Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIHIPUT HEINÄKUUSSA

02.07.2008 |

Ei näkyillyt meille pinoa tälle uudelle kuukaudelle, joten tässä aloitus. Ugh!

Kovasti on tällä rintamalla ollut hiljaista. Lieneekö vauvanhoito vienyt suuren osan ajasta. Hmph, näin ainakin meillä. Unien aikaan tuntuu olevna kaikkea muuta puuhaa kuin netissä pöyriminen.

Pistelkäähän kuitnekin kuulumisia kun kerkiätte, niin saadaan tietää kuinka hippuset kasvaa ja mitä teille naisille kuuluu ---

Meillä kaikki on melko tasaista. Välillä menee paremmin ja välillä huonommmin. Pääsääntöisesti kuitenkin positiivisella mielellä edetään ja pikku ihme kasvaa ja kehittyy päivä päivält. :)

Kuullaan taas ja hyvää kesää kaikille, josko nuo ilmatkin pikku hiljaa suosisivat!

Jo-an ja Mira n. 11 vk

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Vivas, saat koneen kotiin! Tää on kyllä tosi koukuttavaa... =)

Mun piti vaan tulla kommentoimaan noista rintarepuista.. Meidän tyttö ei sitten millään viihdy siinä kantoliinassa (sidonkohan väärin..?) mutta emman erittäin epä-ergonomisessa rintarepussa tykkää olla tosi paljon ja nukahtaa siihen. Meillä tuolla veneillessä käytetään tosi paljon rintareppua, kun en muuten pääse veneeseen vauva sylissä. Kaverilla on se mandura ja se tykkää tosi paljon. Ajattelin kanssa että josko sen tilais, kun mun miehelle ei sitten ollenkaan käy toi emman rintareppu. Mulle se on kyllä tosi hyvä, mut mietityttää toi, et onko vauvalle huonoksi kun jalat roikkuu, Mandura ois siitäkin syystä parempi (jos vauva suostuu siihen menemään).

Mäkään en sitten vielä aloittanut niitä kiinteitä.. katsotaan nyt jos maito vielä riittäis. Onhan se täysimetys tuolla veneelläkin helpompi kun ei tarvii mitään tehdä eikä pulloja keitellä.

Tuikku teidän neiti on niin "isomainen" jo, vierastaa ja kääntyilee! Vaikka onkin pienikokoisempi, että ehkä helpompi hallitakin omaa kroppaa. Meillä tyttö on niin pullukka, ettei ihmekään, ettei käänny vielä =) .

Nyt mun pitäis mennä pakkaan kamoja kun lähdetään tänään taas purjehtiin.. Taas oon netti-pimennossa ties kuinka kauan.

Kesäisiä kelejä!

-vanilja ja Saaga
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=03b6090f-4cc6-11dd-a4da-…!

Vierailija
42/49 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites nää päivät kuluu lentäen?! Vaikka näin sade kesä ja paljon joutuu sisällä olemaan, mutta ei vaan ennätä koneelle. Kiva kuulla teistä muista ja vauvojen kasvusta ym. Vaniljan Saaga oli kyllä tyylikäs veneilyvarustuksessa ;)

Olen aamun leiponut, koska saamme pohjoisesta ystäväperheen kylään ja pitäisi tuo pakkanen tyhjentää marjoista ennenkuin uusia tulee niin tein sitten marjapiirakoita. Ja koska taas sataa niin eihän tuonne viiti lapsosia viedä. Välillä laitettu sadekamppeet kaikille ja ulos mutta ei vaan jaksa joka päivä. Pikkasen ollutkin ongelmia nukuttaa vauvaa sisälle, kun tottunut ulkona vaunuissa nukkumaan. Olen hämännyt pienoista ja laittanut verannalle vaunuihin nukkumaan, kun ei asetu pinnasänkyyn tai unet on pätkiä, kun vaunuissa (pihalla varsinkin)vetelee yhä 4-6 tunnin päiväunia niin tuskaa kun saa sänkyyn useasti käydä rauhoittelemassa.

