Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpari pk:ssa kutsuu itseään hoitolapsen äidiksi

Vierailija
11.08.2016 |

Työparini on 3-kymppinen lapseton nainen. Olen todella monissa tilanteissa kuullut kun työparini on sanonut itseään erään hoitolapsen, sanotaan nyt vaikka Hillan äidiksi.
Esim. tänään puettiin lapsia ulos. Työparini auttoi tapansa mukaan Hillaa (ei juuri ole innostunut muiden lasten hoidosta, tekee sen ns. vasemmalla kädellä). Hilla ei saanut housuja jalkaan ja vähän kiukustui. Työpari sanoi, että ei hätää, äiti auttaa.
Suosii tätä Hillaa kokoajan ja monesti katoaa johonkin pikkuhuoneseen lukemaan tai leikkimään Hillan kanssa kaksin.
Tuo on jo pelottavaa ja olen huolissani. Valmistuin keväällä ja tämä on ensimmäinen työpaikkani tällä alalla, joten en oikein tiedä miten pitäisi toimia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen "Hilla" on? Mietin vain tajuaako tuon äidikseen kutsumisen.

Vierailija
2/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen "Hilla" on? Mietin vain tajuaako tuon äidikseen kutsumisen.

2-vuotias, mutta ei kai se ole oleellista. Outoa tuo on, oli lapsi minkä ikänen tahansa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt työkaverilta miksi sanoo itseään tytön äidiksi?

Vierailija
4/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika outoa. Josko vähän kyselisit asiasta sun työpariltasi, että miksi sanoo itseään jonkun toisen lapsen äidiksi. Esimiehellekin saattaisi olla paikallaan sanoa asiasta. Asiallista tuo nyt ei ainakaan ole.

Vierailija
5/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon pitäisi puuttua. Miksei kutsu itseään omalla nimellään, persoonapronominilla minä tai korkeintaan tädiksi?

Vierailija
6/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt työkaverilta miksi sanoo itseään tytön äidiksi?

Olen. Ensimmäisen kerran kun kuulin hänen sanovan itseään Hillan äidiksi, kysyin että äiti??? Johon työkaveri totesi tyyliin "Joo, Hilla on mun pikkuinen". Juttu jäi kesken kun puhelin soi ja piti selvittää eräs asia. ap

Vierailija
7/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, tuntuisi kamalalta jos lapsen hoitajat kutsuisi itseään tämän äidiksi. Sano työkaverille että lopettaa, jos ei auta niin pomon juttusille.

Vierailija
8/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDD Porvoossa taitaa sijaita tämä päiväkoti...

Vierailija
9/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan asia puheeksi johtajanne kanssa. EI ole yhtään normaalia.

Vierailija
10/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutu tuohon heti! Minulla oli vuosia sitten samanlainen työpari. Tilanne kärjistyi siihen, että hän kaappasi lapsen jonka äidiksi itseään kutsui. Tarina päättyi onneksi onnellisesti. Työkaveri erotettiin ja lapsi selvisi säikähdyksellä.

Vierailija
11/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lapsen äidille.

Jos minun lapseani joku muu äidittelisi niin nostaisin sellaisen metakan!

Vierailija
12/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutu tuohon heti! Minulla oli vuosia sitten samanlainen työpari. Tilanne kärjistyi siihen, että hän kaappasi lapsen jonka äidiksi itseään kutsui. Tarina päättyi onneksi onnellisesti. Työkaveri erotettiin ja lapsi selvisi säikähdyksellä.

wait what?

Vierailija
13/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin työpaikalla oli tuollainen. Loppui kun lapsen äiti kuuli ja ko. henkilö siirrettiin muualle.

Vierailija
14/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se on sen äiti oikeasti? Ei kai yleensä voi samassa pk:ssa olla omat lapset, mutta jos nyt on joku poikkeusjuttu?

Vierailija
15/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos se on sen äiti oikeasti? Ei kai yleensä voi samassa pk:ssa olla omat lapset, mutta jos nyt on joku poikkeusjuttu?

Lapseton jolla on lapsi?

