Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi miksi osa naisista alkaa pukeutua keski-ikäisesti....

Vierailija
10.08.2016 |

Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.

Kommentit (545)

Vierailija
121/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, farkku-tennari-teepaita kritisoi capri-tennari-teepaitoja.

Ap:n kysymykseen "miksi" vastaan: Stockmannin kanta-asiakasläpysköissä ja suurin piirtein kaikkien vaatekauppojen vastaavissa on joka ikinen kevät tarjolla runsaasti valkoisia capreja ja raidallisia teepaitoja, mallien yllä on vielä se pieni ja värikäs solmuun vedetty huivi kaulassa ja merihenkistä rekvisiittaa ympärillä. Mainokset tehoavat ja kohderyhmä tykkää.

Minä olen yli viisikymppinen enkä ole noin neljäänkymmeneen vuoteen omistanut tennareita ja raitateepaitoja, capreja en ole koskaan suostunut vetämään ylleni. Enkä edes "bändipaitaa, jota ei tunnista bändipaidaksi". (Mikähän järki siinäkin vaatekappaleessa on?) Kuulun ilmeisesti johonkin kolmanteen pukeutujaryhmään, jota muiden ryhmien sopii kauhistella. :)

Ainoastaan asian tuntevat tunnistavat sellaisen bändipaidan. Esim. pieni logo rinnassa (joku bändin logo tai levyn kannen juttu), tyylikäs teksti jostain biisistä tai levyn nimestä, pienellä ja tyylikkäästi. Eli kyllä sen tunnistaa, jos osaa =) kaikki ei osaa eikä tarvitsekaan. 

WAU! "Olen tyylikäs, mutta samalla räväkkä keksi-ikäinen, pukeudun siis bändipaitaan, mutta sellaiseen, joka ei edes näytä bändipaidalle, vaan tavalliselle t-paidalle. Jotka sitä eivät huomaa, ovat tyhmiä."

Vierailija
122/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko nyt tredikkäät "culottes"-housut olla tyylikkäämpi vaihtoehto capreille?

Housuhamettako tarkoitat?

Culottes-pöksyt jalassa näyttäisin kertakaikkiaan naurettavalta. Ja olen sitä mieltä että niin näyttää aika moni muukin =)

Mieluummin siis caprit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää sama.

Vierailija
124/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin löydän itseni jostain pukeutumista haukkuvasta ketjusta. Normaalisti kai pukeudun niin tylsästi, että edes av-mamma ei häiriinny. Tänä kesänä olen kuitenkin raskaana ja ostin huutonetistä ison paketin äitiysvaatteita kerralla. Paketissa oli muun muassa valkoiset caprit ja raitapaita! Lisäksi kenkäni ovat jotkut ylijärkevät eccot, sillä polveni eivät todellakaan kestä mitään korkoja tai ballerinoja. Näytän tietysti myös melko tanakalta, sillä mahan tunnistaa vasta nyt varmuudella raskausmahaksi, alkukesän se näytti vain läskiltä. Olen siis nyt kolmekymppisenä päässyt tanttakategoriaan, ihanaa!

Vierailija
125/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin löydän itseni jostain pukeutumista haukkuvasta ketjusta. Normaalisti kai pukeudun niin tylsästi, että edes av-mamma ei häiriinny. Tänä kesänä olen kuitenkin raskaana ja ostin huutonetistä ison paketin äitiysvaatteita kerralla. Paketissa oli muun muassa valkoiset caprit ja raitapaita! Lisäksi kenkäni ovat jotkut ylijärkevät eccot, sillä polveni eivät todellakaan kestä mitään korkoja tai ballerinoja. Näytän tietysti myös melko tanakalta, sillä mahan tunnistaa vasta nyt varmuudella raskausmahaksi, alkukesän se näytti vain läskiltä. Olen siis nyt kolmekymppisenä päässyt tanttakategoriaan, ihanaa!

Lisään vielä sen, että kaiken kauheuden lisäksi kehtaan olla vielä lyhytkin, alle 160-senttinen. On mahtanut moni klassisen tyylikäs av-mamma pyöritellä päätään Prisman käytävillä minut nähdessän.

Vierailija
126/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi farkkuja tarjotaan vaihtoehdoksi caprien tilalle, ei kai kukaan käytä kesällä farkkuja, yök! Itselläni on ihania ohuita kesätunikoita, värikkäitä ja kuosillisia. Mitähän alaosaa niiden kanssa olisi tarkoitus käyttää, ellei capreja? Ja minkä väriset ne caprit vois olla kesällä ellei valkoiset? Mustaa en käytä juuri lainkaan muutenkaan, ankea väri. Ja omat caprini ovat tiukat, ei lökömallia.