Eli meillä on aika selvää rytmiä päivässä. Yöunille 22-22.30, klo 6 tissiä ja sitten lisää unta klo 8.30-9 asti. Aamutissiä ja seurustelua ja 30 min. unet klo 11. Klo 13 pitkät päiväunet-parhaimmillaan klo 19asti. ja sitten iltatissiä ja seurustelua...Ja ihan rintamaidolla mennään ja sitä piisaa. pumppaan yhä hätävaraa pakkaseen ja olen elokuviin päässytkin siskojen kanssa ja hyvin oli mies pärjännyt. En ole edes ajatellut vielä vellien ja kiinteiden aloitusta, kun näyttää pärjäävän rintamaidolla, vaikka iso poika onkin!!!!

Kahdella vanhemmalla olen aloittanut kiinteät 4 kk iässä, kuten silloin oli ohjeet..nyt menen päiväkerrallaan, tosin toive olisi mennä yli 4kk ennenkuin tarvii paksumpaa ruokaa aloittaa, koska mahavaivoja meilläkin on aina aiheuttanut eli odotan suoliston kehittyvän kunnolla.

Vauvamme osallistui rokotetutkimukseen, joten punnittiin ja rokotettiin vajaan 2,5 kk iässä. Mitat olivat silloin 6850g ja 62 cm. Ensi viikolla olisi 3 kk neuvola, että tuoreita tietoja silloin. Ei meilläkään paksupoika vielä edes yritä kääntyä, kyljilleen kyllä kääntyy ja hinkkaa itseään poikettain sänkyyn. Jos mahalleen laittaa niin hetken viihtyy, mutta sitten tulee huutoa. Nauraa ja jokeltaa kovasti jotain asiaa kaikille eli ei ujostele, mutta vieraammalle ei ala niin nopeasti juttelemaan kuin perheenjäsenille..

Ulkoillessa käytän välillä kantoliinaa ja pystyn kyllä useamman tunninkin kantamaan ennenkuin alkaa harteilla tuntumaan..ja liikkuessa poika nukahtaa heti, mutta kauaa ei voi paikallaan seistä, kun alkaa heräilemään ja ähisemään.Kotona pidän paljon sitterissä mistä voi seurata äitiä ja isoveljiä ja viihtyy kyllä siinä tosi kauan ja nukahtaakin siihen mielellään.

Nyt tissiä tarjoilemaan..

klematis ja pojan jässikät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin ajattelin vihdoin kirjoittaa kun Miki vielä nukkuu. Ei näin kesällä oikein tuu koneella oltua, niin paljon kaikkea muuta puuhaa.

Mä tässä jännitän jo ensi viikon 3 kk neuvolaa. Jotenki jännittää ne rokotukset, inhottavaa kun tietää että Miki ei tykkää siitä ja sit kun ne jo puhelimessa varoitti että se saattaa aiheuttaa kuumetta tai muuten kitinää. Antaako ne vaan yhden piikin 3 kk iässä?

En yhtää tiedä Mikin kasvua kun edellisestä neuvolasta niin kauan,mut vaatteita jää ainaki koko ajan pieneksi,että kyllä se kasvaa!eikä vieraat ihmisetkään tuu enää hirveesti hössöttää että "voi kun pieni!":D

Miki ei vielä käänny itse, mutta hirveesti seurustelee ja hymyilee, on ihan onnessaan kun nostetaa käsistä istumaan tai kun iskä "lennättää".:)

