Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halpa hammasväliharja

Vierailija
09.08.2016 |

Mistä ostatte halvalla hammasväliharjoja? Mulle hammaslääkäri suositteli noita päivittäiskäyttöön, mutta ne sopivat vain tiettyihin hammasväleihin, ovat kalliita ja hiutuvat nopeasti pelkiksi tikuiksi. Säädän sitten lankaamalla koko suun ja käytän lopuksi harjaa isompiin koloihin.

Tiedän, että noita on eri kokoisia ja hintaisia, mutta kokemukseni ulottuvat pariin lääkäriltä saatuun tikkuharjaan ja Rainbown halpiksiin. Nekin tulevat kalliiksi kun ostin lähes neljän euron pakkauksen viime viikolla ja nyt ovat loppu.

Oho, tulipas pitkä horina erittäin tärkeästä aiheesta :-D

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhdistan hammasvälit leipäpussin sulkijoilla, sellaisilla ohuilla mustilla jotka mahtuvat hyvin hampaitten väleihin. Eivät maksa mitään, kestävät pitempäänkin käyttöä. Jos rautalankaa näkyy muovin alta, sen voi leikata pois.

Vierailija
2/30 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengännauhoja oon lähinnä käyttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellanen elektroniikan puhdistukseen tarkoitettu paineilmapullo toiminu tosi hyvin. Sillä on kiva suihkauttaa hammasvälit puhtaaksi!

Vierailija
4/30 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko apteekista katsonut?

Tokmannilla muistaakseni oli erikokoisia hammasväliharjoja, kun ostin hammaslankaimen vaihtopäitä.

Vierailija
5/30 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän niitä valkoisia lankaimia. Tai mitälie ovat... Sellaisia valkoisia, muovisia joissa hammaslankaa. Ne on hyviä. Ja kannattaa ehdottomasti ostaa niitä kalliimpia. Halvat on huonoja ja hajoaa suurin piirtein kerrasta. Apteekista ostetut ovat hyviä. Sama lankain vain huuhdellaan ja käytetään ainakin viikko tai kaks. Ei tule kalliiksi.

Vierailija
6/30 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta rainbow hammastikkuharja, jossa on 3 liuskaa niitä harjoja. Apteekissa hinta noin kolminkertainen ja kaksi liuskaa harjoja.

Prismassa taisi olla noin 3 euroa.

Vierailija
7/30 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä yhtä harjaa voi käyttää muutamankin kerran, ei joka päivä uutta harjaa? 

Vierailija
8/30 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teet niin kuin tähänkin asti eli isommat välit ns. pulloharjalla ja pienet lankaimella. Itselläni on käytössä Jordanin hammaslankain, johon on myytävänä erikseen varsi ja vaihdettava lankainpää. Ihan Prismasta ostan, eikä maksa paljoa verrattuna siihen, että loppui hammasvälien reikiintyminen, kun aloin päivittäin lankaamaan. Vaihdan lankaimen sitten, kun on kulunut puhki, en joka käytön jälkeen, huuhtelu riittää.

Kävin just vuositsekissä ja nyt ihjeistettiin, että kun on pessyt hampaat ja sylkenyt tahnat suusta, ei huuhdella vaan sen jälkeen käytetään hammaslankainta, jolloin lanja vie suussa vielä olevaa hammmastahnaa hammasväleihin.

Vierailija
9/30 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Povariin sujauttamalla nolla euroa kaikissa hyvinvarustelluissa liikkeissä.

Vierailija
10/30 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanka ei ole suositeltava

Vierailija
11/30 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä yhtä harjaa voi käyttää muutamankin kerran, ei joka päivä uutta harjaa? 

Riippuu väleistä. Jos on tiukkoja kohtia, voi yksi harja vääntyä uutenakin niin että saa heittää roskiin. Tämä tosin yleensä helpottuu ajan myötä, koska säännöllisesti harjatut välit ei riko harjaa enää niin helposti.

Vierailija
12/30 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti taas provoillaan aiheeseen, joka on ihan tärkeäkin. Toivottavasti teillä widdupäillä ei tule olemaan mitään karman sanelemia parodontiitteja.

Ihmettelin joku aika sitten voiko caccaviemäritason palsta päästä enää alaspäin. Näemmä voi.

