Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkailen mutta en kerro siitä Facebookissa

Vierailija
11.08.2016 |

Tutut varmasti luulevat, että vietän aika tylsää elämää, vaikka oikeasti matkustelen aika paljon ja käyn aika mielenkiintoisissa paikoissa. Kotiuduin juuri reissulta, jossa oli aika upeat maisemat mutta en jakanut yhtäkään kuvaa FB:iin, enkä yleensäkään jaa julkisesti yhtäkään kuvaa. Havahduin jotenkin siihen, kun eräs tuttuni tiesi minun olleen matkalla ja ihmetteli miksi en ole laittanut FB:iin yhtäkään kuvaa.

Olisi välillä ihan kiva jakaa reissukuulumisia ja matkakuvia Facebokiissakin mutta syy miksi en ikinä jaa mitään on se , että fb-kavereita on "normaali" määrä mutta sellaisia, jotka tietäisin ehkä tykkäävän kuvistani ei ole kuin muutama hassu. Niin pikkumaiselta kuin se kuulostaakin niin tuntuisi nololta ladata reissukuvia ja sitten niissä olisi ehkä se 1 tykkäys.

Mietin vain, että onko tällaisia ihmisiä olemassa, jotka reissavat ilman, että kertovat siitä facebookissa? Vai olenko jotenki ainoa laatuani? hah.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Mulla on fb:n mukaan tosi tylsä ja köyhä elämä, todellisuus on ihan muuta. Ei ole tarvetta hehkuttaa ja aiheuttaa kateutta.

Vierailija
2/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu, kyllä sitä on kaikenlaista pohdiskeltavaa ihmisillä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin.

Vierailija
4/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Mulla on fb:n mukaan tosi tylsä ja köyhä elämä, todellisuus on ihan muuta. Ei ole tarvetta hehkuttaa ja aiheuttaa kateutta.

Ei ole tullut mieleenkään, että sillä jotain kateutta aiheutettaisi, jos laittaa kuvan reissusta.

Vierailija
5/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vittu, kyllä sitä on kaikenlaista pohdiskeltavaa ihmisillä :D

Pystytkö kirjoittamaan mitään käyttämättä v-alkuista ja kotitaustastasi kertovaa suosikkisanaasi?

Ohis

Vierailija
6/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä jaa siellä juuri mitään. Olet fiksu, ap.

Vierailija
7/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä kannattaisikaan Facebookiin laittaa jos matkalle lähtee, on meinaan avoin kutsu varkaille tulla sun luo kylään ;) 

Vierailija
8/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ankea asenne tuollainenkin, ettei saa edes hyvistä ja kivoista asioista puhua, ettei joku vaan tule kateelliseksi. 

Vierailija
9/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko mitalin?

Vierailija
10/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan reissuiltani yleensä yhden kuvan. Joko se kn joku kiva yhteiskuva ihmisistä tai maisema, vaikka taustakuvaksi. Matkojen aikana en kerro kitimbe olevan tyhjä.

Vierailija
11/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä jaa siellä juuri mitään. Olet fiksu, ap.

Niin, sitä vartenhan sitä sosiaalista mediaa käytetäänkin, ettei ainakaan jaeta siellä mitään.

Vierailija
12/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en koskaan reissaa, mutta en kerro tästä kellekään. Kun olen kertonut, olen saanut siitäkin ihme syytöksiä, kuvittelen olevani muita parempi ja erikoisempi jne. Koskaan ei ole hyvä.

Vierailija
13/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan reissuiltani yleensä yhden kuvan. Joko se kn joku kiva yhteiskuva ihmisistä tai maisema, vaikka taustakuvaksi. Matkojen aikana en kerro kitimbe olevan tyhjä.

Kotimme = kitimbe :D

Vierailija
14/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehkä itse koe sitä hehkuttamisena, jos nyt muutaman kuvan reissusta laittaisin. Ehkä sitten erikseen ne henkilöt, joiden pitää viikon reissusta postata joka päivä useampaan kertaan kuulumisia eri turistikohteista. Silloin tulee ehkä olo, että matkaillaan vaan tykkäyksien toivossa. Lähinnä ehkä ajattelen, että onko muutkin samantyyppisiä etteivät postaa kuvia, koska pelkäävät 'ettei ketään kiinnosta.' Vai onko jollakin periaate ettei vaan halua kertoa julkisesti matkoistaan?

Vierailija
15/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama kuin sinulla, ap. Matkustelen paljon ulkomailla, enkä jaa reissukuvia facessa. Muutenkin "kerron" itsestäni todella vähän. Ihmettelen, miten jotkut jakavat kaiken siellä. Eikä tarvitse tästä vetää hernettä nenään, ihmiset saa olla erilaisia.

Vierailija
16/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään jaa joka reissulta kuvia. Mutta joiltain kylläkin.

Itse tykkään tosi paljon katsella muiden matkakuvia, ihan puolituttujenkin, ja mahdollisesti sitä kautta saada inspiraatiota kivoista matkakohteista. Juuri tykkäsin Facessa erään hyvin etäisen kaverini poukaystävän matkakuvista.

En myöskään kuvittele että jollain olisi tylsä elämä vain siksi ettei kerro siitä facessa. Ennemminkin aliituisia hehkutusviestejä ja pusukuvia julkaisevat epäilyttävät enemmän.

Vierailija
17/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama kuin sinulla, ap. Matkustelen paljon ulkomailla, enkä jaa reissukuvia facessa. Muutenkin "kerron" itsestäni todella vähän. Ihmettelen, miten jotkut jakavat kaiken siellä. Eikä tarvitse tästä vetää hernettä nenään, ihmiset saa olla erilaisia.

Itsellä on jotenkin sama. En ole ikinä (edes) laittanut työpaikkaani Faceen, kun taas monilla se tuntuu olevan. Jotnekin tuntuisi liian yksityiseltä tiedolta jakaa henkilöille, joiden kanssa en ole vuosiin muutenkaan ollut tekemisissä.  Ehkä mulla on ylikorostunut yksityisyyden tunne  XD

Vierailija
18/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukku tuli ap:lle, koska luulee olevansa jotenkin parempi ihminen, kun ei pröystäile yhdellä elämän osa-alueella. Minä eikä moni muukaan ystäväni julkaise yhtään mitään facebookissa. En edes jaa mitään, kommentoin ja tykkäilen hyvin minimaalisti. Kyllä minä ja moni muu ystäväni eletään silti hyvin monipuolista ja tapahtuma-/reissurikasta elämää. En jätä asioitani julkaisematta siksi, koska pelkäisin aiheuttavani kateutta fb-seuraajissani; jätän asiani julkaisematta, koska en halua jakaa yksityiselämääni tai henkilökohtaisia juttujani puolituttujen/tuntemattomien kanssa. Ja ne lähimmät ihmiset tietävät tärkeistä asioistani joka tapauksessa, ilman facebookiakin. Ap ei ole siis yhtään sen parempi, nöyrempi tai vaatimattomampi ihminen, kun jättää reissupäivitykset tekemättä.

Vierailija
19/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko mitalin?

Miksi? 

Vierailija
20/52 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäysten takiako sä mitään Facebookiin päivität? Siis oikeesti?