Yöt menee melko hyvin,nukahtaminen vaan hankalaa. nyt harmittaa kun toinen on tottunu vaan tissille nukahtaa. Nyt on myös joku ihme vaihe ettei meinaa vaunuihin nukahtaa. Ennen kun laitto vaunuihin, itki vaan hetken ja nukahti,nyt huutaa ikuisuuden vaikka on selvästi väsyny...ärsyttävää...mut tosiaa pitäis harjoitella muutenki illalla nukahtamista kuin tissille. sit siinäkin miki herää heti kun irrottaa ja pitää aina uudestaa ja uudestaa imettää ja nukahtaa vasta n klo 24 kun tissit on jo ihan kipeet...ehkä munki pitäis alkaa kokeilee iltavelliä kun on paksumpaa?olin tossa pari viikkoa sitten illan kaverin kanssa vähän "viihteellä" niin mies nukutti tuttelilla. tuntui onnistuvan paremmin kun tuttelia antoi pullosta,että ehkä se velli olis hyvä?voiko sitä alkaa antaa noin vaan?ja mitähän se maha sanoo....?

Mekin halutaa aloittaa vauvauinti,ilmoitinki mikin sinne jo mut pelkään että sinne on aika pitkä jono...?tosiaa kriteerit on 5 kg ja 3kk, veteen pitäis totuttaa, vähentää veden lämpöä joka kerta asteella, aina siitä 37 asteesta siihen altaan lämpötilaan joka on 32 astetta. näin luin netistä. se olis kyllä kivaa mennä sinne!mulla loppuu myös kuntosalin "raskausjäädytys" myös ens kuun alussa,eli pääsee taas jumppaa. Siel on myös nykyää vauvajumppaa,sitä olis hauskaa päästä kokeilee niin ei tarttis miettii mihin lapsen laittaa. Ite saa liikuntaa ja Miki hauskanpitoa.:)

mut Miki kutsuu,juttelee yksinään mut ääni alkaa olla jo vähän kitisevä...:D

-Henna ja Miki- 2,5 kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=1e336644-4cd6-11dd-a4da-…!

Vierailija
44/49 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Empä ole kirjoitellut kuin viimeksi Kertun ollessa pari viikkoa. Kevät meni hirveän nopeasti ja kiirreessa, vanhempien lasteni erilaisten harrastusten, eskarin ja koulun päättäjäisissä ym. Sitten järkkäiltiin ristiäisiä, jossa olikin yllättävän paljon hommaa, vaikka en mitään suureellista tehnytkään. Stressin sain itselleni kuitenkin järkättyä :) Nyt kesä on mennyt rauhallisimmissa merkeissä. Kerttu kasvaa kohisten. On ihanaa kun hän jo innolla jokeltelee ja hymyilee aina kun hänen kanssaa hiukankin seurustelee. Nyt hän on muutaman kerran onnistunut kääntymään selältä vatsalleen... On hauskaa seurata kun isosisarrukset kannustavat Kerttua kun hän yrittää kovasti ähisten kääntyä. "Kerttu, Kerttu, sä pysytyt siihen..." :)

Kiinteitä en ole vielä aloitellut. Ajattelin odottaa neljään kuukauteen, mut saa nähdä. Kahden muun lapsen kohdalla aloitin ne noin 3,5 kk iässä. Tuota peruna-porkkanavelliä voisin harkita, kun viime yönä Kerttu heräili syömään ties kuinka monta kertaa. Oiskohan vellistä apua? Muuten tuosta vellin tekemisestä itse. En ole aiempien lasten kohdalla saanut tehtyä kelvollista velliä omasta maidosta. Siitä tuli aina kovin kokkareista. Ja kun sekoitin tehosekoittimella perunaa velliin, joku sanoi et niin ei kannata tehdä, koska menee ilmaa niin paljon joukkoon... ja seuraa ilmavaivoja. Pitäneeköhän paikkaansa?? Itse en ehtinyt tätä kokeilemaan, koska vauvani ei tätä velliä suostunut syömään. Siis vanhemmilla lapsillani oli kaupan Tuttelivellit käytössä.

Nyt pitäis mennä tekemään ruokaa perheelle. Ja kohta vaavikin herää päikkäreiltä!

Aurinkoista kesää kaikille!

