Päivi-mummin nimi mun tyttärelle?
Mulle syntyy tytär ja oon miettinyt mikä nimeksi, niin usein tullu mieleen, että antaisin hänelle nimeksi Päivi mun oman, rakkaan mummin mukaan <3 Ja olishan se kiva kun isomummi ja tyttären tyttären tytär ois kaimoja :)
Kun nämä vanat nimet on tullut muotiin kuten Rauha ja Hilma, niin Päivi ei ole vielä yhtä suosittu. Vaikka siinä on semmonen jännä vanhan ajan tuntu. Niin siitäkin syystä ajattelin sitä nimeä.
Mutta semmonen että haluisin vähän muuttaa sitä nimeä ja ehkä vielä vähän apgreidata sitä!
Miten sitä vois vähän muuttaa, esim Päiwi mut ei just toi. Oisko joku yhdysnimi kiva: Päivi-???? Oikeesti mul ei tuu nyt mitää mielee!!!
Mun kaverin tyttö on Helmiina 1,5v, niin aattelin et joku ton tyyppinen Päivistä olis kiva. Mut en keksi miten? Päiviina lol!!!! Ei mut oikeesti, neuvokaa mua!!
Sit oon miettinyt, et mitä Päivi on enkuksi? Voisin hyvin antaa saman nimen kun mummilla, mut englanniksi.
Sit vielä semmonen, et ei mielellään sellaisia missä on paljon koota. En tykkää kun se kuulostaa niin kovalta. :D :D kiits kaikista ideoista!!!
Kommentit (31)
Päivikki Adele Isabella ois hyvä ;D
Päivi on kaunis nimi. Siitä tulee mieleen kaunis kesäpäivä, metsäpolut, linnunlaulu, metsäpurot.
Päivilotta. Päivi-kirsikka, päivituulia
Vierailija kirjoitti:
No siis Päivi enkuksi on tietty Day. Koska Päivi tulee sanasta päivä. Ongelma ratkaistu, onnea Day-tytöllesi. :D
Päivin vastine enkuksi voisi olla myös Daisy.
Baivi.
On paljon kansainvälisempi. Vrt. Sanna vai Canna. Jälkimmäinen paljon hienompi.
Vierailija
</p>
<p>Kun nämä vanat nimet on tullut muotiin kuten Rauha ja Hilma, niin Päivi ei ole vielä yhtä suosittu. Vaikka siinä on semmonen jännä vanhan ajan tuntu. Niin siitäkin syystä ajattelin sitä nimeä.
</p>
<p>[/quote kirjoitti:Rauha on 1900-luvun alun suosikkinimi, Hilma 20-30-lukujen. Päivi oli suosikkinimi 1960-70 -luvuilla.
Päivi-lotta, Päivi-riina, Päivi-lilja
Vierailija kirjoitti:
Paevi
🤣😂😅😆sunnuntaikaffet kännykälle, onneks on veden ja kahvin kestävä, kiitos siis tylsähkön iltapäivin pelastuksesta!😃
Anna nimeksi Päivi Isabella!!! :DD