Millä alalla eniten töitä?
Kertokaas millä alalla riittää tällä hetkellä töitä? Olen 25v., nainen, toukokuussa valmistunut diplomi-insinööri. Siitä asti olen ollut työttömänä. Hakenut töitä ahkerasti ympäri suomea. Olen päässyt 4 haastatteluun, 2 jäin toiseksi. Tänään taas tuli yksi soitto, että minua ei valittu. masentaa ihan älyttömästi tämä työttömyys. En taida ikinä löytää tältä alalta töitä. Kaikki kesät jne olen kuitenkin tehnyt oman alan töitä ja diplomityön myös firmalle.
Kaipa se on pakko hakea opiskelemaan jotain toista alaa. Millä alalla on teidän kokemuksemme mukaan töitä? Olen miettinyt sairaanhoitajaksi jne ryhtymistä.
Kommentit (15)
Vielä ehdit hakeutua naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen. Sen jälkeen jää sopimussotilaaksi. Käy rauhanturvatehtävissä, jne. Tekemistä varmasti riittää.
Uskokaa nyt kaikki että ei ole enää tästä maailmasta se, että kouluttaudutte multimaistereiksi ja elättelette toivoa paremmasta. Ei mitään järkeä. Otan osaa tilanteesi johdosta mutta näillä mennään. Ei se huominen ole yhtään parempi.
Aina te korkeasti koulutetut itkette täällä, kun ei löydy töitä. Kannattaisiko mennä vaikka amikseen ja hankkia joku kunnon perinteinen ammatti? Siivoja, lähihoitaja, kokki... Kyllä niitä töitä on, kun viitsii hankkia oikean koulutuksen ja ahkerasti lähtee vaikka vuokrafirmojen kautta tekemään keikkaa että saa kokemusta. Jossain pitää joustaa ja tosiasia on, että tosi hyväpalkkaisia ja mieluisia töitä harvalle riittää. Pitää ottaa vastaan se, mitä tarjotaan ja elää pienien tulojen mukaan.
Terveydenhoitoalalla riittää töitä niin paljon kun jaksaa painaa. Suosittelen.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut ulkomaille töihin lähtemistä, vaikka vain muutamaksi vuodeksi? Esim. Saksassa kai aika hyvät markkinat suomalaisille joidenkin alojen insinööreille?
Hoitoalalla kai vähän riippuu alueesta, ei välttämättä ole töitä niin hyvin tarjolla?
Onhan hoitajille töitä, lähes jokapaikassa parinkuukauden sijaisuuksia pilvin pimein. Mutta sittenhän voi mennä Norjaan töihin, siellä on vakipaikkojakin.
Lähihoitajille tuntuu olevan töitä vapaana mutta sen ymmärtää hyvin miksi koska ne on matalasti palkattuja paskatöitä, itsekin olen siis lähäri :)
Ala lukea lääkiksen pääsykokeisiin tai lähde ulkomaille DI:n hommiin.
Siis olet ollut, mitä, alle 4kk työttömänä ja nyt jo mietit uudelleenkouluttautumista? Olet vielä nuori kaiken lisäksi. Kyllä sä vielä töitä saat.
Kiitos kaikille kommenteista! Tällä hetkellä on vaan niin paska fiilis että uudelleen kouluttautuminen mietityttää. Mutta toki jatkan hakemista ja alan hakea myös ulkomaille. Mutta pitää miettiä, jos jollekin hoitoalalle hakisi syksyn haussa. Mielummin alkaisin opiskella kuin notkua työttömänä.
Menisin myös mielläni vaikka kauppaan töihin, mutta ei sinne huolita näin ylikoulututtautuneita, koska ajatellaan että lähdetään heti kun saa oman alan töitä (mikä onkin totta).
AP
Joskus kans mietin, että pitäiskö jättää koulutus mainitsematta, kun hain mm. Ärrälle töihin ja siellä ihmettelivät, miksi hain heille koulutuksellani... Enkä tullut valituksi, yllätys. Ehkä olisi paremmat mahkut, kun hakisi vain opintojen ohessa tehdyn duunin perusteella...
Turvallisuusala kasvaa aina laman aikana.
Kyllä töitä löytyy alalta kuin alalta, mutta palkkaa ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töitä löytyy alalta kuin alalta, mutta palkkaa ei makseta.
Älä nyt, just joku vegaanigrilli haki jotain markkinoijaa tms ja lupasi palkaksi 500€:n edestä ruokaa 😂😂😂😂
Hoitoalan koulutukseen päästääkseen tarvitsee olla aitoa motivaatiota työhön, ja pelkkä työttömyys ei sitä ole. Miksi ihmeessä et hakeudu ulkomaille oman alasi töihin? Takaisin aina pääsee.
Oletko ajatellut ulkomaille töihin lähtemistä, vaikka vain muutamaksi vuodeksi? Esim. Saksassa kai aika hyvät markkinat suomalaisille joidenkin alojen insinööreille?
Hoitoalalla kai vähän riippuu alueesta, ei välttämättä ole töitä niin hyvin tarjolla?