Karru kera kolmen kersan 9v, 6v ja Kerttu 2,5 kk

Vierailija
45/49 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee näköjään vähän kausittain tää kirjottelu.. :)

Eli tässä äidillä taas ollaanun niin kiva keli ja heillä omakotitalo isolla pihalla niin tässä kivempi olla kuin omassa kerrostalo-kolmiossa..

mä oon myös kuullut kehuja siitä manducasta.. taitaa olla ihan muotijuttu nyt se:) pitääkin googlettaa kohta että minkälainen se oikein onkaan. Ja vanilja,meillä kans just se emman reppu :) ihan ok sekin on.. mutta mutta just kun aika paljon liikkeellä ollaan niin kyllä niskat jo huutaa apua :D

tytön kanssa ei mitään kantojuttuja tarvinnutkaan kun viihtyi vaunuissa niin hyvin,mutta poika ihan eri maata. hereillä ei viihdy yhtään eikä niihin nukahda elleivät liiku kokoajan.. jos sillonkaan.

ja kukas siitä vellin alotuksesta kyseli.. niin kannattaa varmaan silleen pikkuhijaa maitoon sekoittaen alotella sitä. mäkin tytölle velliä syötin mutta olen tässä kuullut siitä niin paljon huonoa että nyt taidan jättää väliin. (ravintoarvo sama kuin tuttelilla,eli oikeestaan on vaan maustettua korviketta ja venyttää vaan turhaan vauvan maha-laukkua jolloin nälkä vaan kasvaa ym) me alotetaan vaan suoraan puurolla sitten joskus. :)

ja jos joku muuten ihmettelee kun ei tekstissä ole ollenkaan isoja kirjaimia,niin mulla Lauri tässä tissillä samalla :)

meillä välillä tällästä että just alle tunti sitten söi,sitten puklailee useempaan kertaan isot lammikot ja heti kohta nälkä taas.. en ymmärrä mistä johtuu,kun ei kuitenkaan joka kerta ole tätä vaivaa.

Mites muuten muilla joilla isompiakin lapsia,onko mustasukkasuutta tullut nyt myöhemmin?

Kun meillä aluksi näytti että ei ole paljon mitään,mutta Lauri kun kävi 2kk iää lähestymään niin johan alkoi mustasukkasuus tytöllä.. Eli uhmaaminen lisäänty kertaa sata ja sit sellasia pieniä juttuja kun ollaan kylässä niin käskee antamaan Lauria jollekkin muulle syliin. ja minun sänkyyn jos nukutan niin tulee sanomaan että ei saa siihen kun Laurilla on omakin sänky.. ja jos Laurille vaikka juttelen niin hyökkää siihen myöhnäämään ja syliin yms.. ei noissa muissa niin mutta ai että ton uhman kanssa!! Tänään viimeksi tuola keskustassa kävi lindexissä pelleilemään eikä uskonut kun varotin että kohta lähdetään.. niin sitten lähdettiin.. ja ai että sitä huutoa ja kiljumista.. :/ ja uutena juttuna vielä sylkeekin. meinaa kyllä itsellä välillä keinot ja hermot loppua kesken..

no ehkä nyt lähden huuto-netistä katsastaa löytyskö jotain kantojuttuja :)

Ainiin,ja viime yönä meillä taas nukuttiin hyvin,nyt jo reilu 7h putkeen! :) vasta 20yli5 heräs ekakerran.. kyllä olis ihanaa jos tuollailla alkas nukkua ihan joka yö..

Ihan toisella tapaa jaksaa itekkin!

Viva ja Lauri

Vierailija
46/49 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä kan ei vielä kääntymisestä tietoakaan.. :) ja päätäkään ei mun mielastä vielä kovin hyvin kannattele. pitäs enemmän pitää lattialla.

Kovasti jutellaan ja naureskellaan kyllä.

Ja ei taida vierastaakkaan,mutta minä tai iso-sisko jos mennään lähelle niin alkaa helijuttelu ja isot hymyt tulee,ja jos joku vieraampi niin saattaa vähän kauemmin katella totisena..

Mutta nyt ei muuta :)

Vierailija
47/49 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva kun muutkin ovat käyneet ilmoittautumassa ja kertomassa kuulumisia!!

Tänään tuli ilmoitus, että manduca olis postissa, vaan en sitä vielä kerinnyt hakea, huomis aamuna sitten niin pääsee testaamaan. Huomenna ollaankin lähdössä pikaiselle kesälomareissulle mun kotiin keski-suomeen, tulee edes jossain käytyä.

Ens viikolla päästäänkin aloittelemaan muuttohommia, jess! Ollaan tässä jo tavaroita pakkailtu kun saatiin tän kämpän myynti varmistumaan, eikä tarvitse pitää enää esittelyä. Ajattelin, että noissa muuttopuuhasteluissa vois siitä kantorepusta olla hyötyä, kun voi sylissä kantaa, mutta silti kädet on vapaana touhuamisiin.

Kuun vaihteessa meidän esikoinen lähtee rippileirille, voi kun se onkin jo iso poika!! Rippijuhlia vietetään vasta 21. syyskuuta, täälläpäin on vähän oudot systeemit! Nyt voidaankin sitten juhlia kotona kun on paljon enemmän tilaakin, ihanaa! Ja sitten se iso oma piha, jossa lasten voi huoletta antaa leikkiä, löytyy leikkimökkikin!

Siitä perunan soseuttamisesta tehosekoittimella, olen myös kuullut, että siinä tulisi liikaa ilmaa mukaan ja tahtoo mennä sellaiseksi liisteriksikin. Meillä aikoinaan pojille syötettiin niitä jauheista tehtäviä vellejä ja niistähän voi tehdä paksumpia jos haluaa. Sannin ollessa vauva, kokeiltiin taas jauhe velliä, muttei maistunut ja omastakin mielestä olivat jauhoisen makuisia, joten syötiin tuttelin vellejä. Neuvolasta (1kk neuvola) suositeltiin mieluummin kokeilemaan jauheista tehtäviä korvikkeita jos haluaa tarjota jotain paksumpaa, siis tekemällä korvikkeesta paksumpaa kuin tavallisesti.

Tuija+Vilma 3 kk 1 vko

Vierailija
48/49 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mukavaa lueskella teidän kuulumisia pitkän hiljaiselon jälkeen!

Meilläkin on täällä mennyt ihan kivasti. Lia on yhä vaan melkoisen vaativa vauva, kova kitisemään ja sylittelemään, mutta silloin kun hänellä on hyvä hetki, niin saadaan kyllä uskomattoman kauniita hymyjä ja jutustelee niin, ettei suuvuoroa tahdo saada :) . Mutta sitten se väliaika tahtookin mennä kiukutessa ja kovasti pitää sylitellä ja viihdyttää. Mutta eipä se haittaa, Luka ei vieläkään osoita minkäänlaisia mustasukkaisuuden merkkejä, mistä VivaS kyselikin, vaan antaa miun kannella, sylitellä ja syöttää vauvaa ongelmitta. Luka vieläkin sylittelee ja silittelee vauvaa ja pusuttelee vähän väliä. Toivottavasti tää sisarrakkaus säilyisi vielä kauan...

Meillä oli eilen 3kk neuvola, uudet hienot mitat ovat 6180g ja 63,5cm ja pelkällä tissimaidolla mennään edelleen ja mennään varmaan ainakin kuukauden-kahden verran jatkossakin. Lia nukkuu yöt yhdellä syötöllä, periaatteessa. Nukahtaa yöunille klo 21-22 ja herää syömään kolmen, neljän maissa ja nukahtaa takaisin omaan sänkyynsä, mistä herää sitten jonkun ajan päästä ja nukkuu sitten miun vieressä aamuun välillä tisutellen. Ja jos yöt tällaisina jatkuu, ei miulla oo kiirettä aloitella vellejä illalla.

