G:Itsetehdyt liha, kala, broilersoseet
Mitä olette laittaneet (siis kasviksia, yrttejä yms. lihojen sekaan) soseisiin, joita olette tehneet isomman satsin aina kerralla pakkaseen? Ohjeita kaipailen...
Kommentit (3)
Mutta muistathan, että noista ruoka-aineista lanttua ei vielä vauvalle (alle 1-v) saisi tarjota sen sisältämän nitraatin vuoksi. Kuten ei juureksista naurista ja punajuurtakaan.
Mulla on tuolla just tulossa sosetta pakkaseen broilerista, riisistä, parsakaalista, porkkanasta, kesäkurpitsasta ja tomaatista. Saapa nähdä mikä sitten on menekki...tyttö ei vielä ihan hurjasti syö eikä varsinkaan karkeampi mene ollenkaan, oksu tulee jos on kovin palasia:-(
Minä laitan tällaista keittoa: vähän vettä, vähän pakastettua rintamaitoa, vähän perunoita, porkkanoita, kaalia + jotain lisää kasviksia. Keitän jonkin aikaa ja lisään sitten mannasuurimoita. Lopuksi lisään keitettyä lihaa tai kalaa (jota laitamme itsellemme, leikkaan vain siitä pikkupalasen), sekoitan kaiken sauvasekoittimella. Tästä tulee aika maukasta ruokaa... Itsekin tykkään.
Mä olen laittanu vähän sitä sun tätä noihin soseisiin. Lanttua, parsaa, kukkakaalia, herneitä, papuja, kesäkurpitsaa, maissia, sipuli, purjoa... Tomaatin ja porkkanan oon joutunut hyllyttämään, kun poika saa niistä ihottumaa!! Sitten välillä laitan sekaan myös makaroonia tai riisiä ettei aina ois pelkästään perunapohjainen sose!!! Yrtteinä oon käyttäny basilikaa, oreganoa ja rakuunaa!!
Kyllä noita vaihtoehtoja soseisiin löytyy vaikka ja kuinka.... =)