Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haukuttiin sitten anorektikoksi

Vierailija
11.08.2016 |

Olen uudessa työssä ja eilen työtoverit supatteli jotain, että olen kamalan laiha ja ihan pahaa tekee katsoa.
Naiset itse eivät ole juuri sieltä hoikemmasta päästä.
Annoin asian olla, mutta toinen tuli päivällä kysymään sairastanko anoreksiaa tai sairastanut, koska olen niin laiha!
Eikö ihmisten julmuudella ole mitään rajaa?
Olen kyllä hoikka 173cm ja 52kg ja syön kuin hullu, mutta ei vaan tartu mikään.
Enkä omasta mielestä näytä miltään sairaan näköiseltä. Siro vartalo kai.

Tuntuu niin pahalta, kun nuorena kärsin tästä paljon. Saatoin laittaa jotkut villahousut farkkujen alle, että jalat ei ole niin laihat.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyyyhky !! Jos lihava ois kirjottanu ap:n tapauksessa, niin ois satanu alapeukkuja ja vitun läski kommentteja. Mutta kun laiha kirjoittaa, kuinka häntä sorsitaan, niin mammat tulee apuun ja voivottelee :DD 

Ei missään nimessä saa sanoa laihaa liian laihaksi tai anorektikoksi. Lihavaa kyllä saa haukkua. 

Vierailija
22/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä säikähtäisin jos vaaka tuollaisen lukeman minulle antaisi. Työkaverisi eivät tahtoneet loukata, he ovat oikeasti huolissaan sinusta. Lihava kyllä tietää olevansa lihava mutta anoreksiasta kärsivät usein itsepäisesti kiistävät totuuden aina siihen asti kun ambulanssi saapuu noutamaan.

Hyvä esimerkki tästä on palstan oma Ssss/Vienna. Ei vaan halua tunnustaa syömishäiriötä, vaikka kaikki merkit ovat esillä.

Enkä nyt usko, että ap on anorektikko. Toiset ovat vaan luonnostaan laihempia ja sekin on ihan ok. En ymmärrä miksi siitä pitää tulla huomauttelemaan, jos ei ihan hurjasta laihuudesta ja syömättömyydestä ole kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastatko mitään lihaskuntoilua? Sun kannattaisi, saisit voimaa ja vähän massaakin ja muotoa lihaksista.

Miksi ap:n pitäisi alkaa muokata vartalostaan lihavemman näköistä vain muiden mielipiteiden takia? Miksi ei voi vaan olla laiha?

Tavallaan olet ihan oikeassa. Hyvästä lihaskunnosta on kuitenkin ihmiselle pelkkää hyötyä - enkä nyt tietenkään tarkoita, että massaa pitäisi hankkia niin paljon, että se näkyy ulospäinkin.

Olen myös itse saanut kuulla paljon soopaa hoikkuuteni vuoksi (mm. neuvolassa, kun odotin poikaani - miestänikin tentattiin syömisistäni, ja raukka sai vakuutella, että syön kuin hevonen), mutta toisaalta olen saanut myös pikkaisen verran mielihyvää, kun olen voinut näpäyttää pahimpia painon kommentoijia kertomalla, paljonko jaksan nostaa rautaa... vaikka tuollaisella kehuskelu periaatteessa moukkamaista onkin - ei kylläkään onneksi yhtä moukkamaista kuin toisen painon kommentointi pyytämättä.

Vierailija
24/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä ollaan. 181/60, syön ja myös kulutan paljon, paino on pysynyt samana aina, pl raskaudet. En millään jaksaisi mitään kommentointia, tai siis vittuilua. Ja jos oikeasti kerron mitä syön ja paljonko, mua ei uskota. Typerää.

Myös lapsiani nuo tyypit sanovat laihoiksi, on se jännä et pitkillä ja hoikilla vanhemmilla on pitkät ja hoikat lapset!

Vierailija
25/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto...Itse en pidä pitkistä naisista ja pitää olla jotain muotoja!

Muotoja on juuri hoikalla. 

On vyötärö ja lantio... lihavallahan juuri ei ole mitään muotoja. 

Ja makuasioita toki nämä. Itse katson mieluummin naisellakin timmiä poikamaisen pitkulaista hoikkaa kroppaa kuin läskien lyllymistä. 

Vierailija
26/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen mitoistasi, niin varmaan ne työkaveritkin. Ole ylpeä itsestäsi ja vartalostasi.

Itse olen kyllä yhtä läheistä ystävääni tentannut myös laihuudesta, mutta syy olikin painon raju muutos, josta koko lähipiiri huolestui.

Vierailija
27/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastatko mitään lihaskuntoilua? Sun kannattaisi, saisit voimaa ja vähän massaakin ja muotoa lihaksista.

