Minkä kuukauden poistaisit kalenterista?
Kommentit (58)
Marraskuun. Ihan kamalat säät, ulkona pimeää ja mitäpä siellä voisi tehdäkään. Joulukuusta vain pyhät tekee siedettävän, eipä sitäkään kuukautta tulisi silti kovin ikävä.
Parasta aikaa on maalis-toukokuu, rakastan kevättä ja sen odotusta!
Tammikuun. Syksystä selviää sillä asenteella että kohta se kääntyy taas valoisampaan, päivä pitenee jne. Mutta tammikuussa iskee aina armoton ahdistus, että no eihän se päivän piteneminen näy oikeestaan mitenkään ku vasta helmikuussa.
Olen tällainen syksyn ja talven ihminen joten toukokuun. Kesä on ihan ok, mutta en sitä mitenkään odota. Toukokuu taas on nimenomaan kesän odotusta ja en vain tykkää. Olen lisäksi pahasti koivulle allerginen ja usein toukokuu on pahinta aikaa.
Tammikuu on kamala. Joulut ja uudet vuodet ohi, pitäisi aloittaa "uusi elämä", mutta ankeaa on :D Pimeää, kylmää ja yleensä kovat pakkaset.
Syyskuu. Siis voiko mitään turhenpaa olla. Täysi syksy päällä, yääääk! Kylmä, ei mitään lomia tiedossa aikoihin. Pimeä ja tieto siitä, että kesään on vielä aivan liian pitkä aika. Yhyy, kohta tämä kuukausi on täällä D,:
Maalis-Huhtikuun, en ole kevät ihmisiä ja pitkät Pääsiäispyhät ajoittuvat noihin kuuukausiiin, kun en myöskään välitä pyhäpäivistä.
Helmikuussa talvea on jatkunut jo liian pitkään, lisäksi liikaa valoa, silti kylmää ja ikävää. Keväästä en myöskään pidä, joten huhti- tai toukokuun poistaminen ei haittaisi. Kesä ja loma alkaisivat aiemmin. Maaliskuu on kiva, kun silloin minulla on synttärit, muutenkin maaliskuu on kivoimmalla tavalla keväinen alkuvuoden kuista :)
Huhtikuu! Pohjoisessa on sentään maaliskuussa vielä lunta, mutta aurinko paistaa. Huhtikuuta kuvittelee mielessään jo kevääksi, mutta oikeasti sitten tulee räntää, on pakkasta, harmaata, kylmää, märkää. Maaliskuun kevättalvesta suoraan keväiseen toukokuuhun!
En poistaisi periaatteessa mitään,koska rikkautemme ovat vuodenajat,ja minä olen puolestani juhlapyhäihminen,sellainen traditionaalinen.
Mutta marraskuu on se kurja,musta kuukausi,se tai lokakuu,mikä ei ole paljoa parempi.Sanotaan marraskuu.Vuoden alettua en luopuisi mistään kuukausista.
Marraskuu, ehdottomasti. Joulukuun pelastaa joulu. Tammikuukaan ei kaksinen ole mutta silloin auttaa se, että mennään kuitenkin jo valoa kohti vaikka se ei vielä näkyisikään. Marraskuussa tietää, että päivä päivältä pimenee. Aivan kamala kuukausi varsinkin täällä etelä-Suomessa. Olen asunut pohjoisessakin ja marraskuussa on silloin siellä yleensä lunta. Lumi kyllä vähän pelastaa siltä kaiken nielevältä pimeydeltä. Muutenkin olen sitä mieltä, että talvella pitää olla lunta. Nämä etelä-Suomen talvet ovat perseestä kun ovat niin vähälumisia.
Heinäkuun! En jäisi kaipaamaan inhottavia helteitä, ukkosia, hyttysiä, kärpäsiä, paarmoja, ampiaisia, käärmeitä...
ELOKUU!!! Vihaan tätä kuolevaa kesää ja auringon paistokulmaa iltaisin. Varsinkin kun välillä aurinko porottaa ja iskee kamala tuskanhiki kun aamulla on usein niin kylmä että täytyy lähteä kunnon syysvaatteissa liikkeelle. Ei ole enää kesä, mutta ei syksykään. Hyi.
Mun puolesta skippaisin loka-, marras-, joulu-, tammi-, helmikuun ja mahd osan maaliskuuta.
Vihaan kylmää, loskaa, lunta, vettä ja pimeyttä.