Hameita en voi käyttää lainkaan, koska olen niin lyhyt, että polvipituinen tai pitkä hame ei käy. Minihameita en voi käyttää, kun lapsen kanssa joutuu kyykkimään. Myös lyhyen mekon kanssa on oltava caprit tai leggarit alla, ettei pikkarit vilahda.

Itse pukeudun siis mekkoihin ja tunikoihin, ja todellakin alaosa on oltava myös päällä.

Kysymyksesi tiivistettynä: "laitan päälleni ihan hirveän tunikan, mitä ihmettä sen kanssa voisi pitää kuin hirveitä housuja". Menee siis pieleen jo tuossa "kesätunika" -kohdassa, sellaisen päällevetämisen jälkeen onkin aika lailla sama mitä jalkaansa pistää, hirveältä näyttää silti. 

Kesäisiä, keveitä housuja löytyy muitakin, kuin caprimalleja. On sekä tiukempia että löysempiä, ja "kesäisyys" on kiinni vain materiaalista ja väristä. Etenkin kun kerrot olevasi lyhyt, ovat caprit se vihonviimeinen vaihtoehto! Kuten joku jo sanoi, ainoat joilla ne ei näytä hirveiltä on 180cm/60kg mallit. 

Esim. sen mekon tai lyhyen hameen kanssa voi käyttää sukkahousuja. Tai voit laittaa leveälahkeiset, ylhäältä istuvat keveät housut ja tyköistuvan toppiosan. Jne jne jne. Kesätunika (hyi helvetti kun sanakin on jo kamala) ja caprit... eieieieieiei.

Et näytä tietävän, mitä tunika tarkoittaa ja sitten oksennat täällä kesätunikalle. Kesäinen on kai jotain, mitä et voi sietää, koska ...niin, koska mitä?

Vierailija
127/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mahtaa olla ap:n oma pukeutumistyyli, kun on itsekin jo tukevasti keski-ikäinen?

No mikä sitten on keski-ikä, olen 43v ja en pysty uskomaan, että koskaan pukisin capreja, raitapaitaa ja terveyskenkiä jalkaani. Ikäiseni naiset siis laahustavat em. lookissa kaupungilla. 

Kun vuosia kuluu vielä vähän lisää, jalat voivat alkaa kipeytyä näteissä kengissä. 

t. 49 v.

Vierailija
128/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko nyt tredikkäät "culottes"-housut olla tyylikkäämpi vaihtoehto capreille?

Eivät sovi yhteen väljän yläosan kanssa.

Vierailija
129/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä vika capreissa on? Kuuluuko niitä vihata vain ollakseen sosiaalisesti hyväksytty. Itse olen todella pitkä ja laiha ja tykkään capreista kun ne "katkaisee" linjan. Näytän omasta mielestäni sopusuhtaisemmalta niissä. Kiehukaa liemissänne, mutta minä pidän capreja.

Vierailija
130/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.

Kyseessä ei ole keski-ikäisen pukukoodi. Sitä kutsutaan tyylikkäämmäksi pukeutumiseksi, kun vertaillaan leggarit & HM kulahtanut t-paita vaihtoehtoon, joka on se yleisempi keski-ikäisten kesäasu.

Minä en omista yksiäkään valkoisia capreja enkä aio ostaakaan vaikka ikää on jo yli 40. Yleensäkin valkoisiin capreihin pukeutuneet on enemmän kolmekymppisiä ja jos niillä on vielä puuvillaneule hartioilla, puhuvat ruotsia.

Vierailija
131/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi farkkuja tarjotaan vaihtoehdoksi caprien tilalle, ei kai kukaan käytä kesällä farkkuja, yök! Itselläni on ihania ohuita kesätunikoita, värikkäitä ja kuosillisia. Mitähän alaosaa niiden kanssa olisi tarkoitus käyttää, ellei capreja? Ja minkä väriset ne caprit vois olla kesällä ellei valkoiset? Mustaa en käytä juuri lainkaan muutenkaan, ankea väri. Ja omat caprini ovat tiukat, ei lökömallia.

Hameita en voi käyttää lainkaan, koska olen niin lyhyt, että polvipituinen tai pitkä hame ei käy. Minihameita en voi käyttää, kun lapsen kanssa joutuu kyykkimään. Myös lyhyen mekon kanssa on oltava caprit tai leggarit alla, ettei pikkarit vilahda.

Itse pukeudun siis mekkoihin ja tunikoihin, ja todellakin alaosa on oltava myös päällä.

Kysymyksesi tiivistettynä: "laitan päälleni ihan hirveän tunikan, mitä ihmettä sen kanssa voisi pitää kuin hirveitä housuja". Menee siis pieleen jo tuossa "kesätunika" -kohdassa, sellaisen päällevetämisen jälkeen onkin aika lailla sama mitä jalkaansa pistää, hirveältä näyttää silti. 

