolmukkeita. Jos oikein painelen niin tuntuu etäisesti.
Kuuluu olla. Toisilla vaan tuntuu paremmin ja joillain huonommin.
Ovat siis korvan takana. Kaulan sivulla noin suun korkeudella. Huom ei suun lähellä vaan käytin vain apuna sitä. Siis yhtä korkealla, kuin suu mutta kaulan sivulla korvan takana.
Ap
Mulla on joskus ollut noilla kohdin turvonneita imusolmukkeita jos on ollut flunssa tai joku muu tauti päällä. Joskus toispuoleisesti ilman mitään tautiakin. Ja sitten joskus laskeneet.
Ei. Luultavasti se on korvientakaissyöpä ja kuolet kuukauden sisällä.
Minulla on ollut aina. Vasemmalla tuntuu, oikealla ei.
Minulla on luumuhkurat, kalloluuta :)
Mulla on selkeät, olleet aina. En kyllä usko, että ovat imusolmukkeet, sen muotoinen kallo vain!?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Luultavasti se on korvientakaissyöpä ja kuolet kuukauden sisällä.
Ajattelin juuri tuota samaa,huonolta nyt näyttää vähän kyllä.
Mulla oli noin ikävuosina 10-20 keskisormen pään kokoinen melko kova pahkura juuri noilla main, ja siis vain toisella puolella. Aikani räpläsin sitä ja kun se ei miksikään muuttunut, oikeastaan unohdin koko asian. Kun sitten vähän yli parikymppisenä taas muistin sen ja kokeilin, se olikin hävinnyt! Eikä ole tullut takaisin, nyt ikää jo 30+ :)
Mulla on itse kallossa pienet nystyt korvien korkeudella takana. Mutta irtonaisen tuntuiset patit korvien takana ovat luultavasti imusolmukkeet. Korvasylkirauhasen kasvainkin sopisi tuohon paikkaan, mutta se ei tunnu irtonaiselta, vaan on tukevasti kiinni rauhaskudoksessa.
Kallossa oleva processus joka on myös päännyökkääjälihaksen insertio. Googlaa vaikka musculus sternocleidomastoideus niin näät kuvista.
Mulla on vaan toisella puolella :o
Turvonneita imusolmukkeita. Yhdellä muksuista on niitä jatkuvasti. Korvien takana etenkin, mutta myös kaulalla ja leukaperissä, niskassa.
Ollaan käyty muksun kanssa tutkimuksissa, kun niitä oli yhdessä vaiheessa todella paljon. Herneen kokoisia, kovia patteja. Saattaa toisinaan olla myös pirun kipeitä kosketellessa. Pahoja asioita ei löytynyt. Seurataan tietty jatkuvasti.
Kaverin lapsella turpos flunssaisen oireilun jälkeen viiriäisen munan kokoiseksi muutamia imusolmuketta. Oli lymfooma. Rankkoja aikoja oli silloin, mutta nyt on reipas nuorimies. Aloittelee abivuottaan.
Jos vaivaa, niin käy lääkärissä mielenrauhan takia.
Minulla oli joskus aikoinaan. Vainoharhaisena tyyppinä ajattelin että nyt on vähintään aivokasvain tai jotain mutta ajan kanssa lähtivät. Eikä ole sen jälkeen tuntunut. Tai itse asiassa nyt vasta tuli taas kokeiltua mutta mitään ei tunnu.
Ei tunnu ainakaan mulla mitään? Ihan sileää kalloa vaan tuntuu.
🇺🇦🇮🇱