Minä olen kanssa luonnostani tosi hoikka ollut aina ja nuo painon, syömisten päivittelyt sekä anoreksiasta syyttelyt/kyselyt olivat varsinkin nuorempana tosi tavallisia. Olen kuitenkin ruumiinrakenteeltani sellainen etten saa lihasmassaakaan. Kestävyyttä ja voimaa kyllä, mutta isompaa minusta ei tule, ei läskillä eikä lihaksilla.

Vierailija
28/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä säikähtäisin jos vaaka tuollaisen lukeman minulle antaisi. Työkaverisi eivät tahtoneet loukata, he ovat oikeasti huolissaan sinusta. Lihava kyllä tietää olevansa lihava mutta anoreksiasta kärsivät usein itsepäisesti kiistävät totuuden aina siihen asti kun ambulanssi saapuu noutamaan.

Hyvä esimerkki tästä on palstan oma Ssss/Vienna. Ei vaan halua tunnustaa syömishäiriötä, vaikka kaikki merkit ovat esillä.

Enkä nyt usko, että ap on anorektikko. Toiset ovat vaan luonnostaan laihempia ja sekin on ihan ok. En ymmärrä miksi siitä pitää tulla huomauttelemaan, jos ei ihan hurjasta laihuudesta ja syömättömyydestä ole kyse.

Ap:n bmi on aivan siinä alipainon rajalla, tuollainen lukema alkaa vaikuttaa jo negatiivisesti ihmisen terveyteen. Jos hänen bmi olisi edes 18 niin en näkisi painossa syytä huomautteluun.

Vierailija
29/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n bmi on aivan siinä alipainon rajalla, tuollainen lukema alkaa vaikuttaa jo negatiivisesti ihmisen terveyteen. Jos hänen bmi olisi edes 18 niin en näkisi painossa syytä huomautteluun.

Ja höppön pöppön nuorella ihmisellä vaikuta mitenkään. 

Jos syö terveellisesti ja liikkuu, niin ihan sopiva paino sirorakenteiselle ihmiselle. 

Tilastollisia yhteyksiä alipainon terveysvaikutuksista negatiivisesti löytyy vanhemmissa ikäluokissa. Tällöinkin on huomattava syy- ja seuraussuhteiden suunta. 

Toki moni alipainoinen on sairas jo valmiiksi. Sairaudet aihettavat alipainoa. Ylipaino ei tuo terveyttä. 

Vierailija
30/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mallinmitoissa oleva nuori nainen! Mielummin hoikka kuin lihava. Pää pystyyn vaan äläkä välitä :)

Vierailija
31/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin rasittavaa et laihuutta voi arvostella kovin sanoin ja se on ihmisten mielestä ihan ok. Meneppä sanoo jollekin läskille et pitäiskö sun vaikka laihduttaa. Tälläkin palstalla mietitään ja haukutaam kuinka laiha Sanni on, mut eipä vaikka sitä et Alma Miettinen näyttää ihan irvikuvalta kiloineen.

Vierailija
32/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu samoja kommentteja nuorena. Ja aina joku ylipainoinen sanonut. Että pistää vihaksi.

Vierailija
33/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalin näköinen olen. Vaaleat pitkät hiukset ( on aina ponnarilla), käytän farkkuja ja pusero/neule.

En siis kävele missään minihameissa ja korkkareissa. Meikkaan luonnollisesti.

Ap

Vierailija
34/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin töissä joskus, että olen yhtä laiha kuin Twiggy. Olin siis n. 16v ja työharjoittelussa.

Se oli kanssa lihava ja pöhöittynyt ihminen.

Vierailija
35/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali toi ap paino...

Vierailija
36/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähästäpä säikähdät, taidat olla näitä aivopestyjä, joiden mielestä bmi-taulukko on ainoa totuus.

Vierailija
37/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuuh blondi ja pitkä rotunainen minihameessa ja korkkareissa...Nuorikin vielä. Lähdetkö treffeille? ;)

Vierailija
38/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä laiha. En ole kateellinen yhtään

Vierailija
39/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähästäpä säikähdät, taidat olla näitä aivopestyjä, joiden mielestä bmi-taulukko on ainoa totuus.

Tiedän kyllä että bmi on huono mittari arvioimaan lihavuutta johtuen siitä ettei se huomioi lihasmassan määrää mutta eikös se alipainon suhteen päde?

Vierailija
40/45 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin töissä joskus, että olen yhtä laiha kuin Twiggy. Olin siis n. 16v ja työharjoittelussa.

Se oli kanssa lihava ja pöhöittynyt ihminen.

Mutta tuohan on kohteliaisuus. 

Twiggy oli aikansa kauneusihanne. 

Mitä siitä, miltä sanoja näytti. Ei välttämättä tarkoittanut pahaa. Vaikea tietysti sanoa, kun en tilanteessa ollut, mutta itse miellän Twiggyn kauniina. Aikansa huippumalli! 

En pahastuisi, jos minua verrattaisiin Twiggyyn. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi