Kertokaa jotain halpoja arkiruokia
Eli siis olen opiskelija ja rahat tiukilla. Pitäisi olla viljaton ja maidoton.
Reseptejä?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tein juuri lasagnea niin että vaihdoin lasagnelevyt kesäkurpitsasiivuihin. Valkokastike kaurajuomasta, maissijauhoista ja öljystä. Jauhelihan sekaan ihan halvinta tomaattimurskaa ja mausteita. Jos on varaa niin chilimaustetut kidneypavut tuo kivaa lisämakua!
Viljatonta??
Enpä hoksannut että maissijauho on viljaa, sen voinee vaihtaa vaikka perunajauhoon ja sulattaa maidotonta juustoa joukkoon?
Maidotonta juustoa?? Eihän sellaista edes ole :)
Ei niin. Juusto on maidosta valmistettu kiinteä elintarvike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalikeitto, uunijuurekset. Peruna, linssit, pavut ja kvinoa on käteviä hiilarilähteitä, ja edullisia. Soijarouhe korvaa jauhelihan ja on edullista selä kätevää.
Miksi jauheliha pitäisi korvata?
varmaan sen edullisuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi.
Riisi kannattaa korvata kvinoalla, samoin makaroninkin voit korvata sillä mutta rakenne on tietenkin erilainen kuin makaronissa mutta siihen tottuu äkkiä. Eli voit tehdä normi ruokia joihin normaalisti tulisi riisiä/makaronia mutta korvaat ne kvinoalla.
En nyt jaksa mitään maidottomia/viljattomia reseptejä luetella koska osaat varmasti googlettaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalikeitto, uunijuurekset. Peruna, linssit, pavut ja kvinoa on käteviä hiilarilähteitä, ja edullisia. Soijarouhe korvaa jauhelihan ja on edullista selä kätevää.
Miksi jauheliha pitäisi korvata?
varmaan sen edullisuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi.
Ei sitä nyt sontaa tartte syödä, vaikka halvalla saakin.
Vierailija kirjoitti:
Riisi kannattaa korvata kvinoalla, samoin makaroninkin voit korvata sillä mutta rakenne on tietenkin erilainen kuin makaronissa mutta siihen tottuu äkkiä. Eli voit tehdä normi ruokia joihin normaalisti tulisi riisiä/makaronia mutta korvaat ne kvinoalla.
En nyt jaksa mitään maidottomia/viljattomia reseptejä luetella koska osaat varmasti googlettaa
Ei makaronia tarvitse mitenkään korvata. Ihme korvikkeiden ihannointia.
Apua ompas kommentteja tullut! Kiitos paljon kaikille! Eiköhän tämä yksineläminen tästä käyntiin lähde.. :)
AP
Vierailija kirjoitti:
Mitä söit kotona asuessasi? Etkö koskaan osallistunut ruuanlaittoon?? Miksi et kysy neuvoa vanhemmiltasi?
Mulla siis tosiaan vasta alko tää viljaton ruokavalio. Ennen oon syönyt ihan kaikkea :)
AP
Osa gluteenittomista viljan korvikkeista ei ole viljaa, esim. tattari. En tiedä mitä tattari maksaa, mutta puuroksi kävisikö tattaripuuro?
Maidotonta juustoa?? Eihän sellaista edes ole :)