Kesäisiä, keveitä housuja löytyy muitakin, kuin caprimalleja. On sekä tiukempia että löysempiä, ja "kesäisyys" on kiinni vain materiaalista ja väristä. Etenkin kun kerrot olevasi lyhyt, ovat caprit se vihonviimeinen vaihtoehto! Kuten joku jo sanoi, ainoat joilla ne ei näytä hirveiltä on 180cm/60kg mallit. 

Esim. sen mekon tai lyhyen hameen kanssa voi käyttää sukkahousuja. Tai voit laittaa leveälahkeiset, ylhäältä istuvat keveät housut ja tyköistuvan toppiosan. Jne jne jne. Kesätunika (hyi helvetti kun sanakin on jo kamala) ja caprit... eieieieieiei.

Et näytä tietävän, mitä tunika tarkoittaa ja sitten oksennat täällä kesätunikalle. Kesäinen on kai jotain, mitä et voi sietää, koska ...niin, koska mitä?

Tunika = muodoton säkkimainen yläosa

Kesäinen tunika = kirjava muodoton säkkimainen yläosa

Vierailija
132/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, farkku-tennari-teepaita kritisoi capri-tennari-teepaitoja.

Ap:n kysymykseen "miksi" vastaan: Stockmannin kanta-asiakasläpysköissä ja suurin piirtein kaikkien vaatekauppojen vastaavissa on joka ikinen kevät tarjolla runsaasti valkoisia capreja ja raidallisia teepaitoja, mallien yllä on vielä se pieni ja värikäs solmuun vedetty huivi kaulassa ja merihenkistä rekvisiittaa ympärillä. Mainokset tehoavat ja kohderyhmä tykkää.

Minä olen yli viisikymppinen enkä ole noin neljäänkymmeneen vuoteen omistanut tennareita ja raitateepaitoja, capreja en ole koskaan suostunut vetämään ylleni. Enkä edes "bändipaitaa, jota ei tunnista bändipaidaksi". (Mikähän järki siinäkin vaatekappaleessa on?) Kuulun ilmeisesti johonkin kolmanteen pukeutujaryhmään, jota muiden ryhmien sopii kauhistella. :)

Ainoastaan asian tuntevat tunnistavat sellaisen bändipaidan. Esim. pieni logo rinnassa (joku bändin logo tai levyn kannen juttu), tyylikäs teksti jostain biisistä tai levyn nimestä, pienellä ja tyylikkäästi. Eli kyllä sen tunnistaa, jos osaa =) kaikki ei osaa eikä tarvitsekaan. 

WAU! "Olen tyylikäs, mutta samalla räväkkä keksi-ikäinen, pukeudun siis bändipaitaan, mutta sellaiseen, joka ei edes näytä bändipaidalle, vaan tavalliselle t-paidalle. Jotka sitä eivät huomaa, ovat tyhmiä."

* Pyyhkii digestiivikeksin muruset rinnuksiltaan ja yrittää lopettaa naureskelun *

t. Keksi-ikäinen ryppyisissä pellavahousuissa, Polo RL:n teepaidassa ja mukavissa sandaaleissa

Vierailija
133/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenvetona olet tästä ketjusta ymmärtänyt, että näihin capri-tunika-lättäkengät -yhdistelmiin pukeutuu kahdenlaisia ihmisiä

1) ne jotka eivät yhtään välitä miltä näyttävät, "minun ei tarvitse enää miellyttää ketään", "naisen tarkoitus ei ole olla hyvännäköinen", vaan pukeutuvat siihen mikä helposti kaupasta käteen tarttuu ja mikä mielletään mukavaksi. Myöntävät että vaatteet ovat rumat, mutta eivät vain välitä siitä.

2) ne jotka mielestään välittävät ulkonäöstään, mutta joilta puuttuu silmä kauniille pukeutumiselle. He eivät aidosti näe miltä nämä karmeat vaatteet heidän päällään näyttävät, ja kuinka paljon paremmilta he voisivat näyttää joissakin muissa (ihan yhtä mukavissa huom!) vaatteissa.

Vierailija
134/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kamalin tanttatyyli on juuri emiliapoikkeus- tai mettiforssel -look. Tanttamainen, poseeraava, merkit pääosassa. Mieluvitukselle, omaperäisyydelle ei ollenkaan tilaa.