Soseitakaan en oo ajatellut vielä vähään aikaan aloitella, puoli vuotta ikää neitosella ja jos sitten katsoisi, miten alkaa maistumaan, mutta eihän sitä tiedä, mikä päivä mie innostun sitä aloittelemaan tai jos neiti ei enää näyttäisi kasvavan pelkällä tisumaidolla.

Meidän neitokaiselle tuli jo hampaita! Alas kaksi! Onneksi ei oo vielä alkanut teroittelemaan niitä tisseihin :) !!! Oon alkanut kokeilemaan, miten neiti syö pullosta lypsettyä maitoa, meillä kun on tarkoitus ensi viikon lauantaina järjestää kavereille pippalot, joissa juhlitaan pitämättömiä tupareita, 30-vuotissynttäreitä, terassin harjakaisia ja kaikkea muuta mahdollista ja pikkuiset menevät anoppilaan yökylään... Åitiä jännittää ihan kamalasti moinen... Kivastihan tuo tuosta pullosta ottaa, joten eiköhän hyö pärjää.

Hienoa, Rinoa, että et luovuttanut tuon tissuttelun kanssa vaikka hankalaa olikin! Tuossa huomaa taas, että kärsivällisyys palkitaan!

Et arvaa, Vanilja, mitä aiheutit kysymällä noista äidin tunteista!!! Mie eilen illalla lueskelin tätä pinoa ja huomasin kysymyksesi ja sitä sitten vähän yksikseni täällä mietiskelin ennen nukkumaan menoa. No sepäs tulikin sitten miun aamuyön uniini, painajaisena! Näin sellaista unta, että sille miun miehen veljen vaimolle, joka sai siis samana päivänä pojan, kun meidän neiti syntyi, ikäeroa serkuksilla on tunti ja 16 minuuttia, ja miulle sanottiin, että sairaalassa meidän vauvat oli vaihtuneet!!! Eli mie olinkin saanut pojan ja Milla tytön ja ne oli sitten vaihtuneet sairaalassa ja me oltiin keretty se 3kk hoitaa vääriä vauvoja ja nyt ne täytyisi sitten vaihtaa. Muistan sen hädän ja tuskan, kun koitin siinä unessa selittää, että eihän sellainen voi olla mahdollista mitenkään ja kukaan ei kuunnellut vaan sitten Milla lähti tuosta meidän ulko-ovesta miun rakas pieni Lia-tyttö mukanaan. En voinut edes hengittää, kun rintaan sattui niin kovin ja heräsin siihen, kun itkin ihan kamalasti!!! Tiedä sitten, miten tuo uni pitäisi tulkita, mutta varmaa on, että kaikesta kiukuttelemisestaan huolimatta tuo pieni ihmislapsi on miulle niin rakas, että elämän jatkaminen, jo pelkkänä ajatuksena, ilman häntä, on aivan kamalaa ja saa miut itkemään... Mie oon ihan rakastunut :)

VivaS kyseli rytmeistä. Kai meillä voisi sanoa olevan jonkinlainen rytmi. Neiti herää aamulla kahdeksan-yhdeksän maissa ylös, joskus menee jopa lähemmäs kymmentä. Syödään, vaihdetaan vaippa ja jo seuraavat unet on klo 10.30-11.00 ja ne on ne pisimmät unet, pari-kolme tuntia. Siitä heräillään ja syödään ja seurustellaan pari tuntia ja loppuillasta nukutaan pari lyhyttä pätkää ja yöunille siis klo 21-22, syödään klo 3-4 aikaan ja ihan aamustaklo 5-6 aikaan. Näin menee lähestulkoon aina.

Nyt neiti heräsikin ylös ja juttelee tuolla omassa sängyssään. Luka meni jo kattomaan että mitä se sisko siellä sanoo, tarviii mennä kattoo, mitä siellä tapahtuu,

Kirjoittelemisiin!

