Onko joka toinen päivä ulostaminen liian harvoin?
Tuntuu, että suolityhjenee paremmin, kun alkaa tulla hätä eikä vain vuorokauden ajan takia mennä paskalle.
Kommentit (11)
Ei ole. En käy edes joka toinen päivä, eikä sekään taida olla epänormaalia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tunnu ikävältä olla täynnä kakkaa?
T. Kalpakikkailija
Kerran päivässä olis paras.
Mut mä käyn monta kertaa päivässä 😣
Normaaliväli on 3 krt päivässä - kolmen päivän välein. Tosi yksilöllistä siis. Tärkeempää kuin muihin vertailu on tunnistaa oma normaali ja huomata muutokset siinä. :)
T. Lääkäri
Mult tulee aamupaska ja sit illal viel iltapaska eli kaks kertaa päiväs. Aika vähän toi joka toinen päivä. Syätsä kuituu kui paljo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tunnu ikävältä olla täynnä kakkaa?
T. Kalpakikkailija
En minä ole, oletko sinä? Suoleni on sen verran pitkä että väkisin siellä on jonkin asteista kakkaa.
Vierailija kirjoitti:
En minä ole, oletko sinä? Suoleni on sen verran pitkä että väkisin siellä on jonkin asteista kakkaa.
En ole, koska kakkailen ahkerasti. Sinä olet, koska sisälläsi on jatkuvasti muutaman päivän kertymä.
T. Kalpakikkailija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, koska kakkailen ahkerasti. Sinä olet, koska sisälläsi on jatkuvasti muutaman päivän kertymä.
T. Kalpakikkailija
Niin on, ihan normaaliin tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kalpakikkailija
"Ruoka kulkee ihmisen ruoansulatuskanavassa yhteensä noin kaksi vuorokautta.
Mahalaukusta se liikkuu eteenpäin parin tunnin kuluttua syömisestä. Useita metrejä pitkässä ohutsuolessa ruokasula viipyy runsaat kolme tuntia. Loput ajasta eli yli puolitoista vuorokautta kuluu paksusuolessa.
Ruoan laatu heijastuu matkavauhtiin. Paljon sulamatonta kuitua kuten kokojyvätuotteita ja kasviksia sisältävä ruoka liikkuu suolistossa tavallista nopeammin. Myös ulostamistiheys vaikuttaa paljon. Jos vessareissu jonain päivänä jää väliin, tavara viipyy suolessa vuorokauden pitempään. Ummetuksen rajana pidetään yli 72 tunnin läpikulku-aikaa. Vastaavasti ripulissa ruoka läpäisee paksusuolen vauhdilla."
Vierailija kirjoitti:
"Ruoka kulkee ihmisen ruoansulatuskanavassa yhteensä noin kaksi vuorokautta.
Mahalaukusta se liikkuu eteenpäin parin tunnin kuluttua syömisestä. Useita metrejä pitkässä ohutsuolessa ruokasula viipyy runsaat kolme tuntia. Loput ajasta eli yli puolitoista vuorokautta kuluu paksusuolessa.
Ruoan laatu heijastuu matkavauhtiin. Paljon sulamatonta kuitua kuten kokojyvätuotteita ja kasviksia sisältävä ruoka liikkuu suolistossa tavallista nopeammin. Myös ulostamistiheys vaikuttaa paljon. Jos vessareissu jonain päivänä jää väliin, tavara viipyy suolessa vuorokauden pitempään. Ummetuksen rajana pidetään yli 72 tunnin läpikulku-aikaa. Vastaavasti ripulissa ruoka läpäisee paksusuolen vauhdilla."
Taitamattomien kakkailijoiden propagandaa
T. Kalpakikkailija
Olisipa mullakin noin
T. 3 kertaa paskalla ennen lounasta