Persoonallisuustyypit
https://www.16personalities.com/fi
Oletteko tehneet testin? Mitä saitte tulokseksi? Miten lähelle osui?
Piti mielenkiinnosta tehdä kun moni nykyisin laittaa oman persolyhenteensä jopa deittiprofiiliin.. Itse sain ISFJ, jonka kuvauksen allekirjoitan ehkä 80%:sti.
Kommentit (55)
Minut on kolmesti virallisesti testattu, ja aina tuloksa INFJ. Sitten eräs asiantuntija on vakuuttanut minut siitä, että testit ovat väärässä. Oikeasti olen INFP.
Osaan olla hyvin järjestelmällinen ja systemaattinen, enkä koskaan tarvitse aiktauluja. Mutta jos ei ole pakko, niin elän mieluummin spontaanisti.
INTJ, ja olen huomannut että tulen parhaiten toimeen muiden INTJ-tyyppien kanssa. Siis sellaisten, jotka eivät rupea perseilemään muiden kanssa tiedoillaan. Tai sekin on sallittua, kunhan jakavat sen tiedon muidenkin kanssa ymmärrettävästi.
INFJ. Olen huomaavainen ja avulias ihmisisten parissa, mutta minusta löytyy se mystinen puoli, joka tutkii asioita ja pyörittelee paljon suuria filosofisia kysymyksiä päässä. Tulen parhaiten juttuun muiden NF-tyyppien kanssa (myös jotkut NT-tyypit ovat ok), sillä he ymmmärtävät näitä pohdintoja, eivätkä pidä minua aivan tärähtäneenä. INFJ:t taitavat olla psykologeja luonnostaan, eli ymmärrän ihmisten käyttäytymistä intuitiivisesti hyvin.
INFJ, sopii muuten oikein hyvin, mutta taidan olla erakompi kuin keskiverto-INFJ. Minua ei kiinnosta juurikaan ihmiset enkä ole niiden kanssa tekemisissä muuta kuin silloin kun on pakko.
Mutta filosofi / mystikkopuoli sopii mainiosti. Olen ihan äärimmäisen intuitiivinen myöskin, en luota käytännössä yhtään järkeen vaan teen aina kuten intuitio sanoo. Jos olen nuorempana tästä poikennut, on seuraukset ollut huonot.
Vierailija kirjoitti:
INFJ, sopii muuten oikein hyvin, mutta taidan olla erakompi kuin keskiverto-INFJ. Minua ei kiinnosta juurikaan ihmiset enkä ole niiden kanssa tekemisissä muuta kuin silloin kun on pakko.
Mutta filosofi / mystikkopuoli sopii mainiosti. Olen ihan äärimmäisen intuitiivinen myöskin, en luota käytännössä yhtään järkeen vaan teen aina kuten intuitio sanoo. Jos olen nuorempana tästä poikennut, on seuraukset ollut huonot.
Itse olen aikamoinen misantrooppi välillä ja olen myös mieluummin yksin kuin jatkuvasti muiden parissa, eli tuskin olet poikkeus. Jos olen ihmisten kanssa tekemisissä, en osaa olla välinpitämätön tai töykeä, mutta todellisuudessa en välitä ihmisten seurasta niin paljon kuin annan ymmärtää.
T. tuo ylempi INFJ
INFJ-T/ INFP-T Osuvat kyllä hyvin kohdilleen molemmat, riippuu vähän mielialasta.
ESTJ-A Johtaja
Toi johtaja- nimitys ei itsessään oikein istu, mutta itse kuvaus on hyvinkin osuva, niin hyvässä kuin pahassa.
Ei sitten tullut mieleen käyttää oikean yläkulman hakua ja kirjoittaa sinne "MBTI". Aiheesta on x määrä aloituksia. No, odotan uniikkeja lumihiutale-itseanalyyseja ja sitä vakio "teoria on p*skaa nönnönnöö"- mutuilua.
Itse olen tutkinut systeemiä vuosikaudet enkä silti tiedä olenko INTP (yleisin), ENTP, INFP, ISFP tms. vai olenko hattiwatti vai pupujussi vai mikä.
Minua ei välttämättä heti arvaisi INTJ:ksi, koska olen aika sosiaalinen, työskentelen ihmisten kanssa, olen romantikko, harrastan kulttuuria ja taidetta ja ystävyyssuhteet ovat minulle tärkeitä.
Koska olemme luonnostaan aika varautuneita ja jäykkiä ihmisiä, aika monet INTJ:t kaventavat omaa repertuaariaan eli eivät helpolla kokeile asioita, jotka eivät ole "heidän juttunsa". Tämä on ihan todellinen piirre ja tietysti monella tapaa hyödyllinen: en ole esimerkiksi nuoruudessani tehnyt mitään, mitä pitäisi katua. Olen kuitenkin aikuisiällä tietoisesti opetellut olemaan spontaanimpi ja avoimempi asioille, koska se on järkevää, jos haluaa elää rikasta elämää.
Minusta oman tyypin kuvaus ei saisi olla pakkopaita vaan pikemminkin ponnahduslauta.
Tein muuten juuri omille synttäreilleni Star Wars -kakun. :D Se on näköjään pinnalla nyt.
Huomasin jossakin vaiheessa iltaa, että nämä ovat kuin lastenkutsut, mutta meininki on parempaa ja saa olla humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Tein muuten juuri omille synttäreilleni Star Wars -kakun. :D Se on näköjään pinnalla nyt.
Huomasin jossakin vaiheessa iltaa, että nämä ovat kuin lastenkutsut, mutta meininki on parempaa ja saa olla humalassa.
Väärä ketju.
t. hajamielinen INFP
ISTJ. Pidän mbti-aiheista blogia myöskin :)
INFP täällä. Kauan arvelin olevani myös INFJ, mutta kyllä se INFP enemmän on minua. :)
INFP. Huvittavaa, kuinka jokainen persoonallisuustesti tuntuu toitottavan minun tyyppini harvinaisuutta, mutta siitä huolimatta meitä on tosi paljon.
Hassua myös että ISFJ:n pitäisi olla aika yleinen mutta ei ainakaan moni täällä tunnusta.
Olen "komentaja", johtajatyyppi ENTJ. Hahhah! Pakko ollakin kun opiskelen johtamista yliopistossa ja kotona odottaa täyslaidallinen pallikkaita joita pitää koko ajan komentaa :D (mies, pojat ja koira).