Vierailija
16/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4-vuotias tyttö. Kysyi multa yhteen aikaan moneen otteeseen miksi "Lotta" aina sanoo että se on mun äiti. Lotta oli siis silloinen tytön ryhmässä työskentelevä lastenhoitaja. Ajattelin, että tyttö taas keksii omiaan, kun omaa melko vilkkaan mielikuvituksen ja siihen aikaan sepitteli vähän väliä mitä sattuu. Yhtenä päivänä sitten vein tytön päiväkotiin tosi aikaisin aamulla. Paikalla ei ollut vielä muita kuin Lotta. Tyttö oli ensimmäinen paikalla oleva lapsi. Ehdin jo kertaalleen lähteä, mutta huomasin puhelimen jääneen tytön naulakolle. Kuulin eteisessä kun Lotta sanoi tytölleni että "Äidillä ehti tulla jo ikävä, vaikka vasta eilen nähtiin. Tuleppas halaamaan äitiä." Se oli ihan kamala hetki. Selkäpiitä karmi. Pyysin voisiko Lotta tulla hetkeksi juttelemaan. Kysyin asiasta. Sanoi olevansa pahoillaan, mutta tyttöni oli kuulemma hänelle kuin oma lapsi jota hän ei ollut koskaan saanut, siksi kutsui itseään tämän äidiksi. Otin tapahtuneen jälkeen yhteyttä päiväkodin esimieheen, joka lupasi hoitaa asian. Heti seuraavana päivänä Lotta siirrettiin muualle.

Vierailija
17/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerropa asiasta heti huomenissa pomollesi.

Vierailija
18/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 4-vuotias tyttö. Kysyi multa yhteen aikaan moneen otteeseen miksi "Lotta" aina sanoo että se on mun äiti. Lotta oli siis silloinen tytön ryhmässä työskentelevä lastenhoitaja. Ajattelin, että tyttö taas keksii omiaan, kun omaa melko vilkkaan mielikuvituksen ja siihen aikaan sepitteli vähän väliä mitä sattuu. Yhtenä päivänä sitten vein tytön päiväkotiin tosi aikaisin aamulla. Paikalla ei ollut vielä muita kuin Lotta. Tyttö oli ensimmäinen paikalla oleva lapsi. Ehdin jo kertaalleen lähteä, mutta huomasin puhelimen jääneen tytön naulakolle. Kuulin eteisessä kun Lotta sanoi tytölleni että "Äidillä ehti tulla jo ikävä, vaikka vasta eilen nähtiin. Tuleppas halaamaan äitiä." Se oli ihan kamala hetki. Selkäpiitä karmi. Pyysin voisiko Lotta tulla hetkeksi juttelemaan. Kysyin asiasta. Sanoi olevansa pahoillaan, mutta tyttöni oli kuulemma hänelle kuin oma lapsi jota hän ei ollut koskaan saanut, siksi kutsui itseään tämän äidiksi. Otin tapahtuneen jälkeen yhteyttä päiväkodin esimieheen, joka lupasi hoitaa asian. Heti seuraavana päivänä Lotta siirrettiin muualle.

Hyi kauhistus. Onneksi sait selville.

Vierailija
19/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli niin paha mieli tästä ja yhdestä edeltävästä kommentista. Kauheaa jos ei lasta ole saanut yrityksilläänkään ja saavat potkut töistä kun rakastavat hoidettavia lapsia kuin omiaan.

Olisin onnessani jos joku välittäisi päiväkodissa niin paljon lapsestani että tuntisivat olevan äiti. En ymmärrä miten siitä että toinen rakastaa lastasi voit hommata tälle ihmiselle potkut?

Vierailija
20/24 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli niin paha mieli tästä ja yhdestä edeltävästä kommentista. Kauheaa jos ei lasta ole saanut yrityksilläänkään ja saavat potkut töistä kun rakastavat hoidettavia lapsia kuin omiaan.

Olisin onnessani jos joku välittäisi päiväkodissa niin paljon lapsestani että tuntisivat olevan äiti. En ymmärrä miten siitä että toinen rakastaa lastasi voit hommata tälle ihmiselle potkut?

Totta kai hoitolapsista saa välittää ja heille saa tietyissä rajoissa kiintymystään osoittaa, mutta ei itseään saa sanoa toisen lapsen äidiksi.