Eikä sitä yhtä harjaa voi kovin pitkään käyttää kun harjaosa hiutuu pilalle. Lankain on myös kätevä, mutta kallis. Pysyttelen peruslangan suurkuluttajana.

Ap

Vierailija
13/30 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taloudellisesti tiukkaa, jos pitää lankaimia ja hammasväliharjoja kalliina.

Vierailija
14/30 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taloudellisesti tiukkaa, jos pitää lankaimia ja hammasväliharjoja kalliina.

...

Vierailija
15/30 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

S- ketjun rainbow merkki on halvin, samoin lidlissäkin alle 3 euroa. Voi käyttää useita kertoja. Huuhtelu aina käytön jälkeen.

Samoin hammasharja, myös sähköhammasharjan pää, huuhtelu aina käytön jälkeen, ettei jää bakteerimassa muhimaan.

Vierailija
16/30 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä harjalla ei pääse takimmaisiin väleihin, jos et ole pitkälle edistynyt poskiakrobaatti jolla ei ole oksennusrefleksiä, eli 4 kpl (oikea ja vasen ylä ja ala) pitää vetää langalla.

Vierailija
17/30 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lanka ei ole suositeltava

Missä niin on sanottu? Olen huomannut vain jutun siitä, että lanka ei ole niin tehokas kuin on luultu. Parempi kuitenkin että putsaa hammasvälinsä jollain, vaikka sitten langalla, kuin että ei putsaa ollenkaan.

Vierailija
18/30 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesivanhinvoitehista kirjoitti:

Samoin hammasharja, myös sähköhammasharjan pää, huuhtelu aina käytön jälkeen, ettei jää bakteerimassa muhimaan.

Ihan oikeastiko ohjeistat tällaista? Voi hyvää päivää...

Vierailija
19/30 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivasti taas provoillaan aiheeseen, joka on ihan tärkeäkin. Toivottavasti teillä widdupäillä ei tule olemaan mitään karman sanelemia parodontiitteja.

Ihmettelin joku aika sitten voiko caccaviemäritason palsta päästä enää alaspäin. Näemmä voi.

Eikä sitä yhtä harjaa voi kovin pitkään käyttää kun harjaosa hiutuu pilalle. Lankain on myös kätevä, mutta kallis. Pysyttelen peruslangan suurkuluttajana.

Ap

Karman sanelema parodontiitti :D

Minulla on ollut käytössä superlitteä hammaslanka jo vuosikymmeniä ja hammasvälisuihkukin jo vuosia, mutta aina askeleen edellä kulkeva hygienisti keksi viimeksi suositella minulle hammasväliharjoja. Sain kokeiltavaksi muutaman erimallisen harjan, mutta niiden kaikkien runko on metallia ja tuntuu hyvin ahtaissa hammasväleissäni lähinnä viilapuikolta. Hygienistin mielestä se ei vahingoita hampaita, mutta rohkenen olla ihan toista mieltä.

Löysin apteekista yhden tarpeeksi ohuen muovirunkoisen harjamallin (80 kpl melkein 10 euroa), mutta tarvitsen yhtä puhdistuskertaa varten ainakin kaksi harjaa, koska niiden muoviharjakset ensin hiutuvat ja sitten jäävät oikein porukalla hampaideni väliin. Eilen illalla jouduin käyttämään harjauksen jälkeen lankaa, jotta sain kaikki vihreät muovinpalat ikenistäni irti.

Vinkkejä halvemmista, ohuista hammasväliharjoista siis otetaan vastaan täälläkin.

Vierailija
20/30 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut testissä noista hammasväliharjoista (niistä kumipäisistä) ainakin jordanin, rainbown ja gummin tuotteet. kaikki katkeilee suuhun suht samaa tahtia, eli oon ostanut halvimpia rainbown tuotteita kun en oo huomannut juuri eroa laadussa. metallirunkoisia en käytä, ne tuntuvat tosi ikäviltä suussa.

mut joku aika sitten törmäsin näihin: eivät katkeile helposti, muotoilu on jotenkin suuhun sopivampi ja monta kertaa voi käyttää samaa: 

http://www.apteekkipalvelu.fi/WebRoot/OVA/Shops/20012012-998772/56C5/B1…

hintaa noilla on aika lailla ja taitaa saada vain apteekeista. mut laadullisesti parhaita ainakin omaan suuhun.