Olen se ärsyttävä puhumaton tyyppi
En halua jutella mitään. Se, että lounastauolla jonkun lehden eteeni, tarkoittaa, ettei kiinnosta keskustella kanssasi (ts. juttusi ei kiinnosta). Usein en edes lue sitä lehteä, olen vain lukevinani. Eikä minua kiinnosta kertoa sinulle perheeni asioita tai omia asioitani. Jos olis jotain yhteistä voisin jutellakin, mutta kun ei ole. Eikä sinua ole edes kiinnostanut kuulla minun harrastuksistani, jos olen jotain niistä puhunut, lähinnä tosin vain siksi koettanut jotain keksiä joskus, kun tunnut siitä hiljaisuudesta kiusaantuvan. Miksi minun pitäisi kiinnostua sinun tekemisistäsi sen enempää?
Kommentit (10)
Tämä selvä. (juntilta vaikutat, mutta ei siinä mitään..)
Jaha. Miksi minun pitäisi olla kiinnostunut siitä miksi käyttäydyt noin?
Vierailija kirjoitti:
Jaha. Miksi minun pitäisi olla kiinnostunut siitä miksi käyttäydyt noin?
Kun toiset ei voi sietää hiljaisuutta. Koetin vain kertoa, että voisitteko vaan olla hiljaa ja antaa mun olla ajatusteni kanssa? Se väkinäinen pälätys häiritsee. Aloitan nyt jonkun kurssin avoimessa, jotta saisin lounastauon olla rauhassa. Kävisin kotona, jos ehtisin.
Samat tunteet täällä. Ei kiinnosta mitkään rupattelut.
Hyviin tapoihin kuuluu toisten huomioiminen. Opettele.
Minä myös! Ärsyttää kun minua on jopa kiusattu työpaikalla hiljaisuuteni vuoksi. Aikuiset ihmiset...
Saan kyllä sanat suustani tarpeen tullen, ja olen ystävällinen. Yritän jaksaa tervehtiä ihmisiä ja hoitaa muut kohteliaisuudet. Silti useasti tuntuu olevan ylitsepääsemätöntä se, että siihen se jää.
En vain jaksa puhua, eikä minua kiinnosta. En halua levittää asioitani eikä minua kiinnosta muiden asiat, eikä small talk. Siinä ei ole mitään henkikökohtaista, olen vain tällainen.
Saisipa edes työnsä tehdä rauhassa ja levätä tauoilla, mutta vielä se ei ole tähän mennessä onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Hyviin tapoihin kuuluu toisten huomioiminen. Opettele.
Eikös kyseinen toimenpide toimi kumpaankin suuntaan?
Ole vain rauhassa tuollainen, mutta miksi syyllistät sillä muita? Tarkoitan tuota että muut pitäisivät sinua siksi ärsyttävänä?
Olen töissä juuri sen verran puhelias että vaikutan kaikkien mielestä ystävälliseltä. Minulla on siis hyvät välit kaikkiin mutta pystyn mahdollisissa konfliktiherkissä tilanteissa toimimaan erittäin objektiivisesti ilman minkäänlaisia omantunnontuskia. Vaikutan kylmältä ja tunteettomalta vaikka en sitä oikeasti ole. Koen silti että nopea urakehitykseni on osittain näiden ominaisuuksien ansiota.
Miksi olet noin vihamielinen?