Vierailija
135/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että naurattaa näin reilusti keski-ikäistä! Kuulkaas kun jokainen saa pukeutua ihan miten haluaa ja pienet on elämän murheet, jos vaatteet ja varsinkin toisten vaatteet noin kovasti vaivaa. Luen juuri kirjaa naisesta, joka on päästä varpaisiin halvaantunut, eikä voi edes puhua. Vasta oli uutinen kamalasta tapaturmasta, jossa poika menehtyi vesiliukumäessä. Ihmisiä on vasta kuollut terroiskuissa. Sotaa, nälänhätää, vakavia sairauksia, onnettomuuksia. Ja täällä henkisesti täysin kehittymättömät ääliöt miettivät, miksi joku pukeutuu capreihin! Ei voi olla totta, näin tyhmiäkö ihmiset todellakin ovat? Mitä virkaa teillä ylipäätään on täällä maailmassa? Turhaan täällä vaan kulutatte luonnonvaroja ja pilaatte ympäristöä..

t. kohta viiskymppinen, joka pukeutuu mieluiten mekkoihin, mutta capritkin käy ja jolle muiden mielipiteet ja pukeutuminen on täysin yhdentekevä asia

Vierailija
136/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ilmeisesti vähän sekottaa näitä vaatekappaleita. Mulle caprit ovat sellaiset housut, jotka loppuvat heti polven alle, jotka oli muodissa kesällä joskus -98-00.

Mulle ne nilkan paljastavat housut ei ole capreja, ne joita tällä hetkellä teinit käyttää ja mitä suurin osa stokkan kesähousuista oli.

Toki gerry weberin kokoelmassa näitä valkoisia capreja oli ja paljon niitä kysyttiin ja ostettiin stokkalla. Enemmän kokoelmissa oli kuitenkin niitä toisenlaisia housuja.

Myös pellavahousut menevät kesäisin kuumille kiville.

Vierailija
137/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäpä sitten perisuomalainen tanttatukka-ilmiö? Tavallaan ymmärrän sen, että kun tukka iän myötä ohentuu niin se ei näytä enää hyvältä pitkänä, mutta kun niidenkin joilla on keski-iässä vielä paksut, hyväkuntoiset hiukset, odotetaan leikkaavan ne lyhyeksi. Että kun ikää on se 50+ niin pitkät hiukset ovat "liian tyttömäiset" ja ne nyt vaan kuuluu leikata. En ymmärrä.

Vierailija
138/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteenvetona olet tästä ketjusta ymmärtänyt, että näihin capri-tunika-lättäkengät -yhdistelmiin pukeutuu kahdenlaisia ihmisiä

1) ne jotka eivät yhtään välitä miltä näyttävät, "minun ei tarvitse enää miellyttää ketään", "naisen tarkoitus ei ole olla hyvännäköinen", vaan pukeutuvat siihen mikä helposti kaupasta käteen tarttuu ja mikä mielletään mukavaksi. Myöntävät että vaatteet ovat rumat, mutta eivät vain välitä siitä.

2) ne jotka mielestään välittävät ulkonäöstään, mutta joilta puuttuu silmä kauniille pukeutumiselle. He eivät aidosti näe miltä nämä karmeat vaatteet heidän päällään näyttävät, ja kuinka paljon paremmilta he voisivat näyttää joissakin muissa (ihan yhtä mukavissa huom!) vaatteissa.

3) ne, jotka osaavat yhdistellä vaatteita ja joiden päällä mainitut vaatekappaleet näyttävät ihan hyvälle 

Vierailija
139/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska lukea näitä kommentteja..

Kirjoittelen tätä tiukat farkkucaprit jalassa, yläosana valkoinen t-paita.

Olen 52- vuotias, ja tähän ikään mun pukeutumista on luonnehdittu tyylikkääksi.

Käytän valkoisia tiukkoja capreja, kokoa 38-40, pituutta 177 cm.

Jalkoja on melkein metri, niin ei voi syyttää ainakaan persjalkaisuudesta.Valkoinen on mun kesäväri housuissa, talvella saa käyttää taas riittämiin tummaa alaosaa.

viihdyn viihteellä mekossa ja korkkareissa, mutta arkena voittaa mukavuudenhalu ja käytännöllisyys. Asiakaskäynneillä on syytä olla aina siististi pukeutunut.

Vaatekaapista löytyy niin farkkuja, housupukuja ja mekkoja. Pukeudun tilaisuuden ja fiiliksen mukaan, en todellakaan joka päivä samalla ravalla.

Vierailija
140/545 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt kullä kolahti... mulla valkoiset caprit (Only), raidallinen toppi (Hilfiger) ja sen päällä Espritin lyhyt neuletakki. Kengät S.Oliverin. Juuri tänä aamuna kävin kampaajalla leikkauttamassa hiukset lyhyiksi. Tervetuloa keski-ikä!

t. Täti 41 v.