Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kaikki lyhennettyä työpäivää tekevät...

02.03.2006 |

...miten selviätte, sehän on plkasta aikamoinen lovi?!

Minä haluaisin sitä tehdä ja lapsen hoidon kannalta ja miehen työajan takia minun olisi ihan pakkokin, mutta käteen jäävä osuus on kyllä muutenkin pienestä liksasta aivan naurettava!

Olin juuri lapsen kanssa kotona kolme vuotta ja palasin työelämään siinä tarkoituksessa, että nyt taloudessamme olisi taas kaksi elättäjää = (

Päivähoitomaksutkaan eivät kuitenkaan laskisi, sillä lapsihan ei olisi kuitenkaan edes puolipäiväinen? Eikö lyhennetty työpäiv tarkoitakin toimistotöissä 6,5 tuntia/per päivä?

En ymmärtänytkään, että työelämä lapsen tultua olisi näin hankalaa...taidan seuraavan tultua maailmaan jäädä koti-äidiksi kokonaan = )

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös 80 prosenttia palkasta. Näinhän se on ja vaikka tietysti veroprosenttikin laskee, niin käteen jäävä summa on silti pienempi kuin täydestä työstä. Hoitotukea saa kelalta 70 euroa/kk jos lapsi on alle 3 vuotta tai koulussa. Siinä välissä ei valitettavasti saa mitään. Me ollaan tehty niin, että mies vie lapset ja minä haen ja näin on saatu hoitopäivä pysymään alle 7 tunnissa, jolloin hoitomaksustakin saa sen 20 prosenttia alennusta.

Mulla on se käsitys että 6-tuntiseen työpäivää ei ole pakko sisällyttää ruokataukoa, eli periaatteessa voisit olla työpaikalla vain tasan sen 6 tuntia. Tämä saattaa riippua alasta ja ainakin se riippuu siitä työstä mitä teet, eli onko käytännössä mahdollista ja järkevää paiskia 6 tuntia tauotta. Minä itse pidän kyllä ruokatunnin, koska näin työpäivät ovat paljon mukavampia ja olen itsekin paremmalla tuulella kuin jos hakisin lapset nälkäisenä ;-)

Mun kohdalla lopputulema on, että rahaa on n. 400 euroa vähemmän kuussa kuin jos tekisin täyttä päivää. Onhan se iso summa, mutta on tämä sen arvoista. Elämä on tosi paljon helpompaa eikä ole joka aamu ja ilta kamala kiire.

Vierailija
2/4 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se neljäsataa minun palkkaluokassani on paljon = ( Ja meidän ei ole mahdollista järkkäillä työvuorojamme yhtään enää. Mies töissä 9-17, eikä voi mistään päästä lyhennellä.

Harmillista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun palkka on n. 3000 euroa bruttona. Jos sulla on pienempi palkka, niin tietysti 20 prosenttia siitä on vähemmän. Mutta totta kyllä, että viidesosa pois palkasta tuntuu väkisinkin taloudessa. Silti se minusta kannattaa, jos siihen suinkin on varaa, niin paljon tuo lyhyempi työpäivä helpottaa elämää.

Vierailija
4/4 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa joo, no kyllähän tuolla palkalla vaikka puolet menisi pärjäisi = ) Mutta kun saa puolet tuosta onkin elämä lähinnä kuin sossun avulla kun jää tekemään lyhynnettyä päivää...olen aika kade jos tuo tulo pitää paikkaansa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme