Mitä tarkoittaa tänään täällä rahasummissa vilahdellut kE?
esim. 30kE tai 40k€ en ole ennen törmännyt kyseiseen merkintä tapaan missään.
Kommentit (36)
Lyhenne jota käyttävät vain aivan äärimmäiset nousukkaat puhuessaan siitä 30 kiloeuron huippupalkastaan.
k€ = tuhatta euroa. Esim. 30 k€ = 30000 €.
k = kilo = tuhat. Kuten kilogramma [kg] = 1000 grammaa [g]. Tai kilometri [km] = 1000 metriä [m]. Tai kilowatti [kW] = 1000 wattia [W]. Tai kilokalori [kcal] = 1000 kaloria [cal]
k on kilo eli kerrannaisyksikkö 1000 helpompi kirjoittaa 3 k€ kuin 3*10^3
Vierailija kirjoitti:
Entäs M€?
MEUR = miljoona euroa.
Tällä palstalla ei M€:t vilahtele.
Vierailija kirjoitti:
Lyhenne jota käyttävät vain aivan äärimmäiset nousukkaat puhuessaan siitä 30 kiloeuron huippupalkastaan.
Mäkin oon kai niitä nousukkaita tulojeni perusteella, mutta ihan uutta mulle tuo. Kilo on kilo ja tuhat on tuhat. Edelleenkin.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Kilo eli siis tuhat. Aivan yleinen tapa merkitä painoja, määriä, matkoja jne. Tiedät varmasti mikä on kilometri, eli siis km. Aivan niin se on tuhat metriä, aivan kuten 10k€ on 10 000 euroa
Paskat mikään yleinen tapa ole. Esitä yksikin virallinen julkaisu tms. jossa kyseistä tapaa käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin oon kai niitä nousukkaita tulojeni perusteella, mutta ihan uutta mulle tuo. Kilo on kilo ja tuhat on tuhat. Edelleenkin.
t.ap
Vaikka huono rölli onkin, joka on lukenut feissarimokia niin syötetään silti. No mitä sinulle sitten sana "kilo" tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.ap
Eli mites ap kirjoittaa / sanoo esim kcal ? Koska jos kerran "kilo on kilo ja tuhat on tuhat" niin, et varmasti voi myös käyttää kilokaloriakaan, joten puhutko tuhansista kaloreista ? Tai kun joku kysyy kuinka pitkä matka mökillesi on, niin vastaat esim, että no sinnehän on noin 340 tuhatta metriä, koska et voi käyttää kiloa siinäkään edessä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs on DP?
Kuin BJ, muttei sinne päinkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.ap
Et ole sitten ollut hereillä ala-asteen matikantunneilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilo eli siis tuhat. Aivan yleinen tapa merkitä painoja, määriä, matkoja jne. Tiedät varmasti mikä on kilometri, eli siis km. Aivan niin se on tuhat metriä, aivan kuten 10k€ on 10 000 euroa
Paskat mikään yleinen tapa ole. Esitä yksikin virallinen julkaisu tms. jossa kyseistä tapaa käytetään.
http://espoo04.hosting.documenta.fi/kokous/2015348408-4-1.PDF
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.ap
30 kiloeuroa kuukaudessa, ei vuodessa, kuten sinulla.
kg, kWh ja km on myös varsin yleisiä mutta tuskin DP on niistäkään kuullut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://espoo04.hosting.documenta.fi/kokous/2015348408-4-1.PDF
Villi veikkaus, että nyt käynnistyy maalitolppien siirtely :D