Ihmetyttää lapset, jotka ovat heti ekana koulupäivänä kipeitä!
Olen siis luokan opettaja ala-asteella ja tänään oppilaani aloitti kolmannen luokan. Yhden vanhemmalta tuli jo viesti, että "Pekka" on sairaana, ei pääse osallistumaan ensimmäiseen koulupäivään.
Huomenna annan jo varmasti ekat kotiläksyt. Millaiset vanhemmat antaa jäädä heti lukuvuoden alussa jälkeen? No onneksi luokalta joku lähellä asuva kaveri vie ekat uudet kirjat ja läksyt sairastavalle.
Vähän voisi vanhemmat kuitenkin katsoa, ettei olla esim. liian vähissä vaatteissa yömyöhään ulkona, jos koulu alkaa päivän tai parin päästä.
Kommentit (38)
Varmaan....
En nyt ota kantaa provoin, mutta kuitenkin: ei se sairaus kalenteria katso.
Huono provo.
Mutta sen sijaan vanhemmat voisivat oikeasti syöttää lapsillensa suosituksia enemmän D-vitamiinia, jotta vastustuskyky olisi vähän parempi. Ei se kuitenkaan sitä takaa, etteikö voisi sairastua juuri huonoihin aikoihin.
Tänä kesänä on poikkeuksellisen paljon tauteja liikkeellä, influenssaa ja keuhkokuumetta perusflunssasta puhumattakaan.
Et voi olla opettaja!!! Tai sitten olet vitun tyhmä.
Ei katso aikaa milloin sairastuu.
Ei kyllä jää jälkeen ensimmäisinä päivinä eikä kyllä muinakaan päivinä.
Kaksi lapsi meillä, toinen kutosella ja toinen kasilla.
Lomamatkaa en ymmärrä, mutta on minunkin lapseni ollut kerran 39 asteen kuumeessa koulun alkupäivänä. Amteeksi nyt kamalasti lun en laittanut kouluun.
Provohan tämä toivottavasti oli, mutta mua ihmetyttää niiden oppilaiden vanhemmat, jotka antavat jäädä ekoilta koulupäiviltä pois LOMAMATKAN takia.
Kaikilla se loma ei tietenkään satu koulun lomien mukaisesti, mutta silti. Vaikka pari ensimmäistä syksyn lukukauden päivää ovatkin vähän "höntsäilyä", jää viikon jälkeen jo aika paljon jälkeen.
T: ala-asteen luokanope
Me lomailemme vielä ja aloitamme koulun vasta syyskuussa, kuten viimeiset viisivuotta olemme tehneet.
Ja mistä lapsemme jää jälkeen? Mitä lisäarvoa on esim. sinun opetuksella, jota ei oppikirjasta tai muista viite lähteistä löydy?
Ei ihme, että koululaitos on moisessa alennustilassa, jos opettajaksi koulutetaan AP:n kaltaisia idiootteja.
Opettaja ei ole nyt ihan nykytiedon tasolla siinä, miten taudit tuppaa leviämään.
Se että kylmä altiataisi sairastumiselle, on enimmäkseen myytti. Viileinä vuodenaikoina sairastetaan enemmän siksi, että silloin vietetään enemmän aikaa sisällä. Pienessä sisätilassa samat ihmiset koskettelee pintoja, ovenkahvoja jne, ja siten ne pöpöt leviää.
Ekapäivän sairastelijat on varmaan heittäneet jonkun loppuloman kesäreissun. Uima-altaalta tai huvipuistosta niitä pöpöjä on helppo napsia, kun lähmitään samoja pintoja tuhansien ihmisten kanssa.
Aika bullshittiä tuollainen vanhempien syyllistäminen. Lenssut sun muut tuppaa tulemaan, kun ovat tullakseen.
Kyllä Pekka voi olla sairas ihan oikeasti. Itsekin on olen juuri flunssassa, vaikka on elokuu, ajatella! Ja onhan niitä muitakin tauteja.
Vierailija kirjoitti:
Me lomailemme vielä ja aloitamme koulun vasta syyskuussa, kuten viimeiset viisivuotta olemme tehneet.
Ja mistä lapsemme jää jälkeen? Mitä lisäarvoa on esim. sinun opetuksella, jota ei oppikirjasta tai muista viite lähteistä löydy?
Miten voi koulu hyväksyä kuukauden poissaolon loman takia?🤔
Saatteko lomalle ylimääräisiä tehtäviä yms?
Vähän outoa kyllä minusta!
Vierailija kirjoitti:
Olen siis luokan opettaja ala-asteella
Luokanopettaja on yhdyssana. Ala-aste on vanhentunut termi alakoulusta.
ja tänään oppilaani aloitti kolmannen luokan.
Yksi oppilasko sen vaan aloitti, muuten olisit varmasti kirjoittanut kieliopin mukaan "aloittivat"?
Hartaasti kielentuntemuksesi ja yleissivistyksesi perusteella toivon, ettet ole opettaja :D
Mitä mä just luin.