Paljon käytettyjä aineita ruuan valmistuksessa, jotka kuitenkin pilaavat ruuan
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Tästä about jokainen ihminen on eri mieltä mun kanssa, mutta musta kananmuna pilaa leivonnaisen makua.
Kyllä! Etenkin, kun olen tottunut munattomiin leivonnaisiin, niin tekee ihan pahaa syödä munallisia. Semmoinen märän koiran hönkäisy se maku. Ja iljettää jos kakussa maistuu ruoka eli paistunut muna!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkopippuri.
Tämä. Oletteko haistaneet sitä ikinä? Tietäisin heti heittämällä pari paljon paremman makuista pippurilajiketta, ja jotka eivät pilaa mitään.
Valkopippuri haisee ja maistuu hammasväliltä. Käytetyltä hammaslangalta.
Suola.
Varsinkin ravintoloissa ruoka on todella usein niin suolaista että sen joutuu syömään puoliväkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakastewokkikasvikset.
Näiden pahaa makuaja homeen vivahdetta ei peitä edes intialainen maustaminen. Jännä miten ne kalliimmatkin suikalepussit on ihan paskan makusia. Pakko siis jaksaa pilkkoa joka kerta itse.
Jep. Etenkin se minimaissintähkä maistuu lehmän lannalta.
Vierailija kirjoitti:
Onko niitä?
En oikein tajunnut, miksi kysyt. Haluatko pilata ruoan tahallasi vai mitä?
Pulla on parasta, kun sen tekee veteen. Eli maito, varsinkin rasvainen maito, pilaa pullan.
Natriumglutamaatti
Korianteri
Kumina
Margariini
Vierailija kirjoitti:
Tästä about jokainen ihminen on eri mieltä mun kanssa, mutta musta kananmuna pilaa leivonnaisen makua.
Musta kananmuna? Onks se nokikanan muna?
Maissi näyttää keltaisilta hampailta. Hyi, en syö!
Liika tulisuus eli vastaan chili. Mausteisuus/pieni lämpö on mukava lisä ruuassa, mutta tulisesta en ole oppinyt tykkäämään.
Mä en ymmärrä tota korianterivastaisuutta, liharuuissa (miksei muissakin) ihan tajuttoman hyvä yrtti! En aluksi itsekään sitä rakastanut, mutta siihenkin makuun tottui. Mies siis tykkää korianterista ja laittaa sitä vähän joka ruokaan.
Mutta joo, oma lista:
- Selleri (hyi hitto)
- Säilykeananas, etenkin pitsassa
- Hillosipuli
- Aurinkokuivattu tomaatti
- Kerman korvikkeet ja margariini.
Kun meidän oppilaitoksessa on pian neljä vuotta syönyt porkkanalla kyllästettyä ruokaa, vastaan porkkana! Lihan palasia saa kalastaa kaiken sen viipaloidun ja suikaloidun porkkanan seasta. Joku onnekas joskus löytää. Myös salaattina toimii porkkanaraaste.
Tiedän olevani kummallinen mutta mulle tämä on tomaattikastike, -murska, -pyree (no pyreestä tykkään kyllä pizzassa). Ainoastaan tuoreet tomaatit menee pienissä määrin.
Vierailija kirjoitti:
Natriumglutamaatti
Täh? Eihän MSG itsessään maistu miltään, vaan se tekee ruoasta umamisempaa ja enemmän itsensä makuista. Lisään sitä useimpiin ruokiin, ja aina kelpaa hyvin. Ei normaali ihminen todellakaan maista, onko jossakin lisättyjä glutamaatteja, kun liha, sienet, tomaatti ja kovat juustot sisältävät niitä luonnostaan yllin kyllin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Natriumglutamaatti
Täh? Eihän MSG itsessään maistu miltään, vaan se tekee ruoasta umamisempaa ja enemmän itsensä makuista. Lisään sitä useimpiin ruokiin, ja aina kelpaa hyvin. Ei normaali ihminen todellakaan maista, onko jossakin lisättyjä glutamaatteja, kun liha, sienet, tomaatti ja kovat juustot sisältävät niitä luonnostaan yllin kyllin.
Eihän toi mausta puhunut mitään. Lisäät omias.
Karrageeni