Niina ja Lia 3kk

Vierailija
49/49 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavastihan tännekin alkaa pinoa taasen syntymään. Ilmeisesti monilla on alkanut tulla päiviin, jo jotain rytmiä, kun koneelle ehditään. Meilläkin on kai jotain rytmin tynkää . Iltaunille käydään aina kahdeksan aikaan ja ysiin mennessä nukahdetaan. Sitten syödään 1:30-4.00 ja jatketaan unia välille 6:00 -7:30. Siinä sitten seurustelua puolitoista tunita tai kaksi ja unille ja näin päivä etenee että hereillä ollaan tunnista kahteen unten välillä. Yleensä puolen päivän kummankin puolen on yhdet pitkät päiväunet n. 3-4 tuntia ja sitten tunnin unosia kolmet tahi neljät. Tosin menee päiviäkin vain useilla tunnin uni pätkillä.

Yöt siis on mennyt alusta asti tosi hienosta yhdellä tia kahdella heräämisellä. Nyt on alkanut tyttö aikaistamaan yöheräämistä joten taitaa nälkä tulla aikaisemmin. Mie olen ajatellut tuota velliä koittaa. Jos ei tunnu auttavan tai ei sovi niin sitten meinasin pikku hiljaa heittää perunaa kehiin. En tiedä missä vaiheessa varmaan tuossa 4 kk:n iässä. Eilen 3 kk neuvolassa käytiin ja mitat oli 6400 g ja n. 63 cm. Rokote saatiin ja tyttö vaan hymyile aurinkoisesti kun pistettiin. Ei myöskään noussut illalla kuumetta tai ollut jalka kipeä ollenkaan meillä. Olettekos te muut antaneet hippusille rota rokotetta. Me päätettiin se hankkia ja Mira on jo kaksi annosta saanut sitä, Viimeinen annetaan sitten 4 kk neuvolassa. Ei ole sekään vatsaoireita aiheuttanut, joten rautaista tekoa taitaa tuo meidän neiti olla. HYvä niin. :)

Meillä täytyy myös tyttö kovasti kannella varsinkin iltaa kohden ei viihdy yksin pätkääkään. eikä myöskään sylissä paikallaan, joten taaplataan tätä meidän kotia ees taas ja keinutelleen harva se päivä. Unille käynti on myös yleensä ei niiin helppoa. Vaunuissa saa heilutella taio sitten ns. kehtomaisessa unikopassa. Tuo koppa vaan alkaa käydä pieneksi eikä hajuakaan kuinka sitten saan tytön yöksi tuohon pinnasänkyyn nukkumaan. Pinnistä ei nuin vaan hkeinutella. :) Täytyy kai vaan yrittää helituella pepusta uneen. Muistaakseni näin tein esikoisenkin kanssa. Siitä vaan on jo pian kuusi vuotta joten autuaasti olen nuokin unohtanut. :) "Mukava" vaan lueskella täältä että ei ole ongelmineen yksin. Saan mie ainakin täältäkin jonkinasteista tukea kun lukee että ihan samojen juttujen kanssa painivat muutkin äidit. Iso kiitos kirjoituksistanne teille!!

Nuo tunteen on minullakin herkessä. Katsoin tässä yksi päiviä kätilöistä kertovaa ohjelmaa ja siellä kerrottiin kuinka äiti oli menettänyt täysiaikaisen vauvan kohtuun. Mulle tuli ihan kaamea paniikki ja menettämisen pelko. Ja piti käydä vaunuja ja tyttö katsomassa ja tarkastamassa että hän varmasti on siellä. Hassu juttu. Välillä tuntuu ettei tätä jaksa, mutta sitten kun ajattelee, että jos tuota tyttöä ei olisikaan niin tulee ihan kauhea olo...

Voimia hippusille siis vauva-arjen keskelle ja päivitelkää taaas kulumisia tännekin!

Jo-an ja Mira 3 kk sekä äitin vauva: esikko pian 6 v kuvassa. :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=791c5846-4e6f-11dd-b04f-…!