Mitä lahjaksi viisikymppiselle naiselle
Kommentit (49)
Joku pieni retrojuttu vuodelta 1966 tai nuoruusajoilta
Jos on piha tai puutarha, niin esim. joku taimi, puu tai perenna. Siltikin nuo lahjakortit. Patiolle korituoli, puutarhaan metallituoli. Vaihtolippu teatteriin tai elokuviin.
Lahjakortti kultasepän liikkeeseen. Vink vink :D
Vierailija kirjoitti:
Joku pieni retrojuttu vuodelta 1966 tai nuoruusajoilta
Tehtiin kaverimiehelle 50v lahjaksi "kortti" syntymävuoden Aku Ankasta. Valitettavasti ei saatu ihan oikeaa kuukautta. Laitettiin koko lehti kehyksiin ja taakse teksti ja nimmarit kaikilta. On hänellä työpöydällä edelleen.
Naiselle voisi tehdä vaikka jostain syntymävuoden naistenlehdestä.
No mä täytän vuoden päästä 50. En oikein tiedä mitä haluaisin, mutta ei ainakaan mitään tavaraa tai jos on pakko, niin sitten jotain sellaista mikä kuluu ja mille on käyttöä kaikilla tyyliin ruokaa, viiniä, lakanoita,..
Unelma olisi jotain kivaa tekemistä, mielellään vielä niiden ystävien kanssa jotka lahjan antavat. Joku yhteinen reissu kentien? Tai pienimuotoisemmin vaikka jonnekin kiipeilyseinälle, värikuulasotaan tai ratsastusretkelle. Ihan patikointi ja nokipannukahvitkin ok. Pointtina yhteinen tekeminen lahjan antajien kanssa ja mielellään jotain ainakin vähän fyysistä liikuntaa.
Jos nyt sitten et halua tehdä mitään kanssani, niin kai se hieronta/kauneishoito tms. lahjakortilla on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Kävelykeppi.
Itse juoksen maratoneja ja vedän 40 leukaa ( nainen olen) aika surullista, jos 50v. tarvitsee vanhuuttaan kävelykepin. Huonot geenit?
Vierailija kirjoitti:
Tykkää kissoista
Ap
No sitten robotti-imuri ihan ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa. Sitä ei ole koskaan liikaa.
Rahastosijoitus parempi kuin pelkkä raha. Tuottaa tulevinakin vuosina ja siihen voi jatkaa sijoittamista. Häneltä voi tietysti kysyä jos hänellä jo on sijoitus, silloin ihan rahakin käy ja hän voi itse sijoittaa siihen. Eläkepäivät kuitenkin häämöttää 15-20 vuoden päässä joten tulotkin tippuvat silloin jos ei ole mitään sijoitusta kasvamassa.
Mulle voisi tpsiaan ostaa lahjakortin Tampereen kissakahvilaan, jos vielä löydät porukan, että yhden hotelliyön saisi mukaan, tai lounasristely sisävesilaivalla, mutta en tiedä tykkääkö kaikki ja onko se liian kallias. En halua rahaa. Teatterilahjakortti olisi myös kiva. Viinipullo ja pari lasia olisi myös ihan kiva ele ja pienempäänkin budjettiin sopiva. Tai ihan vaikka vaan suklaarasia kelpaa, jos jotain haluaa tuoda. Opiskeleva poikani ostaa aina minulle ja isälleen lahjaksi arvat, mutta se on vähän eri asia. Mutta vaikka joku arpapaketti, jos ei muuta keksi. Ei ainakaan jää nurkkiin pyörimään. Mieluiten ei tavaraa.
T viisikymppinen nainen.
Ei mitään säilytettävää tavaraa! Oli se sitten retroa tai kirjoja tai huonekaluja(!), siivousvälineitä, astioita, koriste-esineitä tai ihan mitä tahansa.
Viisikymppinen on yleensä saanut kerätyksi aivan liian suuren tavaramäärän muutenkin. Lisäksi lasten muuttaessa kotoa tekisi mieli muuttaa pienempään asuntoon ja siksi on tarve vähentää tavaramäärää entisestään. Uusien tavaroiden ostaminen on puhdasta kiesantekoa ihmiselle, joka joutuu sitten miettimään milloin ja minne kehtaa nämäkin tavarat hävittää vai onko ne pakko säästää.
Elämykset, kokemukset ja muistot - ne ovat parhaita lahjoja.
t. kohta viisikymppinen
Tää on kyllä hauskaa lukea, kun kaikki jotka on lahjoneet viisikymppisiä ehdottaa tavaralahjoja ja kaikki viisikymppiset huutaa, että ei tavaraa, vaan tekemistä ja elämyksiä.
Samoilla linjoilla aiempien viisikymppisten kanssa. Ehdottomasti paras lahja olisi yhteistä tekemistä lahjan antajan kanssa. Vie minut tutustumaan omaan harrastukseesi tai keksikää meille isommalla kaveriporukalla jotain yhteistä hauskaa. Tavaraa minulla on tarpeeksi ja arvostan muistoja paljon enemmän kuin roinaa.
Tuo rahan tai sijoitusten lahjoittaminen kuulostaa aika kummalliselta, oletteko tosissanne? Jollekin hyvin pienituloiselle ehkä joku sijoitus ok, toisaalta vaikea kuvitella että sellaisella ihmisillä olisi tuttuja, jotka voisivat jonkun oikeasti merkityksellisen pesämunan säästöille lahjoittaa.
Itselläni on jo sijoituksia ja tuloja sen verran, että tuttavien kympit tai sataset olisivat lähinnä kiusallisia, eikä minulle merkityksellisiin kymppitonnien lahjoihin luonnollisestikaan ole kellään mahdollisuutta tai mitään tarvetta tai järkeä.
Täällä jo aiemmin mainitut elämykset ja tekeminen yhdessä ystävien kanssa on se, mitä rahalla yksin ei saa ja niitä arvostaisin lahjana. Ylipäänsä aikalahjaa arvostan paljon enemmän kuin raha- tai tavaralahjaa. Muistot säilyvät ikuisesti, tavarasta haluaa eroon.
Jos lahjoittaja on pienituloinen, niin joku ilmainen tai halpa patikointi, sieniretki tms. omatekoisten eväiden kanssa on OIKEASTI hyvä lahja. Suurituloisempi voi sitten varata meille liput teatteriin tai konserttiin tai järjestää isommalla porukalla jotain urheilullista tai vaikka viikonloppureissun jonnekin.
mä luulen,että ostan lahjakortin ravintolaan,lounas,brunssi tms, niin,että pääsee miehensä kanssa yhdessä. ei tosiaan harrasta,liiku,käy metsässä,patikoi tai mitään
ap
Vierailija kirjoitti:
mä luulen,että ostan lahjakortin ravintolaan,lounas,brunssi tms, niin,että pääsee miehensä kanssa yhdessä. ei tosiaan harrasta,liiku,käy metsässä,patikoi tai mitään
ap
Miksi et halua itse mennä hänen kanssaan? Varmaan voi käydä miehensä kanssa ihan ilman sinun lahjakorttiasikin...
Kummallista
Lahjakortti kissakahvilaan ja saman kaupungin hotelliin. Lahjakortti kauneushoitoihin. Konserttiin. Keikalle.